Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istumisesta

06.04.2006 |

pitääkö/saako vauvaa istuttaa vai odotellaanko että itse hoksaa?? tyttö nyt 6,5kk. entäs rattaissa istuminen ja syöttötuolissa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen itsekin kiinnostunut aiheesta. Olen aina luullut että vauva kyllä itse hoksaa istumisen, kun haluaa tai kun sen aika on. Tai ettei sitä niin kovasti tarvitse harjoitella erikseen.

Pari päivää sitten 7kk neuvolassa meille kuitenkin neuvolantäti antoi kehotuksen harjoittaa vauvaa istumaan yksin. Vähän niinkun siihen äänensävyyn, että istumaan olisi jo syytä oppia. Tähän asti siis istunut tuettuna syöttötuolissa, sylissä, rattaissa jne. Poika kyllä ottaa sivusuunnassa käsille vastaan istuttaessa, joten ei luulisi olevan kyse noiden heijasteiden tms puuttumisesta. Tiedä häntä..

Joskus kuulin veratuksen, että kun vauva osaa kontata, on hänellä silloin motorisesti valmius myös istua. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa vai muistanko ihan väärin koko jutun :)

Mehis ja pojuli 7kk

Vierailija
2/2 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen vuoden iässä lasta saa istuttaa tuettuna eli juuri sylissä, syöttötuolissa jos esim. pyyhkeitä tai vastaavaa laittaa tueksi ja rattaissa myös jos on hyvin tuettuna. ja sitten siinä 7kk-> lattialla itekseen tai sitten kun lapsi on valmis ite istumaan (pysyy pystyssä..).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla