Te, jotka söitte lapsena epäterveellisesti...
Mitä yleensä söitte ja koitteko että tämä vaikutti terveyteenne? Miten ruokavalionne muuttui aikuisena?
Kommentit (5)
Mummun bravuuri: ranskanleipää, siihen PAKSUSTI meijerivoita päälle, paksuja paloja gotleria JA juustoa, kaakaota janojuomaksi siihen viereen. Olin koko lapsuuteni ylipainoinen, ja olen vieläkin. Tosin suhteessa vähemmän. En syö viikolla leipää enkä vaaleata leipää koskaan, muitakin hiilareita varovasti.
No mä eli skidinä käytännössä pizzalla, valmismakaronilaatikolla, karkeilla, sipseillä ja pullalla. Äiti ei kokannut vaan oli jatkuvasti töissä.
Ihan terve aikuinen musta tuli, tosin kasvissyöjäksi rupesin 15-vuotiaana, eli 20v sitten.
En tiedä vaikuttiko asiaan, mutta itse rakastan kokkaamista :) Olen normaalipainoinen, ala-asteella olin läski.
Söin yleensä yhden HK:n sinisen päivässä sekä kaikkea muuta mitä oli saatavilla. Laihdutin 18-19 vuotiaana normaaleihin mittoihin.
Isä söi niinkuin vanhat ukot syövät, läskistä possunsiivua, lauantaimakkaraviipaleita suoran pötköstä, leivälle kunnon kerros oikeaa voita jne., äiti taas on koko ikänsä syönyt ihan liikaa sokeriherkkuja päivittäin. Karkkia, suklaata ja hillomunkkeja joka päivä. Noita siis tavallisen ruskeakastike ja peruna-ruokavalion päälle. Keitoissa oli myös porkkanaa ja juhlapäivinä oli kiinankaalista tehtyä salaattia.
Normaalipainoinen kuitenkin olin silloinkin, en ole ikinä oikein erityisesti tykännyt makeasta. Nykyisin syön monipuolisesti, ja haluan kokeilla kaikkea uutta. En koe että tuo on vaikuttanut mitenkään muuten kuin että isä opetti arvostamaan aitoa voita ja kermaa ja ruoanlaitossa käytän niitä.
Meillä ei ollut mitään herkkupäivää, vaan saatiin herkkuja, kun niitä haluttiin. Usein syötiin pitsaa ym. Mutta hoikkina pysyttiin, oltiin kuitenkin aika aktiivisia lapsia. Syön edelleen vähän mitä sattuu, mutta normaalipainoinen olen edelleen.