Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synttäreistä! Tarjoatteko karkkeja yms. 3-6 -vuotiaille, ja jos niin millä tavalla, miten paljon?

06.04.2006 |

Itseäni vaan mietityttää... Toki synttärijuhliin tarvitaan hyvää tarjottavaa, kakut ja suolapalat.

Mietin vaan pysyvätkö lapset kohtuudessa makean suhteen jos saavat ottaa itse " niin paljon kun haluaa" vai olisiko fiksumpaa koota jokaiselle vieraalle oma " karkkipussi" jonka saa vaikkapa ruuan ja kakun jälkeen esimerkiksi " aarteenetsinnän" palkintona?

Uskokaa tai älkää, tämmöinenkin mietityttää kun on ekaa kertaa synttäreitä järjestämässä, ja ajatus kymmenestä sokerihumalassa riehuvasta päiväkoti-ikäisestä vähän hirvittää...

Miten olette tehneet? Muitakin synttärijuhlaideoita saa toki laittaa kehiin!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun synttäripöydästä on noustu pois, olen korjannut myös karkit pois. En siis anna koko ajaksi tarjolle, jolloin niitä varmaan uppoaisi lapsilaumaan suurikin määrä. Sipsit ja popcornit olen myös tarjonnut pöydässä.

Vierailija
2/8 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa on 4-vuotissyntsät. Listalla on kakku, pieniä pizzanpaloja aion tehdä, keksejä ja mehua...

Vähän olen yrittänyt kehitellä teemaa, kun nyt pidetään ekan kerran kaverisyntsät (erikseen kummit ja sukulaiset). Ajattelin tehdä pienen temppuradan ja vähän viritellä viidakkoteemaa...

Ja jostain syystä, olen pohtinut tätäkin kun olemme viime aikoina olleet

synttäreillä, vierastan kertakäyttöastioita. Astioitahan meillä on lapsille sopiviakin ja astianpesukone. Olenkohan ainoa tiski-intoilija ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen meillä kovin suositun " karkkipuun" . Eli greippi puoliksi ja kuoreen coktailtikuilla karkkeja pystyyn. Muistuttaa itseasiassa valmiina enemmän " karkkisiiliä" kuin puuta, mutta jostain tämä nimi on tullut :)

Vierailija
4/8 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelökakussa on saattanut olla koristeena, ei muuten. Sen ikäiset ovat ainakin meillä olleet vielä hyvin pienestä tyytyväisiä. Keksit ovat olleet suosikkeja, samoin popcornit. Esikoisen 5-vuotissynttäreistä en ole varma, saattoi ollakin karkkia. 6-vuotissynttäreillä oli aseteltu muutama karkki jokaisen lautaselle (krokotiilejä, oli viidakkosynttärit), lisäksi oli karkkeja kulhossa tarjolla. Niitä syötiin samoin kuin muitakin tarjottavia ja korjattiin sitten lopuksi kaikki herkut pois pöydästä. Minusta tuntuu, että sokerihumala syntyy jo muistakin tarjoiluista, jos on syntyäkseen. Meillä ainakin 6-vuotiaat söivät jo kaikenlaista. Coctailtikkuihin asetellut nakit ym. upposivat kuin häkä, samoin edelleen popcornit. En ole huomannut millään synttäreillä lasten olleen varsinaisesti " sokerihumalassa" . Jos näin käy, täytyy vaan yrittää keksiä ohjelmaa, että pääsevät purkamaan tarmoaan :-).

Vierailija
5/8 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset osaa itse kontrolloida karkin syöntiä, jos ne on koko ajan esillä! Ei mitään järkeä tarjoilla karkkia, kun on kuitenkin kaikkea muuta herkkuja! Ja tosiaan, lapset on sit aivan sokerihumalassa.. Mut jos haluaa ehdottomasti karkkia tarjoilla, niin mä tekisin niin et suolapalojen jälkeen antaisin jokaiselle vaikka kolme namua. Meillä onneksi laspset tietää et jos liikaa syö karkkia, tulee paha olo ja oksettaa (nimim.kokemusta on), joten muiden synttäreillä on helppo kontrollaida karkin syöntiä, ja olen melkein joka synttäreillä pyytänyt parin tunnin jälkeen että voisiko karkkikupin siirtää vähän syrjemmälle, lapset kun käy siitä napsimassa kun ne on koko ajan esillä. Karkkikulttuuri on muutenkin nykyään ihan outo, et jo yksivuotiaille tuputetaan karkkia, miksi ihmeessä leikki-ikäisten synttäreillä tarjoillaan karkkia, kun eivät he itse sitä edes pyydä! Meillä on kova sana ollut kesäsynttäreillä pienet jätskit!

Vierailija
6/8 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset syö hyvin vähän karkkia - ei edes joka viikko, mutta kyllä sitä mun mielestä juhlissa voi olla. Meillä tosin on ollut vaan jotain pientä onkimispussissa, mutta kai sen sokerihumalan ja ne reiät hampaisiin saa muitakin sokeripitoisia tuotteita syömällä.

Vinkiksi ap:lle, että kakkua tuskin kannattaa tehdä ja ylipäätään kauheesti mitään leipoa, sillä lapset ei juhlissa todellakaan keskity syömiseen.

Eli keksi, pop corn ja jäätelöt (, jotka voi vaikka myydä leikkikioskista ja leikkirahat jätskiostoksiin voi sitten vaikka jakaa jossain pikku kilpailussa).

Suolapaloina ovat menneet hyvin coctail-tikut JOS tikut vaan on keräilemisen arvoisia kuten miekkoja, lippuja, päivänvarjoja etc.

Vierailija
7/8 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän meille enemmän ;)

No kakkua tai ei, on tietysti kiva jos jaksaa kysyä etukäteen vierailta onko allergioita yms. (jos siis vieraat ovat uusia tuttavuuksia esim. pk:sta) ruokarajoituksia.

Ja voihan ne kynttilät laittaa vaikka jäätelökekoonkin.

Vierailija
8/8 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimi todella hyvin järjestämäni tarjoilut eli karkkia vain ongintapussissa, missä oli lisäksi tiimarista ostettu " vappupilli" -sieltä saa nalle puh- ja prinsessapillejä- ja pimeässä loistava kalatarra. Tarjosin täytekakun sijaan jätskiä minkä päällä oli kermavaahtoa ja koristeita ja kynttilät ja melkein koko 6litraa hupeni kun lapsia oli 12 ja vanhempia n.10. Lisäksi oli tarjolla pullaa, keksejä, popcornia ja " cocktail-tikkusiili" eli kaali päällystetty foliolla ja muotoiltu siiliksi...Suht huokeat tarjoilut ja hyvin upposi! Suosittelen! Karkkia en laittanut esille koska pienet lapset ahmii niitä kaksin käsin.