Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUMUORIEN TORSTAI!

06.04.2006 |

tässäpä pinoa!!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen koitin kahteenkin eri kertaa ehtiä tulla tänne vaan en ehtinyt.

Nyt sitten pinoa aloitan...

Onnea Liilille vaikka vähän myöhässä!!

Juho kyljelleen tuossa menee ja meni mahalleenkin tuosta mutta ei aivan itse vaan laitoin kerran kyljelleen(vaikka osaa siis itsekin) ja sitten kääntyi.

VELLEISTÄ:meillä aloitettiin peruna-porkkanavellillä ja sen lisäksi Juho on saanut maissivelliä ja onneksi kaikki vellit ja ruoat on Juholle tähän asti sopineet mitä oon antanut.

Meillä oli eilen 10-vuotis tapaamispäivä miehen kanssa!!Jollakin(anteeksi tää mun muisti) oli kihlapäivä eilen=)

Tyttö EHKÄ menee mummilleen yökylään lauantaina,aamulla vien sen ja tullaan sunnuntaina hakemaan,toi ehkä on se että äiti saattaa keksiä jotain ettei tulekaan vaikka rakastaa tyttöä kyllä mutta viime aikoina tuommoista joskus ollut=( toivottavasti silti se onnistuu!!

Ollaan sitten kolmistaan kotona ja saa enempi huilata kuitenkin kun ei esikoinen ole koko ajan vaatimassa jotain=)

Menkkoja ei näy ja mäkin(hullu) toivon niitä vain siitä syystä että nää mahakivut ei laannu ja ärsyttää että on viikkokausia menkkakipuja eikä ne tule!Muuten en kaipaa kun mulla on tosi kivuliaat ja runsaat menkat.

Koitan ottaa kuntoilun kannalta kun vien ja haen vaunuilla tytön kerhosta tänään,LUNTA SATAA!!kevät??????

Esikoinen törkkii Juhoa nenään ja kysyin mitä sä teet:" mä vaan otan räkäklöntin sen nenästä!" heh=)

äityliini ja Juho kohta 4,5kk

Vierailija
2/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin heti aamutuimaan tuun pyörähtää täällä kun Ida nukkuu ekoja päikkäreitään... Heräs yöllä neljän aikaan syömään ja äiti oli aivan kuollut kun nyt jo totuttu siihen että nukkuu koko yön ilman syöttöjä.

Tosin eilen vähän enteilikin tota yöheräämistä kun nukkui 1.5 tuntii vaunuissa päikkäreitä. Kun meillähän ei yleensä vaunuissa nukuta sitten millään. Tiedä sitten mistä tommonen johtui =)

Liilille myöhäiset synttärionnittelut täältäkin!

Joku kyseli noista menkkakivuista eilisessä pinossa... Mulla oli kanssa sillon ennen kun aloitin pillereitä syömään niin kovat vatsakivut että vaan itketti eikä pystynyt kävellä ollenkaan... Särkylääkkeenkin joutui kontaten hakemaan kun sattui niin saakelisti... Ja nyt pelkäsin että kun noi menkat tuli että ois sama juttu kun en pillereitä syö mutta pääsin tosi helpolla! Ihan pientä selkäsärkyä mut ei muuta. Että toivottavasti pääset yhtä helpolla!

Ihanan keväinen ilma! Lunta sataa taivaan täydeltä! Meiän oli tarkoitus lähteä pääsiäiseksi mökille ensimmäistä kertaa Idan kanssa, saa nähdä viittiikö mennä jos tämmöset kelit... No onhan tässä viikko aikaa kevään tulla =)

Tiituliini81 ja Ida 3kk+ 1 viikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoudunpa minäkin jo näin aamuisella:) ja onnea lillille ennen kuin unohdan!

