Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää mieheni ammatti (on ammatiltaan kiinteistönhoitaja)

Vierailija
27.09.2017 |

Tiedän miten pinnallista ja lapsellista, mutta en voi tälle mitään.
Itse olen sentään käynyt peruskoulun melkein 10 keskiarvolla, lukiosta keskiarvo niin hyvä, kuin vain voi olla.
Sen jälkeen menin korkeakouluun jossa nyt opiskelen..

Olemme 22 vuotiaita.
Mies läpäisi peruskoulun 7 ka ja kävi 3 vuoden amiksen ja nyt töissä.
Jotenkin tuntuu, että mies ei ole saavuttanut mitään oikeaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kiinteistönhoitajat nykyään mitään pelkkiä pihanlakaisijoita ole, monipuolista osaamista pitää olla tekniikan ja tietotekniikan osalta. Siksi kai niitä ei enää sanotakaan talonmiehiksi, vaan kiinteistönhoitajiksi tai huoltomiehiksi.

Vierailija
22/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mikä tuossa hävettää? Rehellistä ja tärkeää työtä. Kaiken lisäksi monipuolista ja sosiaalista. Ja siitä saa palkkaa. Aina parempi jos miehesi itse viihtyy ja tykkää työstään, se on jo itseisarvo sinällään. Kauheeta olla parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka vihaa työtään, se syö kauheasta henkisiä voimavaroja jokaisesta elämän osa-alueesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeastikoulutettu entinen tekniikan alan ammattilainen, nykyinen siivooja. Oli monen sattuman summa, miten päädyin niin sanotulta ylemmältä asteelta ap:n esittämälle "alemmalle" tasolle. Mutta nautin työstäni (yrittäjä), minulle on ensiarvoisen tärkeää saada tehdä työni omien arvojeni mukaisesti ja minusta on hienoa huolehtia esimerkiksi ihmisten kotien siisteydestä ja säännöllisestä pintojen huollosta, jotta heidän kotinsa pysyvät hyvässä kunnossa. Sama koskee yritysasiakkaideni tiloja. Olen ylpeä siitä, että voin palvella asiakkaitani poikkeuksellisen hyvin, enkä työpäiväni aikana rasita aivojani ollenkaan. Perhe-elämä kotona on aivan ihanaa, kun työt jäi oikeasti töihin, eivät kulkeudu mukana kuten aiemmassa työssäni. Olen siis OIKEASTI lasteni käytettävissä ja läsnä heidän kanssaa iltaisin. Lisäksi jaksan treenata ja harrastaa kaikkea mitä mieli tekee, koska aivoni eivät väsy töissä. Huippua on myös se, että koska en kerkiä istua tuolissa, kaikki aiemmat istumatyöläisen vaivat ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen! Elämänlaatu on merkittävästi aiempaa parempi. Jos se jotakuta häiritsee, niin antaa häiritä ihan rauhassa!

Vierailija
24/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse valmistunut yliopistosta loistavin arvosanoin ja tehnyt akateemista työtä useamman vuoden. En kuitenkaan ollut koskaan oikeasti onnellinen, vaan aina stressaantunut, kiinni töissäni ja liiasta istumisesta kireä. Vaihdoin alaa kiinteistönhoitajaksi ja nyt teen joka päivä oikeasti tärkeää työtä entisen pseudoarvokkaan paperinpyörittelyn sijaan. Kävin tietenkin amiksen, sillä en osannut tehdä ennen mitään eri koneiden ja laitteiden kanssa.

Korjaat varmasti asenteesi kun pääset oikeasti työ(ttömyys)elämään, pois yliopiston ja oman ylevyytesi kuplasta.

Vierailija
25/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Kommenttisi kertoo enemmän sinun arvojesi alhaisuudesta kuin miehestäsi. Kaikki työt ovat arvokkaita ja ihminen on arvokas, vaikka ei edes tekisi töitä. Oma mieheni on johtaja, mutta niin stressaantunut työstään, että työ on viedä hänen terveytensä.

Vierailija
26/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä opettaa sinua vielä, tyttörukka. 🤣

Vierailija
27/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönhoitajissa on aivan ihania miehiä, jos ei sulle kelpaa niin päästä vapauteen muiden naisten iloksi. Oikeasti.

Vierailija
28/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies nyt eikä sitten, kun valmistut ja alat tienata.

Vierailija
29/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä mies nyt eikä sitten, kun valmistut ja alat tienata.

Ehkä ap ajattelee taloudellisesti ja antaa kiinteistönhoitajansa elättää kunnes valmistuu.

