Mitkä rattaat 2,5-vuotiaalle?
Speksit: tulee mummolakäyttöön, kevyet, mutta täytyy silti jaksaa jyrätä talvellakin. Pitää olla kuomu ja saada kallistettua ainakin jonkin verran lepoa varten. Ilmakumipyöriä kevyissä rattaissa ei kai yleensä ole? Ne olisi kyllä plussaa. Lapsi painaa noin 13 kg.
Olen katsellut (käytettynä) Britaxin b-agilea ja b-motionia sekä Emmaljungan Scootereita. Oonko ihan hakoteillä? Vinkkejä, ehdotuksia?
Kommentit (12)
Vieläkö viihtyy rattaissa? Meillä ei enää suostu rattaisiin vaikka helpompi olisikin liikkua, sitä kiljumista jaksa kukaan kuunnella niin saa kävellä itse😁 nyt 2v9kk.
No ei viihdy :D Pääasiassa saakin kävellä itse, mutta asutaan kaupungissa kuten mummokin, joten välillä esim. autotien lähellä kävellessä on vain pakko olla kyydissä, halusi tai ei...
Kiitos, kaksi ääntä Emmaljungille!
Ap
Hanki valjaat. hyvin sujui matklanteko taaperon kanssa Helsingin ydinkeskustassa.
Omissa scoottereissa on huonot renkaat talvikäyttöön. Niihin tarttuu lumet ja ei pääse eteenpäin kuin väkisin työntämällä tai vetämällä. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Muuten ovat loistavat rattaat lumettomilla ilmoilla.
Bumbleride ehdottomasti! Taittuu näppärästi autoon, mutta ovat tilavat ja tukevat. Kolmella ilmakumipyörällä menee talvellakin nätisti. Kestävät pitkään jos tarpeen, meidän 5-vee mahtuu kyytiin (tosin ei kyllä rattailla kulje).
Scooterit meillä ilmakumipyörillä. Ovat olleet loistavat ikähaarukalla 1-3 v. Sen jälkeen on laitettukin rattaat pois :)
Muistelisin Oralla olevan matkarattaat ilmakumirenkailla (etupyörät mahdollista lukita talveksi) ja selkänojankin saa täysin makuuasentoon.
Miten teidän yli kaksivuotiaat mahtuvat rattaisiin pituudestaan? Meillä kun tuo kaksivuotias ei kohta sovi enää tuplarattaisiin kun pää ja jalat jo tulevat reunojen yli. Vai onkohan noissa suurtakin pituusvaihtelua ratasmerkeillä ja malleilla, kilorajat yleensä ovat kai aika samat kaikilla.
Oralla näkyy tosiaan olevan ilmakumirenkaita, kiitos vinkistä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Omissa scoottereissa on huonot renkaat talvikäyttöön. Niihin tarttuu lumet ja ei pääse eteenpäin kuin väkisin työntämällä tai vetämällä. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Muuten ovat loistavat rattaat lumettomilla ilmoilla.
Otathan kura lokasuojat talveksi eturenkaista pois?
Britax on tilava ja siitä saa "turvakaaren" irrotettua, jolloin lapsen on helppo itse kiivetä rattaisiin.
B-motioniin mahtuu meidän pitkä kohta 4v vieläkin kyytiin.
Menee pieneen tilaan, helppo kasata eli käy myös matkarattaina ja silti hyvät työntää joka säällä.
Emmaljungassa tuo "turvakaari" on noissa scootereissa ja muissa "perusrattaissa" kiinteä eli ei saa edes purettua pois, jos lapsi on iso niin silloin on vähän tiellä.
Ja näissä joutuu irroittaa renkaat, että mahtuu pikkuauton peräkonttiin. Muuten kyllä kulkee hyvin Suomen oloissa.
Emmaljungan scootereita suosittelen. Kevyet työntää ja kulkee joka kelillä ja maastossa