kamala flunssa iski eilen muhun ihan yllättäen,hirveä nuha ja aivastelin koko ajan,nyt sitten on jo vähän helpompi hengittää eikä aivastuksiakaan tule kuin kerran 5minuuttiin*hymy*

menkoista... ei oo näkyny,eikä oireitakaan oo ollu-->enkä kyllä kaipaakaan!:) muuten sitten on edelleen ollu sairaan väsynyt olo ja oon ollu tosi ärtynyt,miehen ei tarvii sanoo mitään,kun jo oon äkäinen sille.. tein kyllä raskaustestin,kun noi oireet olis siihen viitannu,mutt en ollut. nyt ei kyllä olekaan hyvä hetki toiselle lapselle.haluan edes hieman pidemmän välin ennen toista,et kumpainenkin sitt saa sitä huomioo enemmän osakseen,tai näin siis olen ainakin suunnitellut.. jostain syystä kumminkin olin eilen pettynyt ja surullinen,kun en ollutkaan raskaana.. mistäköhän sekin johtui?

muuten,en enää muista nimimerkkiä,mutta joku taisi kertoa,et antaa maitoa n.4kertaa enää päivällä ja loput soseita ja vellejä.. niin sitä vaan kysymään,et miten paljon kerralla vauvasi syö esim.kasvissosetta? meillä kassu ei kyllä suostu syömään mitenkään paljoo soseita,korkeintaan puoli pilttipurkillista,kun olen tehnyt soseet niihin. hedelmäsoseita ei mene kovinkaan paljoa,kun se avattu täytyy säilyttää jääkaapissa ja sitten poika ei tosiaankaan tykkää syödä kylmänä. pitäiskö sen soseen sitten antaa lämmetä hieman huoneenlämmössä?kasvissoseet menee sitten ihan hyvin,kun ne on lämmitettyjä. en oo kyllä vielä otanut paineita niiden lisäämisestä,kun eihän toi meidän pikkuinen oo kuin 3,5kk,niin ehtiihän sitä vielä. maito on siis edelleen se pääruoka ja muita edelleen maistelee.

käytin eilen ekaa kertaa muuten kantoliinaakin.sehän oli huomattavasti parempi kuin rintareppu! ainakin minä sain sillä pojan paljon tukevammin kiinni ja lisäk se kangas lämmitti sitten hyvin. en oo aiemmin sitä käyttänyt,kun musta ne sitomisohjeet on ollu niin vaikeita,et en oo edes viitsinyt opetella niitä,mutt eilen sitten päätin kokeilla,kun poika on melkein kasvanut rintarepun yli,ja helppoahan se oli:)tänään täytynee kokeilla uudestaan,kun ei sada lunta.

nyt täytyy mennä,poika heräsi! hyvää päivää kaikille!

-annu ja kasimir-

Vierailija
4/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on soseita maisteltu ja nyt menee kasvissosetta puoli purkkia ja hedelmäsosetta yleensä puolipurkkia ja joskus koko purkkikin ja ei Juho sitä kylmänä syö eli huoneenlämpöön otan hedelmäsoseen kun ruoka-aika lähenee ja joskus kun Juho oli oikein nälkäisen oloinen ja piti äkkiä sitä antaa,laitoin lautaselle kuumaa vettä ja lautasen siihen ja lämpeni nopeammin.

kaikkia keinoja keksittävä=)Kohta varmaan syö koko purkinkin.

Vierailija
5/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei toiminut netti moneen viikkoon ja nyt saatiin kuntoon!

Nopea pinoutuminen vaan äkkiä..

Syömiseen tulin kommentoimaan, että Sisu syö purkillisen kasvis sosetta kerralla, kerran tai kaksi päivässä. Vellin syö aamuin illoin ja yöllä syö kerran, yleensä velliä silloinkin. Maitoa menee sitten muuten päivisin ja aina ruuan päälle vielä noin 1dl. Ruokahalu ainakin omn kohdallaan, kun iltavelliäkin menee aina noin 3dl!