Oikeasti ap, jätä se mies sellaiselle, joka häntä arvostaa. Tuolla kipeällä asenteella et pysty tekemään häntä onnelliseksi, kun energiasi kuluu häpeämiseen. Löydät kyllä itsellesi kaltaisesi pahvipään.

Hävetä saatkin, mutta huomaa, että häpeäsi aihe on jokin muu kuin miehesi.

Vierailija
30/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä elät miehesi rahoilla ja jaksat vielä narista siitä, että ne ovat työllä hankittuja...

Missä kohtaa ap sanoi elävänsä miehensä rahoilla?

Vierailija
31/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen kertoi poikaystävästään joka oli kyllä DI mutta ei oo käynyt lukiota. Ei olisi muuten kelvannut mutta kun pääsi opiskelemaan DI:ksi niin kelpuutti. 

Vierailija
32/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta huvittunut kirjoitti:

Siis AMK:ssa, etkä yliopistossa? Meinaatko saada valmistuttuasi enemmän palkkaa kuin miehesi?

Ei raha ole tärkeintä, vaan se, että ihmisessä on kompetenssia. Kiinteistöhuoltajilla sitä ei ole, koska homman osaisi apinakin.

Vierailija
33/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on elämänarvosi? Eikö ihmisen arvo ole tärkeämpi kuin joku titteli? Mietippä sitä!

Ööö nehän kulkevat käsi kädessä, etkö sitä tajua, alemman elämänmuodon edustajana?

Vierailija
34/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten olet päätynyt tämän häpeätahran kanssa yhteen? Seurustelukumppanin valinta kertoo jotakin myös sinusta.

Harva laillinen työ on häpeällistä.

Sitähän siinä nimenomaan hävetäänkin.

Työn häpeällisyydestä: ei tuollainen työ tietenkään typerälle pubiruusulle ole häpeäksi kumppanilta.

Vierailija
35/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää sun, aikusen naisen puolesta ku sanot noin.

Ei se koulutus tai titteli ihmisestä tee sen kummempaa. Jos se ala on hänelle sopiva, ihan mahtavaa. Sulla taitaa vaan olla väärät kriteerit miehesi kanssa yhdessä oloon, päästä poloinen pinteestä etsimään mukavampaa seuraa ja etsi itelles koulutusastetaulukon mukaisesti sopiva äijä.

Tyhmät ihmiset, joista ei olisi minnekään oikikseen tai diplomaateiksi ovat aina tätä mieltä. Jotka ei itse ylene minnekään. Ovat vain tyytyväisinä jotain surkeita pyykkäreitä. Jos joku korkeakouluopiskelija on tuota mieltä, niin valitsee itse kuitenkin samasta pakasta eikä sitä laitoshuoltajaa. Ellei sitten ole muuten rajoitteita kumppaninvalinnassa.

Vierailija
36/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy kirjoitti:

Toivottavasti kiinteistönhoitaja miehesi löytää itselleen hyvän ja häntä arvostavan kumppanin. Sinä se et ole. 

Ihan eri tasolta he ovatkin. Ainakin koulutuksen suhteen. Se vaikuttaa niin moneen asiaan...

Vierailija
37/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis AMK:ssa, etkä yliopistossa? Meinaatko saada valmistuttuasi enemmän palkkaa kuin miehesi?

Ei raha ole tärkeintä, vaan se, että ihmisessä on kompetenssia. Kiinteistöhuoltajilla sitä ei ole, koska homman osaisi apinakin.

Niinhän jotkut luulee että käytännön työ on yksinkertaista mutta menkää ja yrittäkää niin eipä onnistukaan oikein mikään ilman tietoa, koulutusta ja kokemusta. Aikamoista tyhmyyttä osoittaa tuo mielipiteesi, et näemmä yhtään tiedä mitä kaikkea heidän toimenkuvaansa kuuluu.

Vierailija
38/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi perustaa oman kiinteistönhoitoyhtiön ja pääset sinne toimariksi tai talousjohtajaksi - kunhan suoritat tanssitaiteen maisterin tutkintosi loppuun.

Vierailija
39/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän jotkut luulee että käytännön työ on yksinkertaista mutta menkää ja yrittäkää niin eipä onnistukaan oikein mikään ilman tietoa, koulutusta ja kokemusta. Aikamoista tyhmyyttä osoittaa tuo mielipiteesi, et näemmä yhtään tiedä mitä kaikkea heidän toimenkuvaansa kuuluu.

No okei, sanotaan nyt sitten sillä tavalla, että sinäkin ymmärrät, eli siihen voisi kouluttaa vaikka apinan.

Vierailija
40/40 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olkaa vain ylpeitä pikku apinan tasolla olevista ammateistanne! Se on hieno juttu joo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän