Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko vihreät vasemmistopuolueisiin?

Vierailija
25.09.2017 |

Mies väittää niin, eikä usko fiksumpaansa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuja ja peukutuksia kun katselee niin näyttää siltä että työmies putkosen viestintätoimisto on aloittanut aamunsa taas vauvapalstalla.

Vierailija
22/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vihreä liike perustettiin mukana oli mm. entisiä taistolaisia ja vassareita (mutta niitä nyt löytyy jopa RKP:sta ja Kokoomuksestakin). Etenkin persut tuntuvat möyhäävän eduskunnassa koko ajan punavihreistä ja meloneista ja sehän on tarkkaan mietitty viestintästrategia. Koulutuksen, palvelujen ja vähävaraisten osalta vihreät voidaan nähdä vasemmistopuolueena monessakin mielessä. Mutta Ympäristön suojelun, puolustuspolitikaan ja jopa talouspolitiikan osalta tilanne onkin aika erilainen. Parhaiten vihreiden politiikan ymmärtään kun näkee vihreät liberaalina keskustan puolueena ja etenkin arvoliberaalina sellaisena. Pelkkä oikeisto-vasemmistö jako ei ole enää nykyaikaa.

Tässä on se oikea vastaus vaikka persut jaksavatkin möyhätä vassareista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla voisi hyvin kysyä onko Halla-ahon persut äärioikeistolainen puolue kun puolueen näkyvistä aktiiveistä osa toimii ja vaikuttaa vastarintaliikkeessä ja monella muulla on sympatioita mm. Suomen Sisua kohtaa. Valtiomieheksi pääsee kun hankii rikostuomion. Ääni nyky persuilla on ääni rasisteilla ja näin se vain valitettavasti on.

Vierailija
24/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteissä voisi olla jotain perusteluitakin populistit eikä vain nillitystä putkosista ja muusta perustelemattomasta sekä epäolennaisesta populismista sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyse on politiikasta ja kysymys puolueen toimien mukaan tehdyistä arvioista, eikä tunteella heitetystä soopasta joka uppoaa vähä-älyisiin.. Vihreitä ei voi sanoa vasemmistolaisiksi koska heidän politiikkansa eivätkä edustajansa ei sitä ole. Vain sokea sanoo vihreitä vasemmistopuolueeksi ja alkaa vastakkain asettelemaan kun oma kiukutteluun perustuva näkemys ei uppoakkaan sellaisiin jotka seuraavat politiikkaa muutenkin kuin maahanmuuttoasioiden tiimoilta.-. 

Vierailija
25/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu perusvasemmistoon vaikka siellä sellaisiakin aatteita on. Jäsenistöhän on sekalaista seurakuntaa, esim Satu Hassi ent stalinisti, Soininvaara oikeistolainen. Haavistokin on paremmista piireistä kotoisin. En tiedä näistä nuorista kansanedustajista ym mistä ovat.

Niin taisi Trotskikin olla. Kyllä tyypillinen vihreä on hyvin lähellä marxilaisuuden kannattajaa. Suurin osa ei sitä edes itse tajua. No kommari on tyhmä.

Kokoomuksessakin on naisia jotka julistautuvat feministeiksi. Pelottavaa kuinka typeriä ihmisiä naiset ovat, toki monet miehetkin.

Itse en kannata tasa-arvoa juurikin sen kommunistisen luonteen vuoksi. Se on itsessään epätasa-arvoista hyviä kohtaan, joilta otetaan liikaa. 10% lukee raamatussa, se on hyvyksyttävä veroaste.

Vierailija
26/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu perusvasemmistoon vaikka siellä sellaisiakin aatteita on. Jäsenistöhän on sekalaista seurakuntaa, esim Satu Hassi ent stalinisti, Soininvaara oikeistolainen. Haavistokin on paremmista piireistä kotoisin. En tiedä näistä nuorista kansanedustajista ym mistä ovat.

Niin taisi Trotskikin olla. Kyllä tyypillinen vihreä on hyvin lähellä marxilaisuuden kannattajaa. Suurin osa ei sitä edes itse tajua. No kommari on tyhmä.

Kokoomuksessakin on naisia jotka julistautuvat feministeiksi. Pelottavaa kuinka typeriä ihmisiä naiset ovat, toki monet miehetkin.

Itse en kannata tasa-arvoa juurikin sen kommunistisen luonteen vuoksi. Se on itsessään epätasa-arvoista hyviä kohtaan, joilta otetaan liikaa. 10% lukee raamatussa, se on hyvyksyttävä veroaste.

Kannattaisi lukea muutakin informaatio kuin hommaforumia niin ehkä ymmärtäisitkin asioista jotakin. Toinen vaihtoehto tietysti on että kirjoittelet tänne vain agendan vuoksi tai huvin vuoksi trollailet. Kommentissasi ei siis ollut kyllä mitään järkeä.

Vierailija
27/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuuluu, vaikka muuta väittää.

