Olen hidas syömään ja työkolleegat aina jättää minut yksin syömään loppuajan. Epäkohteliasta :(
Tai sitten eivät halua minun seuraa? Muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (34)
No siis miksi ihmeessä ei voi vaikka piatää vähän vauhtia siihen mutustamiseen?
Kuinka hidas olet? Miksi olet hidas? Teetkö kaiken muunkin hitaasti?
Ne jotka on omasta mielestään hitaita syömään, on sitä vain sen takia että ne väliseen koko ruokailun ajan omista asioistaan. Lapset ja sukulaiset ja koira ja työmatka ja eilinen ilta ja tämä aamu ja sitäjatätä!
Voivoi teitä hoitsuja kun lounaskin on sekunnin päälle!
Joo itsellä ollut sama kokemus. Ja en ole NIIN hidas, menee pari kolme minuuttia pidempään kuin muulla porukalla. Siis kun mennään syömään ulos niin silloin koen sen epäkohteliaaksi, jos syödään työpaikalla niin aivan sama.
Minäkin olen hidas syömään ihan kotioloissakin. Aiemmin ruokaa piti mikrottaa kesken ruokailun, mutta sitten hankin lasten lämpölautasen, niin lämmintä ruokaa riittää koko ruokailun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen hidas syömään ihan kotioloissakin. Aiemmin ruokaa piti mikrottaa kesken ruokailun, mutta sitten hankin lasten lämpölautasen, niin lämmintä ruokaa riittää koko ruokailun ajaksi.
Täh? Eikö sinulla oikein hampaat toimi vai etkö ymmärrä syömisen tekniikkaa? Ruokatunti ei ole myöskään mikään sinun tarinatunti, joten toivottavasti käyt ihan yksin syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka on omasta mielestään hitaita syömään, on sitä vain sen takia että ne väliseen koko ruokailun ajan omista asioistaan. Lapset ja sukulaiset ja koira ja työmatka ja eilinen ilta ja tämä aamu ja sitäjatätä!
Tämä! Hitaat syöjät ovat juurikin niitä, jotka eivät anna muille suunvuoroa. Jaarittelevat vain omista asioistaan ja julistavat omia mielipiteitään. Eivät kysele muiden kuulumisia. Sepä se vasta epäkohteliasta on. Varmaan ap:n kaverit lähtevät aikaisemmin, jotta voivat sentäs keskenään vaihtaa kuulumisia, kun ap:ta ei kiinnosta kuin omat asiansa.
Epäkohteliasta jos olette lounasravintolassa ja sinut jätetään yksin raflaan. Normaalia jos syötte työpaikan taukotilassa ja kukin nyt vaan poistuu siitä sitä mukaa takaisin töihinsä kun on syönyt loppuun. Epäkohteliasta jos olet ainut, jota ei odoteta vähääkään. Normaalia jos sinä nyt vaan satut olemaan selvästi hitaampi kuin muut.
Voi myös olla, että olet niitä harvoja, jotka syövät omaan tahtiin. Porukassa on ehkä pari pikasyömäriä, ja muut sitten haluavat pysyä perässä. Syövät esim. pienempiä annoksia tai nopeammin lämpiävää ruokaa. Jos sinulla on syöntitahtiisi nähden iso annos tai evääsi koostuvat pienistä kipoista ja kupoista ja kanankoipesi pitää sulattaa 5 min syväjäästä mikroaaltouunissa, niin ei ihme jos jäät jälkeen. Se, haluatko kiirehtiä muiden tahdissa vai syödä omaan tahtiin on oma päätöksesi. Minusta on kyllä mukavaa olla myös ihan rauhassa. Ei minulle tarvitse väkisin jäädä pitämään seuraa.
Mua ei erityisesti kiinnosta kaikkien työkavereitten jorinat ja oon ratkaissut tuon ongelman ja sen milloin voin lähteä pöydästä, pitämällä ruokatunnin yksin aina kun mahdollista. Saan kaikessa rauhassa syödä niin nopeasti tai hitaasti kun huvittaa ja selata kännykästä päivän uutisia tai sanomalehteä tms rauhassa.
Muuten mä oisin se epäkohtelias joka lähtee ekana tai se joka syventyy vaan omiin maailmoihinsa lukemaan.
Mä taas rakastan syödä ihan rauhassa omia eväitäni. Luen lehteä ja selaan netistä uutisia. Ärsyttää, jos joku istuu viereen ja puhuu koko ajan. Lue siinä sitten.
Ruokatauko on minulle hengähdystauko hektisen päivän keskellä.
Minä käyn yleensä tarkoituksella eri aikaan syömässä, että saan rauhassa räplätä kännykkää eikä tarvitse kuunnella jorinoita.
No ei kyl
Ite oon hidas syömää ja yritän syyä nopeesti mut ei se onnistu + ei oo mun vika et muut puhuu ja pitää vastata?
Mitä olet tehnyt sen eteen että kaikkien ei tarvitse aina odottaa sinua? Vai oletko sitä mieltä että kaikkien on odotettava sinua
Hitto mä inhoan näitä puolipakollisia yhteislounaita, joille mennään peräkanaa taapertaen. En suostu ja syön seurueissa vain ääriharvoin työlounaitani. Mitä iloa siitä on, että pitkään pöytään tungetaan vieri viereen istumaan ja ollaan muka samaa porukkaa. Toisen päädyn juttuja et edes kuule.
Kyllä se on rasittavaa jos se työkaveri käy hitaalla ja närppii sitä ruokaa tunnin ja sitä pitäisi siinä odottaa. Rupea syömään samassa tahdissa kuin muut äläkä valita.
Meillä on liukuva työaika, mitä nopeammin hoitaa lounaansa, sitä aiemmin pääsee iltapäivällä lähtemään. Vähän vituttais myöhästyä bussista ylipitkän lounaan vuoksi, varsinkin jos se on kollegan "vika". Ja mulla kulkee bussit sitten 30min välein, että sitä seuraavaa dösää joutuu sitten oikeesti venaamaan.
Aikoinaan meillä on tapana kokoontua opiskelijaravintolaan syömään ja käymään kahvilla. Yksi kaverini oli aivan toivottoman hidas syöjä vaikka hän jätti aina ottamatta salaatit lautaselle, jotka kuuluivat samaan annokseen. Sitä vastoin esimerkiksi syödessään jauhelihakastiketta hän erotteli haarukalla sipulinpalat ettei olisi joutunut hänen suuhunta. Lisäksi hän tuli yleensä kaikkein viimeisimpänä sinne kuppilaan ehkä noin tuntia ennen sulkemisaikaa iltapäivällä. Toki me pidimme usein hänelle seuraa hänen hitaasta syömätahdistaan huolimatta.
Itse olen suhteellisen nopea syöjä ja käydessäni vaikkapa pizzeriassa tai noutopöytään perustuvassa ravintolassa, pyrin menemään sinne sopivan nälkäisenä. Silloin sitä ruokaa ei tarvitse turhaa pyöritella siinä lautaselle, vaan tankkaus menee sujuvasti.
Paheksuttavaa, et jotkut tekee työnsä, eivätkä jää venyy safkikselle seurakseni. Tee valitus työpaikkakiusaamisesta.