Länsimetro on kyllä vuosituhannen vitsi!
Olen vasta viime aikoina ruvennut seuraamaan uutisia länsimetrosta enkä voi uskoa millainen vitsi tuostakin projektista on tullut! Kaikessa on mokattu, missä on vain voitu. Firmat ovat kähmineet aina, kun ovat voineet. Aivan kuin metron rakentaminen olisi jotain aivan ennennäkemätöntä koko planeetalla.
Asun pk-seudulla, mutta onneksi en asu länsimetron varrella.
Kommentit (17)
Jos se putki joskus kuluttajille (maksajille) aukeaa, seuraava sirkus on odotettavissa siihen liittyvässä bussiliikenteen uudistuksessa. Mukavia työmatkoja :)
Epäilyttää onko taustalla jotain tahallista veronmaksajien rahojen kuppaamista? Voiko kaikki olla tosiaan vain huonoa projektiosaamista?
Erotettuja kovapalkkaisia pomoja, jotka ovat vastuussa tästä farssista: 0 kpl.
Still loving you, Länsimetro. Kyl se siit
Helsingin metrosta tehtiin aloite 1955, valmista tuli 1982. Alkuperäisen valmistumisvuoden piti olla 1977.
Tähän nähden Espoon metrolla ei ole vielä mikään kiire aloittaa liikennöintiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta viime aikoina ruvennut seuraamaan uutisia länsimetrosta enkä voi uskoa millainen vitsi tuostakin projektista on tullut! Kaikessa on mokattu, missä on vain voitu. Firmat ovat kähmineet aina, kun ovat voineet. Aivan kuin metron rakentaminen olisi jotain aivan ennennäkemätöntä koko planeetalla.
Asun pk-seudulla, mutta onneksi en asu länsimetron varrella.
Siihen on syyllinen jokainen suomalainen joka kannattaa julkista liikennettä. Sinne menee ihmisten verorahat. Jopa niiden jotka ei julkisia käytä.
Halvaksi tulee julkinen liikenne......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta viime aikoina ruvennut seuraamaan uutisia länsimetrosta enkä voi uskoa millainen vitsi tuostakin projektista on tullut! Kaikessa on mokattu, missä on vain voitu. Firmat ovat kähmineet aina, kun ovat voineet. Aivan kuin metron rakentaminen olisi jotain aivan ennennäkemätöntä koko planeetalla.
Asun pk-seudulla, mutta onneksi en asu länsimetron varrella.Se on amatöörien puuhastelua alusta loppuun. Tosin kallista sellaista. Jos metro alkaa kohtapuoliin kulkea, eiköhän johdolle mäjäytetä kunnon bonukset maksuun? Vähän joulurahaa? Hyvin tehdystä työstä :DDD
Tuo on vielä edessä! Kun länsimetro kulkee, koko katastrofinen rakennusaika unohtuu välittömästi. Kyllähän siitä hyvästä pitää vähän bonuksia maksaa...
Siinä on tehty poliittisista syistä niin älyvapaita ratkaisuja että jo se on nostanut systeemin monimutkaisuutta.
Esim. automaattimetro (hups ei toiminutkaan, sori siitä).
Esim. lyhyemmät asemat espooseen koska... niin miksi? muutaman miljoonan säästö nyt ja helvetilliset lisäkulut myöhemmin jos ne joudutaan louhimaan auki jälkikäteen.
Esim. koko metroprojektia jarrutettiin pelkän jarrutuksen vuoksi parikymmentä vuotta joten rakennuskustannukset jo lähtiäisiksi tuplaantuivat.
Esim. piti tuupata ryhmä poliitikkoja "johtamaan" projektia. Tuloksista näkee nyt miten hyvin nämä ei rakennustekniikan ammattilaiset saivat projektia "johdettua".
Muutenkin suomalainen rakennusprojektiosaaminen tuntuu takaavan pikemminkin ylihintaisen katastrofin (olkiluoto, länsimetro, homehtuvat talot...) kuin jotain toimivaa aikataulussa ja budjetissa.
Jonkun toimittajan pitäisi tutkia, vetääkö joku fyrkkaa välistä? Onko korruptiota? Kuka maksaa meille veronmaksajille takaisin kun on mokattu mm aikatauluissa?
Joko itämetro Vantaan perukoille asti on suunnittelupöydällä?
Suomessa ei voi ylitöitä paiskia, niin onhan se selvä että hommat venyy, sillä kaikki projektit myydään liian pieninä. Vähän saikutusta siellä ja täällä ja muutama paska projektipäällikkö niin heikosti käy ja aikataulut paukkuu.
Ei Roomaakaan rakennettu päivässä. Muutenkin tarkistaisin kotiläksynä mitä noin yleensä tarkoittaa sekin että maahamme on tullut myös METROseurakuntia Israelin asialle. Ja miksi Espoo on lännen keskus. Siitä poikii tietoisuus koko metron kaivamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Joko itämetro Vantaan perukoille asti on suunnittelupöydällä?
Itämetro Vantaa 3000
Vierailija kirjoitti:
Ei Roomaakaan rakennettu päivässä. Muutenkin tarkistaisin kotiläksynä mitä noin yleensä tarkoittaa sekin että maahamme on tullut myös METROseurakuntia Israelin asialle. Ja miksi Espoo on lännen keskus. Siitä poikii tietoisuus koko metron kaivamiseen.
Se ei se kulkuvälinetehtävä ole se tärkein
Prototyyppi kirjoitti:
Helsingin metrosta tehtiin aloite 1955, valmista tuli 1982. Alkuperäisen valmistumisvuoden piti olla 1977.
Tähän nähden Espoon metrolla ei ole vielä mikään kiire aloittaa liikennöintiä.
Munkkivuoressa on oikeen asemakin, vaikkei Metro sinne koskaan tullut. siinä missä olis liukuportaat on lasten liukumäki. Tai onkohan se purettu? En oo vuosiin käyny. Mutta skidinä siinä leikittiin.
Siis ymmärtääkseni nuo työntekijät tuodaan itäblokin maista halvalla palkalla ja työmiehet vaihtuu aika tiuhaan tahtiin budjettisyistä. Jos ois alunperinkin pidetty samat työntekijät oikeilla hinnoilla, työkin olis varmaan nopeampaa...
Se on amatöörien puuhastelua alusta loppuun. Tosin kallista sellaista. Jos metro alkaa kohtapuoliin kulkea, eiköhän johdolle mäjäytetä kunnon bonukset maksuun? Vähän joulurahaa? Hyvin tehdystä työstä :DDD