Täynnä hippejä, intellektuelleja, eli tyypillisiä marxilaisia.

Ja eikös se ole feministinen puolue, eli kannattaa tasa-arvoa joka on vasemmistolainen aivopesumenetelmä.

Sä nyt et edes tiedä mitä marxilaisuus on.

Kato kommunistihippi tuli piipittämään. Monta ihmistä työllistät?

Näytä mulle onnistunut kommunistinen/sosialistinen järjestelmä.

Mut kerro toki marxilaisuuden syvin olemus, kiinnostaa kuulla 😊

Vierailija
28/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka piipittää ei todellakaan ole tuo joka kyseenalaisti marksilaisuuden tuntemista tuolta kaverilta joka asiasta alkoi selvästi ilmaan minkäälaista ymmärrystä uhoamaan. Kommunismista piipittää vain juntit tällä vauva palstalla ja niiden taidot on nähty. Heikkoa trollausta ja muiden junttien kanssa öyhöttämistä ilman mitään oikeaa sanottavaa tai perusteluita omille sanoille.

Vierailija
29/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eikös se ole feministinen puolue, eli kannattaa tasa-arvoa joka on vasemmistolainen aivopesumenetelmä.

Älä nyt jaksa enää häpäistä itseäsi enempää. Vaikka siellä hommaforumilla marxilaista möyhätäänkin niin eihän Suomessa ole kommunisteja kuin kourallinen ja sen voit todeta kun katsota vaalituloksia viimeisen parin kymmenen vuoden ajalta. Sitten on tietysti vasemmistoliitto jonka ohjelma on lähimpänä kommunismia mutta aika kaukana sekin on.

Ohis

Vierailija
30/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi lukea muutakin informaatio kuin hommaforumia niin ehkä ymmärtäisitkin asioista jotakin. Toinen vaihtoehto tietysti on että kirjoittelet tänne vain agendan vuoksi tai huvin vuoksi trollailet. Kommentissasi ei siis ollut kyllä mitään järkeä.

Ja oma kommenttisi on asiapitoinen. Puhdas hyökkäys kirjoittajaa vastaan, et hyvin sä vedät. Oon ihan hetero muuten, et homofoorumit ei nappaa. 😅

Taidat olla nainen, löydätkö itse takaisin keittiöön vai tuunko taluttamaan. 😚

Vierailija
31/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oma kommenttisi on asiapitoinen. Puhdas hyökkäys kirjoittajaa vastaan, et hyvin sä vedät. Oon ihan hetero muuten, et homofoorumit ei nappaa. 😅

Mä luulen että sulla vois olla ongelmia mun taluttamisessa keittiöön (mieti ihan itse mistä voisi johtua), jos en sinne halua mennä. Toki se ruoanlaittokin ihan mukavaa on.

Luulisi että olisit kiinnostunut hommasta kun kirjoituksesi vaikuttavat olevan suoraan sieltä? Onko sinulla muuten epävarmuutta omasta seksuaalisuudestasi tai sisäpiirin tietoa, kun yhdistät hommaforumin homoihin?

ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
32/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät on vasemmistopuolue, koska se kannattaa lähes kaikkia vasemmistolle tärkeitä arvoja (liberaalit arvot, tulonsiirrot, korkea verotus, perustulo...jne.) ja lisänä sitten nämä ns. luontoon liittyvät arvot (joukkoliikennehysteria, päästöverot, haittaverot...jne.).

Vihreiden oikeistolainen siipikin koostuu pääosin sellaisista henkilöistä, jotka käyvät töissä valtion rahoilla ylläpidetyissä hyväpalkkaisissa suojatyöpaikoissa.

Vierailija
33/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jaksa enää häpäistä itseäsi enempää. Vaikka siellä hommaforumilla marxilaista möyhätäänkin niin eihän Suomessa ole kommunisteja kuin kourallinen ja sen voit todeta kun katsota vaalituloksia viimeisen parin kymmenen vuoden ajalta. Sitten on tietysti vasemmistoliitto jonka ohjelma on lähimpänä kommunismia mutta aika kaukana sekin on.

Ohis

Niin suomessa kaikki on keskellä. Mikäs se kommunismin syvin oletus on. Ymmärrän toki että jos äänestää vihreitä, on töissä ja pitää itseään liberaalina niin saattaa hämmästyttää, että onkin oikeasti aika lähellä vasemmistoa.

Vierailija
34/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreissä on monia ihan yksityisyrittäjiä jotka kannattavat kapitalismia eivätkä ole mitään valtionrahoilla oleviä hyväpalkkaisia suojatyössä, paitsi populistien unelmissa.

Vierailija
35/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä ei politiikantutkimuksessa lueta vasemmistopuolueisiin, vaikka se puolueena asennoituukin usein hyvinvointivaltioon ja tuloerojen kaventamiseen vasemmiston tavoin.

Vihreä puolue on perustettu ennen kaikkea ympäristökysymysten ympärille, eikä puolueen ydinsanoma ole perinteisesti ottanut kantaa tähän omistus-ja sosiaalivaltio -aspektiin.

