Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten kanssa on mahdoton työskennellä t. Mies

Vierailija
28.09.2017 |

Olen nyt työskennellyt kuukauden ainoa miespuolisena työntekijänä naisvaltaisen alan toimipisteessä ja huomannut kuinka kaikki naiset haukkuvat toisiaan selkiensä takana. Myöskin kun vuoroviikoin joku saa olla yksikön pikkupomona niin kaikki muijat yrittävät päteä ja päsmäröidä kaikin keinoin toistensa päätösten päälle.

Viimeksi kun työskentelin miesten kanssa niin kaikki tälläinen draama puuttui miltein täysin.

Ja mikä siinä on että naiset vielä nykyäänkin pätevät toisilleen koulutusasteistaan. Suomen rikkain ihminenkin on kumminkin vain ammattikoulun käynyt merkonomi, eikä monikaan Suomen top-100 rikkaimmasta ihmisestä ole paljoa kouluja käyneet. Suurin osa rikkaista on saanut kunniatohtorien arvoja lahjoina yliopistoilta ilman päivänkään yliopistossa istumista.

Silti nämä jaksavat päteä toisilleen jostain amk-tutkinnoista päivät pitkät.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen naisvihaprovo tänään.

Vierailija
2/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisella työpaikalla on ollut parempi henki minun kokemukseni mukaan. Mutta kaikenlaista aloitusta saa aikaan, kun katselee maailmaa naisvihan värittämän linssin läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla mitään naisvihaa todellakaan ole. Ihmettelen vain miksi kaikki työpaikan naiset yrittävät saada minua liittoutumaan muita vastaan.

Vierailija
4/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla taas ainoa negatiivinen, töykeä ja lisäksi työnsä erittäin huonosti hoitava henkilö on mies. Muuten tiimimme koostuu pätevistä, mukavista, ammattitaitoisista ja erittäin fiksuista naisista. 

Niin ne työpaikat ja ihmiset vaan eroavat toisistaan. 

Vierailija
5/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eiköhän me kaikki tiedetä ettet ole töissä.

Vierailija
6/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisella työpaikalla on ollut parempi henki minun kokemukseni mukaan. Mutta kaikenlaista aloitusta saa aikaan, kun katselee maailmaa naisvihan värittämän linssin läpi

Juu, ilmeisesti tutkimuksetkin ovat puhdasta naisvihaa, kun osoittavat naisvaltaisilla aloilla , kuten hoitoalalla, esiintyvän kaikkein eniten työpaikkakiusaamista. Sellaiset defenssit siellä tällä kertaa.

Vierailija
7/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. Vaikka kuinka moni meistä naisista vastaan väittääkin.

Olen itse naisvaltaisella alalla, vai muutama kolleega mies. Olen tämän asian ratkaissut niin että työpaikka on työpaikka, en ota mitään henkilökohtaisesti, en kuuntele juoruja, enkä niihin osallistu, enkä kommentoi mitään mikä minulle ei kuulu. Teen työni kunnialla, siitä minulle maksetaan, eikä siitä että lässytän turhanpäiväisyyksiä toimiston nurkissa. En sosialisoi vapaa-aikanani yhdenkään työkaverin kanssa, minulla on olemassa oma perhe ja oma tuttavapiirini eli OMA OIKEA ELÄMÄ.

Toki minulle tultu kertomaan mitä paskaa minustakin on seläntakana puhuttu, mutta itselleni aivan se ja sama, naurattaa vaan joka kerta. yleensä totean, "että tällasta tällä kertaa" ja jatkan hommiani. Ainoa kelle vastaan tekemisistäni, on oma esimieheni. Piste.

Näin on hyvä mennä, ummistan korvani turhanpäiväisyyksille ja keskityn vain ja ainoastaan siihen omaan työntekoon. Muu ei kiinnosta.

N41

Vierailija
8/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ilmeisesti tutkimuksetkin ovat puhdasta naisvihaa, kun osoittavat naisvaltaisilla aloilla , kuten hoitoalalla, esiintyvän kaikkein eniten työpaikkakiusaamista. Sellaiset defenssit siellä tällä kertaa.

Itse asiassa ihan oikeita tutkimuksia työpaikkakiusaamisesta ja työilmapiirin ongelmista löytyy. Tutkimukset osoittavat, että työntekijöiden sukupuoli ei ole selittävä tekijä. Sen sijaan huonon työilmapiirin syntyyn vaikuttavat mm. seuraavat tekijät:

- työntekijöiden vähäinen mahdollisuus vaikuttaa omaan työhönsä

- hierarkiset valtarakenteet

- johtamisen ongelmat (autoritäärinen johtamistyyli) 

- vähäiset mahdollisuudet edetä uralla, saada palkankorotuksia tms.

Kas kummaa, nuo ongelmat korostuvat julkisella sektorilla etenkin 1990-luvun laman jälkeen, jolloin julkisen puolen työolojen heikentäminen pyrähti kunnolla vauhtiin. Ja julkisen sektorin työpaikat ovat usein naisvaltaisia. Samoja ongelmia kohdataan kuitenkin myös miesvaltaisilla julkisilla aloilla kuten poliisissa tai armeijassa. 