Ruusunmarjaa on maisteltu, pelkästään ei oikein uppoa, mutta kun siitä tekee " pirtelön" niin johan menee. (eli siis maitopulloon laitan sekaan vajaa puoli purkkia ruusunmarjasosetta ja ravistan sen oikein hyvin, sekoittuu hyvin!)

Nyt mun täytyy mennä lukee sähköpostit kun on niin pitkä netti pimento takana..

Vierailija
6/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei olla tänään niin hyvillä mielin kuin yleensä. Miljalle tuli yön aikana nuha ja reppana oli aika tukossa varsinkin aamuyöstä ja aamulla. Siihen malliin sitten nukuttiinkin. Neiti nukahti puoli kympiltä illalla, mutta heräsi 45min päästä kähisemään (en ollu ite ehtiny ees nukahtaa) ja kähisi aika kauan ennen kuin nukahti uudestaan. Muuten nukkui ihan kohtuudella, mutta päätti herätä sitten viiden jälkeen!!! Syötin sen ja laitoin normaalisti sänkyyn, mutta sieltä alkoi vaan mahdoton porina kuulumaan. Reilu puoli tuntia se jaksoi siellä yksikseen jutella, mutta ei unesta tietoakaan. Eihän se auttanu ko ylös nousta... Jippajee! Onneksi nukuttiin molemmat vielä tunnin verran myöhemmin aamulla. Nyt neiti nukkuu parvekkeella. Toivon tosiaankin ettei tule kuumetta, jotta tuo ulkona nukuttaminen onnistuu. Sisällä olisi melkoista tappelemista. Ei kyllä kauhean sikeästi nuku ulkonakaan tällä hetkellä, aina välillä pitää käydä tuttia laittaan ja hyssyttää, mutta nukkuu kuitenkin. Eikä nenä tunnu olevan juurikaan tukossa. Raikas ilma auttaa... Itelläkin on hieman sellainen flunssainen olo. Saas nähdä kuinka seuraavat päivät jaksaa. Mies on vielä tänään iltavuorossa, joten yksin on jaksettava. Ei tässä kuitenkaan vielä mitään hätää ole. Ja tyttö oli ainakin aamulla lähes normaali hyväntuulinen itsensä, hieman nopeampaa vaan väsähtää. Syöminen saa kyllä hieman kiukkuiseksi. Ei kai se nyt ihme ole, kun on niin vaikea hengittää ja maitoa tulee tulvimalla... Suolatipat ja Nenä Friida on kyllä käytössä, mutta tämmöinen alkuvaiheen ohut räkä ei oikein vielä kulje niin että sitä saisi erityisemmin poistettua. Osaisipa reppana niistää! =)

Onneksi yksi minun hyvä ystävä tulee tänään kyläilemään. Varoittelin kyllä flunssasta, mutta ei onneksi ole esteenä. Ja eipä nyt pikku flunssat aikuisia ihmisiä pelota. Tällä kaverilla ei ole lapsiakaan, joihin se voisi tarttua.

Ajatelkaa että pääsiäinen on ens viikolla!!! Äiti soitteli mulle eilen ja kyseli pääsiäissuunnitelmia ja aloin kalenterista kattoon, että koskas se nyt olikaan ja se onki jo ihan pian!!! Apua! Miten käy laihdutuksen, kun suklaamunat vaanii??? En oo vielä syönyt yhtään enkä aiokaan ennen pääsiäistä, mutta jos sitten mättää neljä päivää, niin ei hyvä seuraa... ;)

Joo, olipa tämmöinen valivali-teksti, mutta toivotaan että huomenna oltais jo menossa parempaan suuntaan. Kuinkahan kauan nuo flunssat yleensä vauvoilla kestää? Varmaan yhtä kauan kuin aikuisillakin, joten pari päivää voi olla vielä melkoisia. Yritän silti pitää mielen pirteänä, niin jaksaa paremmin. Ja on aina paljon positiivisia asioita, joita ajatella. Kuten kuinka suloinen tyttö mulla on ja reipas, vaikka onkin kipeänä. Tai kuinka ihana mies mulla on, kun imuroi ja järjesteli paikkoja. =)

Äippä (joka syö tänään palasen porkkanapiirakkaa kahvin kanssa) ja Milja-reppana-nuhanenä reilu 3kk

Hyviä vointeja kaikille ja pikaisia paranemisia sairaille ja reipasta mieltä!!!

