Osaako joku tulkita unia?
Näin unta, että löysin kaksi todella pientä mustaa koiraa, jotka tulivat kutsusta luokse. Näin koirat ikkunasta erilaisena aivan erilaisena, kun ne sitten todellisuudessa olivatkaan. Koirilla oli valjaat, jotka riisuin ja rupesin etsimään koirien kotia puhelimen kautta.
Samassa unessa remontoitiin taloa, joka vaikutti ex:n talolta, mutta oli vanhempieni mökin paikalla ja taloa remontoi nykyinen seurustelu kumppanini.
Unta edeltävänä päivänä tein negatiivisen raskaustestin ja pelkään minulla olevaa sairautta.
Kommentit (7)
Osaako joku kertoa mitä tämä uni tarkoittaa. En ole enään nähnyt sitä, mutta nuorempana tämä toistui useaan kertaan vuodessa. Uni meni näin: Olin ystäväni kanssa kahdestaan ja kävelemme yhdessä, kunnes vastaamme tulee kettu, joka seisoo ja on niinkuin ihminen, ketulla on vaatteet päällä ja se vaikutti vihaselta.
Lähdemme juoksemaan kettua pakoon, ja yhtäkkiä olemme juoksemassa vuoren rinnettä ylös, koittaen ehtiä vuoren huipulle ennen kettua. Muistan, että juoksiessamme olimme peloissamme ja hätääntyneitä. Kun vihdoin pääsimme vuoren huopulle kettu oli aina sielä ensimmäisenä ja tähän uneni päättyy.
Tiedän että tämä kuulostaa oudolta ... ehkä tämä on vain joku todella outo uni jolla ei ole mitään merkitystä, tai sitten tähän liittyy jotain. Tämä uni on vaivannut minua ja tahtoisin kuulla, jos joku voisi kertoa, mitä tämä tarkoittaa, vai tarkoittaako tämä mitään?
Valitan mahdollisista kirjoitusvirheistä.
Olet nähnyt välillisesti perunoita, jotka ovat hedelmällisyyden symboleja, joten luvassa on paljon seksiä.
Uskoisin sen tunnetilan olevan tärkeämpää kuin konkreettisten asioiden. Mistä asioista unessa koet helpotusta, ahdistusta, pelkoa tms.? Ne asiatkin voi olla merkityksellisiä, jos ne liittyy oikeaan elämään.
Esim. minä näen usein unta siitä, että multa varastetaan rahaa ja olen vihainen ja ahdistunut, kun en saa kauan säästettyjä rahoja takaisin, vaikka yrittäisin mitä (tyyliin kidutan raa'asti varasepäiltyä, jotta hän tunnustaisi). Unet liittyy todennäköisesti ihan konkreettisestikin rahaan ja siihen, etten voi saada tietää, jos minulta oikeasti halutaan vain rahaa. Minulta on myös oikeassa elämässä varastettu rahaa, mutta epäilty ei tunnustanut, ja asia on jäänyt vaivaamaan, koska olemme yhä väleissä. Ehkä siksikin näen noita unia jatkuvasti.
Koen, että minua yritetään käyttää hyväksi, koska olen itse säästeliäs ja muut ympärilläni ovat tuhlailevia ja eiväthän ne musta varmaan muutenkaan vois tykätä, ellei jotenkin hyötyisi. Noiden unien jälkeen mulle tulee sellainen olo, että pitää olla varovaisempi eikä antaa itsestään mitään "auttajan" kuvaa. Hetken mietin myös missä käteisvarani ovat, apua onko ne tallessa, ja helpotun, kun muistan että ne on turvassa.
Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.
Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.
outo uni kirjoitti:
Osaako joku kertoa mitä tämä uni tarkoittaa. En ole enään nähnyt sitä, mutta nuorempana tämä toistui useaan kertaan vuodessa. Uni meni näin: Olin ystäväni kanssa kahdestaan ja kävelemme yhdessä, kunnes vastaamme tulee kettu, joka seisoo ja on niinkuin ihminen, ketulla on vaatteet päällä ja se vaikutti vihaselta.
Lähdemme juoksemaan kettua pakoon, ja yhtäkkiä olemme juoksemassa vuoren rinnettä ylös, koittaen ehtiä vuoren huipulle ennen kettua. Muistan, että juoksiessamme olimme peloissamme ja hätääntyneitä. Kun vihdoin pääsimme vuoren huopulle kettu oli aina sielä ensimmäisenä ja tähän uneni päättyy.
Tiedän että tämä kuulostaa oudolta ... ehkä tämä on vain joku todella outo uni jolla ei ole mitään merkitystä, tai sitten tähän liittyy jotain. Tämä uni on vaivannut minua ja tahtoisin kuulla, jos joku voisi kertoa, mitä tämä tarkoittaa, vai tarkoittaako tämä mitään?
Valitan mahdollisista kirjoitusvirheistä.
Tämä vaikuttaa merkitykselliseltä unelta, joka liittyy unennäkijän psyykkisiin prosesseihin. Onko omassa mielessä tai elämäntilanteessa ollut jokin puoli, joka pelottaa ja jota ei päässyt millään pakoon? Usein se että jahtaajaa ei pääse pakoon tarkoittaa että se puoli jota paetaan on omassa itsessä. Eläinhahmo voi viitata vietti- ja vaistomaailmaan, tai sitten yleisemmin pinnallisempaan egoon joka aiheuttaa hankaluuksia.
Ap:n uni ei vaikuta sellaiselta joka olisi tulkittavissa pelkästään kuvauksen perusteella. Itse asiassa ulkopuolisesta tuo ei vaikuta erityisen merkitykselliseltä unelta ollenkaan. Mutta jos unen näkijällä itsellään on tunne että tuossa on jotain mikä pitäisi ymmärtää, niin sitten siinä todennäköisesti on, se ei vaan aukea ulkopuoliselle koska uni ei liity arkkityyppisiin uniteemoihin.
Suora symbolitulkinta tyyliin unikirjat vie usein harhaan, koska symbolit tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Yleisesti oman unien tulkintani lähtökohdat on:
- uni kertoo unennäkijästä, ja useimmiten siinä esiintyvät muut hahmot ovat oman psyyken tai elämän puolia
- unen alkukohta kuvaa yleensä nykyhetken tilannetta ja jatko jotain mitä voisi tapahtua tulevaisuudessa. Tämä ei kuitenkaan ole ennuste, vaan mielen kuvaelma siitä mitä voisi käydä.
- oma uni on helpoin tulkita niin, että kirjoittaa unen muistiin ja muistelee samalla, että millaisia tunnelmia unessa oli? Entä onko samanlaisia tunnelmia valve-elämässä? Oma mieli on luonut sen unen, ja oma mieli pystyy myös sen selventämään. Tätä varten älyllisen pohdiskelun jälkeen voi vaikka hiljentyä kysymään mieleltään, että mitä uni tarkoitti ja olla vaan hiljaa, odottaa oivallusta.
Pitäisi tietää, mitä koira ja musta väri symboloivat sinulle, unille kun ei ole aivan yksiselitteisiä tulkintoja.
Yleensä Koira symboloi uskollisuutta ja lojaalisuutta. Musta väri ei ole mikään puhtauden väri. Miksi lojaalius on valjaissa? Tarkoittaako, että uskollisuus on sidottuna? Joka tapauksessa aloit riisumaan valjaita, eli päästämään irti symbolistasi.
Talo on aina sinä itse. Tuo tarkoittaa, että sinussa vaikuttaa tosi vahvasti eksä ja vanhempasi, mutta uusi kumppani rakentaa sinua uusiksi.