Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hidas syömään ja työkolleegat aina jättää minut yksin syömään loppuajan. Epäkohteliasta :(

Vierailija
24.09.2017 |

Tai sitten eivät halua minun seuraa? Muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto mä inhoan näitä puolipakollisia yhteislounaita, joille mennään peräkanaa taapertaen. En suostu ja syön seurueissa vain ääriharvoin työlounaitani. Mitä iloa siitä on, että pitkään pöytään tungetaan vieri viereen istumaan ja ollaan muka samaa porukkaa. Toisen päädyn juttuja et edes kuule.

Työkavereita on mukavampi tavata ja jututtaa kahvitauolla kun taas luonastauolla keskittyy mielummin syömiseen. Yhdessä entisessä työpaikassa oli tapana kokoontua klo 9 hyvin vapaamuotoiselle kahvitauolle, jolloin näki kerralla useimmat työkaverit. Sitä vastoin luonastauon tai ruokatunnin aikana kävin yleensä jossain lähellä olevassa kaupungin keskustan ravintolassa tai ostin ruokakaupasta jotain pientä syötävää, sillä siellä ei ollut varsinaista työpaikkaruokalaa. Se ruokatunti jakoi työpäivän mukavasti aamu- ja iltapäivän hommiin.

Vierailija
22/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn yleensä tarkoituksella eri aikaan syömässä, että saan rauhassa räplätä kännykkää eikä tarvitse kuunnella jorinoita.

Etkö sinä saa ihan riittävästi räplättyä sitä kännykkää muutenkin? Voithan sinä itsekin osallistua keskusteluun ja ohjata sitä haluamaasi suuntaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama kahvin kanssa. Juon yhtä kuppia helposti puoli tuntia. En ymmärrä niitä jotka juo kahvia kuin vettä.

Vierailija
24/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitailla syöjillä myös hidas työtahti. Ei ole epäkohteliasta jättää yksin syömään.

Vierailija
25/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin avuton, vai miksi tarvitset toista syödäksesi?

Vierailija
26/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olet kertomuksen perusteella vegaani bitch joka mutustaa joka palaa n. 31,2 sekuntia. Opettele mutustamaan nopeammin.

Vierailija
27/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olet kertomuksen perusteella vegaani bitch joka mutustaa joka palaa n. 31,2 sekuntia. Opettele mutustamaan nopeammin.

Hyvä tyttö. Arvostan desimaaleja.

Vierailija
28/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän tavan mukaanhan pöydästä ei nousta ennen kuin viimeinenkin on syönyt. 

Vierailija
29/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo on just tuollainen hätähousu.

Tietenkin mä syön paljon isomman annoksen kuin hän.

Mutta heti kun hän on syönyt hän nousee pöydästä, kiittää ruoasta ja menee olkkariin.

Itse sanoo, ettei kestä katsoa eikä kuunnella mun ruokailua.

Vierailija
30/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nopea syömään ja menen tauolle heti kun mahdollista, jopa 10.30 ja jotkut eivät tykkää siitä koska ilmeisesti haluavat, että tulisin heille seuraksi kuuntelemaan p-puhetta. 

Vierailija
31/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokatauko kestää 30min ja se pitää leimata. Yli 30min kestävä ruokailu on pois työajasta, eli jonain toisena päivänä pitää tehdä sitten se aika takaisin.

Ootko miettinyt että onko se sun seura niin kivaa että työkaveri haluaisi kesken päivää viettää seurassasi palkatonta aikaa?

Mä ainakin häivyn ruokalasta niin että tuo 30min ei ylity. 

Vierailija
32/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos söisit etkä lörpöttelisi lapsista, koirista ja muusta?

Vierailija
33/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka on omasta mielestään hitaita syömään, on sitä vain sen takia että ne väliseen koko ruokailun ajan omista asioistaan. Lapset ja sukulaiset ja koira ja työmatka ja eilinen ilta ja tämä aamu ja sitäjatätä!

Tämä! Hitaat syöjät ovat juurikin niitä, jotka eivät anna muille suunvuoroa. Jaarittelevat vain omista asioistaan ja julistavat omia mielipiteitään. Eivät kysele muiden kuulumisia. Sepä se vasta epäkohteliasta on. Varmaan ap:n kaverit lähtevät aikaisemmin, jotta voivat sentäs keskenään vaihtaa kuulumisia, kun ap:ta ei kiinnosta kuin omat asiansa.

Ja höpöhöpö! Minä olen ollut myös aina hidas syömään ja toivoisin ettei mulle jutella ruokailun aikana koska olen vetänyt joskus ruokaa henkeen jonkun kysyessä jotain tai esim. lohkaissut hampaan. Mutta ei, aina jlku kysyy jotain. Yritän _aiba_ syödä mahdollisimman nopeasti mutta siltu olen aina se joka esim koulussa ja lukiossa jäi ilman jälkiruokaa tai joutui skippaamaan jälkiruokakahvin. Hyvin usein olen koulu-ja lukioaikana heittämään ruokaa roskiin vain koska en ole ehtinyt sitä syödä.

Mulla on kuiva sylki, refluksia ja olen narskutellut ainakin lapsesta asti. Veikkaan näiden hidastavan pureskelua ja nielemistä. Lisäksi nykyisin joudun hakemaan ruokani keittiöltä erikseen (erityisruokavalio).

Ärsyttää joskus kun selvästi näkee että mulla olis vain pari lusikallista ruokaa jäljellä ja ruokataukoa vielä 5-10min mutta muut poistuu pöydästä ja jättää yksin.

Ensin höpötetään ja sitten häivytään paikalta.

Vierailija
34/34 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hidas syöminen johtuu refluksitaudista. Kiireessä en kertakaikkiaan saa ruokaa alas, tai kuten toinenkin refluksista kärsivä mainitsi pelko että vedän ruokaa henkeen. Joten tarvitsen rauhallisen ruokailuhetken seurassa tai ilman. Hidas syöminen toki aiheuttaa kiusallisia hetkiä esim. illallisella vieraampien ihmisten seurassa, kun pitää samanaikaisesti keskustella ja keskittyä syömiseen. Tällaisissa tilanteissa saattaa osa ruuasta lautasella jäädä syömättä, kun ei halua olla se viimeinen joka vielä syö pääruokaa ja muut jo odottavat jälkiruokaa...