Vierailija
7/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy tuossa vetelee kolmatta tuntia päiväunia ja harvinaista kyllä,vaunuissa.Tosin vaunut on eteisessä ja ovi ulos auki.Alkaa olemaan aika viileä tunnelma täällä sisällä....No,on makkarin ovi kiinni,siellä sitten tarkenee.

menkoista...täällä alkoi 4vko synnytyksestä.Että monet on jo kärsitty...

Velleistä: Kokeiltiin peruna-porkkana velliä useana päivänä,siitä tuli mahanpuruja. Nyt menossa maissivelli kokeilu,siitä vaikea vielä sanoa,kun määrä on ollut joku 20ml maitoon sekoitettuna.Eiköhän selviä sopiiko se,kun annan vähän isomman määrän.Myös maissisose odottaa maistajaansa.Peruna-porkkana sosekkin teki huutotunnelmat.Oisko se sitten tuo porkkana,koska itse tehty perunasose on sopinut.

Mies se sitten vielä helsingissä luuraa....Soitteli äsken ja kysyi taas ensimmäisenä,että olinko nukkumassa.Saihan siitäkin riidan,Ärsyttää tuollaiset puheet kun en koskaan näin päivällä nuku.Tulee tunne,että se siellä raataa ja minähän täällä vaan makaan...Vaikka juuri puistelin matot ym.ym Mutta viitsi siinä joka hommaa aina mainostaa.

No,joo nyt ollaan sitten huutonettiin koukussa..Sieltä saa kyllä kivoja vaatteita vauvalle hommattua,mutta täytyy ehtiä usein käymään vilkasemassa niitä.

Piti kysymäni,onko muitten vauvoilla normaalisti aamuisin nenä räkäinen? Täällä saa joka aamu tipoilla liottaa nenän ja niistäjällä putsata.Välillä vaan tulee mieleen,että aiheuttaako tuo koira oireita.

Hirvittää kaikki allergia-asiat,kun me molemmat vanhemmat ollaan allergisia,niin vaara on suurempi vauvallakin.

Kahvinkeitolle nyt, heipat!!!!

terkuin:liinuksi ja Aada huomenna 4kk

Vierailija
8/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee flunssa... :S Ei lainkaan kivaa kun yöt menee röhiessä ja nokka vuotaa ja ah ne aivastukset. Jatkuvasti saa aivastella oikein reippaita sarjoja. Jännä kyllä, sain tän taudin mieheltä, joka sairasti ensin, mut Kiiaan ei oo vain tarttunut. :) Hyvä näin.

Soseista. Mä ainakin otan kasvissoseen ja hedelmäsoseen lautaselle, et kuin paljon nyt menis ja lämmitän mikrossa -myös sen hedelmän jos oon ottanu sen jääkaappikylmänä. Kun muuten se ei Kiialle kelpaa. Yökkii vain ja sama homma huoneenlämpöisen maidon kans. Ei kelpaa ei. Tarkka tyttö. :P Hedelmäsosetta syö suurinpiirtein puolipurkkia, kasvismössö on väkipakolla syöttämistä. Ei kelpaa millään! Sillä oonkin sit aamuisin antanut vain neljä lusikallista sitä kasvisosetta ja sit muuten 60ml perunaporkkana velliä ja nania sekasin (yht. 120ml tätä sekotusta siis). Ei viitti toista huudattaa kun ei kerran meinaa kelvata se mössö niin ei sitten. Meneehän se näinkin. Meillä kans just hedelmäsoseena ruusunmarja, ei tahdo kelvata. Persikka ja aprikoosi oli ehdottomia suosikkeja Kiialle. :) Seuraavaksi banaani-persikka vai mikä se nyt oli. Anyways banaania kokeillaan sitten. Nyt ei oo mikään aiheuttanu mahan puruja. Ekat kerrat kun annoin velliä (maissivelliä) niin kauheet iltahuudot. Lopetin sen ja sit kun oltiin peruna-porkkana sosetta syöty jo viikko, otin samaisen vellinä käyttöön. Ei oo ainakaan nyt mitään tullu.

