Voikos pitkäaikaistyöttömyyden katkaista, katkaisemalla kuukaudeksi työnhaku?
Ilmoittaa työkkäriin työnhaun loppumisen, odottaa kotona ja aloittaa kuukauden päästä työnhaun uudestaan?
Kuukausi ilman työttömyyskorvausta ja sen jälkeen ei ole enää pitkäaikaistyötön...
Kommentit (5)
6kk, ainakin jos kuuluu liittoon ja saa päivärahat nollattua. Toki siitä nimikkeestä ei pääse eroon mutta ilmaistyöhön ei joudu ihan väkisin.
Jos on 6kk palkkatuella töissä niin työssäoloehtoa ei kerry niin paljon että saa liiton päivärahan, jää uupumaan 2 kk eli ilmeisesti pitkäaikaistyöttömyys jatkuu ja voi joutua vaikka daadiiramsansaa meilläonniinkivaa kurssille!
Alle 3000 tuloilla ei kannata liittyä liittoon, koska vero 25% syö sitä niin paljon että saa saman sossusta.
Saat parhaassa tapauksessa vaan karenssin jos katkaiset työnhaun. Ja kun tylnhaku on ollut poikki kuukauden, niin työkkäriltä kestää oma aikansa ennenkun tekevät uuden päätöksen siitä että on oikeutettu saamaan työttömyyskorvausta.
Jos edes vuokratyö ei katkaise pitkäaikaistyöttömyyttä niin miksi kuukauden katko sen aiheuttaisi?
On muuten jännää että olen useamman vuoden käynyt viikottain töissä ihan täysiä viikkoja, joskus on muutama viikko kun on hiljaisempaa niin työtä on vaan puolet viikosta, mut on kuitenkin ja minä olen tuosta työssä käymisestä huolimatta myös pitkäaikaistyötön.
Aika hullua.
Selvitin tuo aikoinani. Ei voi. Pitkäaikaistyöttömyyden katkaisee vain työnteko ja siinäki on ehtoja, että tyyliin 6 kk pitää työskennellä tietty määrä, että lähtee pitkäaikaistyöttömyyden leima.
Jos vaikka olet yhden päivän töissä, olet edelleenkin sen jälkeen pitkäaikaistyötön.
Jos olet kuukauden poissa listoilta, palatessasi lähdetään siitä, mihin jäätiin. Olet siis edelleen se pitkäaikaistyötön.