Vierailija
9/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla taas ainoa negatiivinen, töykeä ja lisäksi työnsä erittäin huonosti hoitava henkilö on mies. Muuten tiimimme koostuu pätevistä, mukavista, ammattitaitoisista ja erittäin fiksuista naisista. 

Minkähän takia se on niin negatiiviseksi muuttunut tuossa seurassa.

Vierailija
10/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia se on niin negatiiviseksi muuttunut tuossa seurassa.

Ei ole muuttunut yhtään miksikään. Aloitti työt puoli vuotta sitten (epäpätevänä sijaisena), ja on sen jälkeen myrkyttänyt työilmapiiriä niin, että useampi ihminen on alkanut katsella uutta työpaikkaa. 

Vierailija
11/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan ap on. Mieluiten yksin mutta jos on oltava työkavereita niin miehiä.

t.Nainen

Vierailija
12/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ihan oikeita tutkimuksia työpaikkakiusaamisesta ja työilmapiirin ongelmista löytyy. Tutkimukset osoittavat, että työntekijöiden sukupuoli ei ole selittävä tekijä. Sen sijaan huonon työilmapiirin syntyyn vaikuttavat mm. seuraavat tekijät:

Kas kummaa, nuo ongelmat korostuvat julkisella sektorilla etenkin 1990-luvun laman jälkeen, jolloin julkisen puolen työolojen heikentäminen pyrähti kunnolla vauhtiin. Ja julkisen sektorin työpaikat ovat usein naisvaltaisia. Samoja ongelmia kohdataan kuitenkin myös miesvaltaisilla julkisilla aloilla kuten poliisissa tai armeijassa. 

Sellaiset femspleinaukset sitten sieltä. Melko naurettavaa väittää, että esimerkiksi parempi palkkaus lopettaisi työpaikkakiusaamisen.

Vierailija
13/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että SINÄ yrität hyökyttää naisia toisiaam vastaan, ja taidat ITSE olla vähän olevinasi vain sen vuoksi, että olet mies...? Hmm...

Vierailija
14/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan ap on. Mieluiten yksin mutta jos on oltava työkavereita niin miehiä.

t.Nainen

Jep. Liikaakin kokemusta naisvaltaisista aloista. Jos luoja suo, ei koskaan enää.

Vierailija
15/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvihaa on huomauttaa naisten vihamielisestä käytöksestä? Asia selvä.

Vierailija
16/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö jöpö. Taas tätä paskaa.

Olen naisvaltaisella alalla eikä täällä kukaan kiusaa eikä päde koulutuksella. Työpaikallani on tosi kivoja ihmisiä, naisia ja miehiä.

Vierailija
17/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon taas ainoa nainen miesten keskellä ja välillä saa lähteä itkun kans kotiin.Puututaan ulkonäköön ja kaikkea muuta kivaa.Ja se juoruilun määrä! Haukutaan ja juorutaan selän takana,päin naamaa ei uskalleta sanoa mitään.Se et miesten kans ois rennompaa ja reilumpaa ryöskennellä on ihan bullshittiä.Ai nii ja jouduin myös vaihtamaan työpaikkaa kiusaamisen takia.En saanut esim.käydä työajalla vessassa,en pitää ruokataukoa ja kaikkea muuta sairasta .Kukaan näistä äijistä ei puuttunu kiusaamiseen vaikka katsoivat vierestä,mut oli helpompi siirtää toiseen paikkaan. T.10 vuotta miesten kans hommissa

Vierailija
18/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset femspleinaukset sitten sieltä. Melko naurettavaa väittää, että esimerkiksi parempi palkkaus lopettaisi työpaikkakiusaamisen.

Jos itse et pysty muodostamaan minkäänlaista yhteyttä esim. parempien työolojen ja/tai paremman palkkauksen, työssä viihtyvyyden ja työilmapiirin välille, en kyllä ala sitä sinulle ratakiskosta tässä vääntämään. 

Sinulla on agenda, jota ei järjellä, tutkimustuloksilla tms horjuteta. 

Vierailija
19/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä naisten kanssa työskenteleminen muilta mielhiltä tuntuu onnistuvan, onkohan aloittaja jotenkin osaamaton? Minunkin mieheni tekee naisvaltaisessa työpaikassa töitä jo kolmattakymmenettä vuotta ja ottaa edelleen sekä naiset että miehet yksilöinä. Toiset ovat mukavia ja toiset vähemmän mukavia. Pomot hänellä on koko ajan olleet naisia ja tyytyväinen tuntuu olevan.

Vierailija
20/54 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse et pysty muodostamaan minkäänlaista yhteyttä esim. parempien työolojen ja/tai paremman palkkauksen, työssä viihtyvyyden ja työilmapiirin välille, en kyllä ala sitä sinulle ratakiskosta tässä vääntämään. 

Sinulla on agenda, jota ei järjellä, tutkimustuloksilla tms horjuteta. 

Minulla ei ole mitään agendaa, viittasin vain tutkimuksiin jotka sinä koitat kiistää ja femspleinata.