Neiti on ollut nyt muutaman päivän tajuttoman hankala... >:/ Nukkumaanmeno ei suju millään! Vasta 10 tienoilla saan sen nukahtamaan kun aikasemmin jo 8 saatto olla valmis yöunille!! Että on stressaavaa kun ei tiä koskaan että mistä nyt tuulee. Ja eilen se okseni mun vaatteet ihan totaalisesti kun koetin antaa sit nania ku aattelin että jos sille jäi nälkä eikä siks nukahtanu. Mut pashat. Ja heräs ekan kerran aamulla 04.30.. Voitte vain kuvitella kuinka väsyny olin! Hetkinen valvottiin mut sit aamu 9 asti mentiin välillä valvoen, syöden, tissiä purren *prkl* ja nukkuen. Eli aika rankasti aamulla väsytti kun viimein piti nousta ylös. Ei naurata. Päätä särkee ja tää flunssainen olo ei tosiaankaan helpota tilannetta. Onneksi tänään lähdetään koko perheen voimin shoppaileen Kärkkäiselle, ei tartte nakottaa täällä sisällä kun ei tuonne loskailmaan viittiny rattailla lähteä. Lykäsin vain neidin nukkumaan ulos. Ja mies aiko tänä iltana olla tytön kans niin saan relata. Toivottavasti tänään ei nukkumaan meno oo yhtä taistelua, kun miehen pitää kumminkin mennä taas yöksi töihin. Ei jaksa, alkais jo parempi vaihe noiden riivatun töiden kans.

Aika valitusta täältäkin taas.. Moon tosi sori.. :)) Noin se mies mulle aina sanoo kun oon jostain möks, moon tosi sori, ihan sika sori. jep. Kuukautisia ei kuulu eikä näy. Mahakivutkin helpottanut. että missä lie ne nyt viipyy. mies toivoo et olisin raskaana.. Selvästi koettaa vihjailla et miten olis jos annettais toisen tulla jos on tullakseen. Kyllä mä aattelin että suottapa sitä tässä esteleen jo luomusti tahtoo vauva tulla. Kun ekan kans meni se 3vuotta ja mahdollisimman rankalla hoidolla vasta onnistu. Ei huvittais kakkosen takia käydä vielä samaa ruljanssia läpi.. :S onneksi meillä on kaksi alkiota pakkasessa ennen ku tarttee uutta IVF:ää käydä läpi.

Jep. mä lähden hakeen naperon sisälle niin päästään lähteen sinne kauppaan. Kuulumisiin taas!

Quarra ja Kiia 4kk

Vierailija
9/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIILILLE heti alkuun kovasti onnitteluja täältäkin, myöhässä tosin.

Velleistä sen verran,että myö aloiteltiin n.pari viikkoa sitten maissivelliä maistelemaan ja aloiteltiin ihan pienillä määrillä korvikkeeseen sekoittaen. Sitten pikkuhiljalleen lisättiin määrää aina 20ml kerrallaan ja nyt menee jo desi kahteen kertaan päivässa. Päikkäreille mennessä ja yötä vasten annan.

QUARRALLE jaksuja flunssaan!

Myö tultiin hetki sitten neuvolasta, oli molemmilla lapsilla tapaaminen lääkärin kanssa.

Pettymys koko reissu! Esikoisella oli 1½v tarkastus ja siihen piti kuulua kävelyn ja puheen tarkastus sekä piti katsella kirjasta kuvia ja lapsen osoittaa se mitä lääkäri kysyy...niinpä niin nuo piti kuulua siihen,mutta eipä niitä katsottu, ainoastaan korvat, keuhkot ja kivekset. Niin mitat tietysti myös. Sekin vielä...alipainoisia ovat molemmat lapset....