Äänestäjäkunta on kumminkin keskustaa.

http://www.vaalitutkimus.fi/fi/kiinnittyminen/aanestajien_sijoittuminen…

Vierailija
36/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että sulla vois olla ongelmia mun taluttamisessa keittiöön (mieti ihan itse mistä voisi johtua), jos en sinne halua mennä. Toki se ruoanlaittokin ihan mukavaa on.

Luulisi että olisit kiinnostunut hommasta kun kirjoituksesi vaikuttavat olevan suoraan sieltä? Onko sinulla muuten epävarmuutta omasta seksuaalisuudestasi tai sisäpiirin tietoa, kun yhdistät hommaforumin homoihin?

Edelleen hyökkäät kommentoijaa vastaan. Oliko sulla jotain älyllistä argumenttia ketjun aiheeseen.

Musta tuntuu, että taidat vähän kiihottua mun jutuista. 😚

Vierailija
37/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät on vasemmistopuolue, koska se kannattaa lähes kaikkia vasemmistolle tärkeitä arvoja (liberaalit arvot, tulonsiirrot, korkea verotus, perustulo...jne.) ja lisänä sitten nämä ns. luontoon liittyvät arvot (joukkoliikennehysteria, päästöverot, haittaverot...jne.).

Vihreiden oikeistolainen siipikin koostuu pääosin sellaisista henkilöistä, jotka käyvät töissä valtion rahoilla ylläpidetyissä hyväpalkkaisissa suojatyöpaikoissa.

Tällaiset väitteet osoittavat taas kyllä suurta kyvyttömyyttä ymmärtää todellisuutta tai todennäköisemmin suurta tarvetta vääristellä faktoja.

Jos esimerkiksi helsingissä vihreät saivat vajaa 80000 ääntä ja kun tiedetään että puolueessa koulutustaso on korkeimmasta päästä ja ansiotaso myös niin väitäkö oikeasi että näistä varakkaista helsinkiläistä kaikki ovat hyväpalkkaisissa valtionhommissa? Tuskinpa sentään ja tämän myönnät jos fiksu olet. Lisäksi on kyllä pakko todeta että valtionrahoilla voi rikastua ihan oikeastikin ja senhän on esimerkiksi nykyinen pääministeri näyttänyt.

Vierailija
38/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen hyökkäät kommentoijaa vastaan. Oliko sulla jotain älyllistä argumenttia ketjun aiheeseen.

Musta tuntuu, että taidat vähän kiihottua mun jutuista. 😚

Miksi mun viesti poistettiin vaikka jouduin vain toteamaan että näin heterona en miesten talutusehdotuksille lämpene ja että enemmän tykkään fiksuista naisista kuin tyhmistä miehistä. Ihan outo poisto.

Vierailija
39/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut vihreiden puhuvan tuloverojen alentamisesta, pääoma verojen alentamisesta, ylipäätään verotuksen alentamisesta. Veroja ja veroluotoisia maksuja halutaan vaan lisää ja

Lähinnä ollaan huolissaan marginaalisista seksuaalisista ryhmistä. Ihan niin vasemmalla ollaan kuin mahdollista.

Vierailija
40/47 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vihreiden suurin ongelma on heidän kannanottojensa ja toimenpiteidensä epärealistisuus, ennustamattomuus ja epäjohdonmukaisuus. Irtopisteitä kerätään idealistisella hötöllä ja puhetta riittää, mutta - hassua kyllä - heiltä tuntuu puuttuvan kyky nähdä ja arvioida päätöstensä laajempia ja pitkäaikaisia vaikutuksia.

Esimerkiksi Helsingissä vihreät ovat esiintyneet koko ajan ihmisten, luonnon ja vihreiden arvojen puolustajina, mutta samaan aikaan he ovat vahvasti mukana ajamassa Keskuspuiston silpomista osana kaupunkibulevardihankkeita. Erityisesti Anni Sinnemäki on profiloitunut tässä asiassa ja laittanut myös arvovaltaansa kaupunkibulevardien tueksi.

Myös toinen vihreiden lempilapsi eli yhden Helsingin valtaväylän (Hämeentien) muuttaminen pyöräily- ja joukkoliikenneväyläksi kuulostaa ihanasti ihmisläheisiä ja vihreitä arvoja korostavalta. Lisäksi se nostaa elämisen laatua vihreiden vahvana tukialueena tunnetussa Kallion kaupunginosassa. Käytännössä se aiheuttaa kuitenkin merkittäviä logistisia, liikenteellisiä ja ilman laatuun liittyviä ongelmia lähiympäristössä.

Eli absoluuttisesti oikeaa vastausta ketjun aloittajan kysymykseen on vaikea antaa. Itse luen heidät lähinnä vasemmistoon kuuluviksi, mutta välillä heidän suvaitsemattomuutensa toisella tavalla ajattelijoita kohtaan viittaa myös äärioikeistoon.