Nyt sitten harmittaa taas ihan vietävästi se ettei miusta ollut tyttöä imettämään...paskat rinnat jos suoraan suomeksi sanon!!!

Valivalivali taas...ottaa vaan päähän nyt tuo koko reissu. Neuvolantäti on ihan huippu kiva,mutta tuo lääkäri....MURRRR....

Nyt neiti kyllästyy jumppaleluun, joudun palaamaan astialle myöhemmin.

Minny jota kiukuttaa kovasti paljon kera alipainoisten lasten

Vierailija
10/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja babybiosta. Oli mielyttävä kokemus. Leffa ei ollut kyllä kaksinen. Tatu oli kuin päivänsäde siellä. Tais ihmetellä mihin se mutsi taas on mut roudannu.

Liinuksi kyseli tukkoisuudesta. Meillä muutaman kerran viikossa joudutaan ottamaan keittosuolatipat ja friida avuksi. En käsitä miten noin pieneen ihmiseen mahtuu niin isoja klönttejä. Ollaan miehen kanssa molemmat taisteltu neniemme kanssa, että taitaa olla suku vika.

Odottelen tässä miestä kotiin että pääsen yksin kauppaan. Työkaveri on tulossa huomen kylään ja tarjottavaa pitää hakea. Auton ääni taitaa kuulua siis takki päälle ja menoksi.

toe

Vierailija
11/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli peräti kahdet pirskeet!

Hassua, kun äippälomalaisella ei tosiaan paljon kutsuja satele ja nyt tuli yksi ja tismalleen samaan aikaan mieheni kustantama kirja sai palkinnon, oli siis jakotilaisuus. Karppuli nukkui kohteliaasti toiset juhlat ja toisissa heräsi tunnin kuluttua. Siellä sitten tätit ihastelivat Karea niin, että huomiosta onnellinen Karppuli olisi viihtynyt kai pidempäänkin, mutta _minä _ en tuntenut kuin yhdet tyypit.

Lähtiessä aurinko pilkahti kivasti, ja laitoin vauvelin kantoliinaan. Siellä Karppuli näki oikeastaan ensimmäisen kerran ulkomaailman. (Aiemmin nukkunut aina liinassa ja vaunuissa ollut koppa melkein ylhäällä.) Ja kyllä se kurkkikin! Vartalo oli korkkiruuvina eteenpäin. Voorvärts se on matka! Kantoliina on kyllä kiva, on kai vaan asenteesta kiinni, kumpaa suosii, liinaa vai vaunua. Itse olen lähinnä vaunuillut, mutta kesää kohti siirtyessä taidan vaihtaa liinaan, kuntokin kohenee nopeammin.

Miullakin sokerilakko pitää. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen päiviä putkeen syömättä karkkia. Ihan totta! Ja saman tien pitää tunnustaa, että Dietorelleja menee kyllä vähän väliä, niin että en minä tavasta ole päässyt...

Pitäisi opetella taitto-ohjelmaa, niin saisin tehtyä vauvalaulukirjan. Ihan siis netistä oon copy-peistannut sanoja. Annan kaverin vauvalle lahjkaksi sunnuntaina. Tosin kirja-alan ammattilaisena harmittaa rankasti, ettei minulla ole tekijöitä ylhäällä. Ei oikein sisu anna antaa sellaista kirjaa _toiselle_, itselle kyllä välttäisi.

Vierailija
12/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein saa taitettua sitä vihkosta....

Laitan tässä tosi hauskan linkin Perhepedin tyhmien kysymysten ketjuun!

http://perheklubi.net/index.php?showtopic=20878

Hauska on se, missä kysytään, että miksi vauvat nukkuvat voittajafiilisasennossa (kädet ylhäällä)..., mietityttää itseäkin.