Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulemma Narsisti ei pyydä anteeksi vaikka saisi kehotuksen siihen. Pitääkö paikkaansa?

Vierailija
24.09.2017 |

Voiko oikeasti olla niin paatunut?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävälläni on narsistisia piirteitä. Jos hän pelkää menettävänsä minut tms. hän voi kyllä pyytää anteeksi, mutta myöhemmin käy ilmi, että hänen mielestään vika on kuitenkin ollut minussa. Eli olen kokenut, että anteeksipyynnöt eivät ole olleet vilpittömiä, eikä hän oikeasti ole kokenut esim. huonoa omaatuntoa tai ollut pahoillaan. Syy on kuitenkin aina minussa tai jossain muussa, ei hänessä.

Vierailija
2/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta, hullu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on mahdollista. Jos on narsisti, niin tuskin kuitenkaan sitä anteeksipyyntöä tarkoittaa, mutta voi kai teeskennellä? Narsistin tosin voi olla vaikea muiden edessä antaa vaikutelmaa, että pitää jotain tekoaan vääränä, koska eikös narsistille ole tärkeää, että häntä pidetään virheettömänä (jos "virheitä" on, niin sitten jotain sympaattisia sellaisia...). Kuitenkin anteeksipyytö saattaa antaa ihmisestä itse asiassa paremman kuvan, minkä kai narsistikin tajuaa, eli voi pyytää anteeksi laskemoivasti saaden siten annettua paremman kuvan itsestään, jos se ei samalla heikennä liikaa kuvaa täydellisyydestä.

Vierailija
4/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näköjään anteeksipyyntöön narsisti voi "sortua" myös työkaluna jonkin saamiseen tai hyödyn/asian menettämisen estämiseen.

Vierailija
5/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyydä anteeksi mitään. Yksinkertaisesti koska on virheetön ja syy on aina muissa.

T. Narsistin tytär

Vierailija
6/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käskystä tehty anteeksipyyntö mikään vilpitön anteeksipyyntö muutenkaan? En minä aikanaan pyytele anteeksi, ennen kuin itse olen kypsynyt ajatukseen, että se on viisainta. Pikkuasioissa siihen menee hetki, eräissä asioissa ei näemmä vuodetkaan riitä.

Vierailija
7/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puydä. Koska ei ole mielestään tehnyt mitään anteeksipyydettävää.

Vierailija
8/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei koskaan,missään tilanteessa,tee mitään väärää joten anteeksi ei tarvitse pyytää.Mikäli kuitenkin koet että hän on käyttäytynyt väärin,muista että sekin oli sinun vikasi.Eli oikeastaan SINUN kuuluisi pyytää anteeksi häneltä.

Vierailija
9/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pyydä anteeksi mitään. Yksinkertaisesti koska on virheetön ja syy on aina muissa.

T. Narsistin tytär

Aikanaan yksi tyttöystäväni sanoi samoin: "Minun ei ole tarpeen pyydellä anteeksi, kun en koskaan tee mitään, mitä pitäisi pyytää anteeksi." Sittemmin kuuntelin viikonloput läpeensä juttuja Mikasta ja Markosta. Jossain vaiheessa sitten aanailin, että en minä taida niin kovin tärkeä olla hänelle. Hän sai raivokohtauksen, kun jätin hänet ja mainitsin, että vaikka ei panekaan toista, niin silti voi olla väärillä poluilla. Myös hänen vanhempansa olivat kyselleet näistä veikkosista.

Kieltämättä hän on menestynyt hienosti elämässä. Anteeksi pyytely ei taida olla sillään menestyksen avain. Ja puheliaana ihmisenä hän on kyllä aina saanut mieleistään seuraa. Mutta onkohan hän yhä sitä mieltä, että hän ei koskaan tee mitään väärin..? 

Vierailija
10/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Voi pyytää anteeksi, koska on oppinut, että sitä odotetaan, ja etenkin tilanteessa, jossa toisesta on vileä puristettavissa jotakin hyötyä. Narsisti heittää toisen pois vasta, kun on saanut kaiken haluamansa. Ei silti kadu.

Vierailija
11/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää paikkansa! Eihän narsisti tee koskaan mitään väärää.Kyse on vain huonoista olosuhteista (ei narsistista) tai jokin asia on aina jonkun muun syy.Jos narsisti kokee ajautuneensa sellaiseen nurkkaan missä syy olisikin hänen ,niin hän pakenee ja laittaa välit poikki jos mahdollista eikä halua edes ajatella asiaa sen koommin.Narsisti elää elämäänsä vain ja ainoastaan hyötytarkoituksessa ja keinot siitä pirullisia ettei terve ihminen voi edes kuvitella miten pirullisesti nuo lonkerot on viritetty.

32v narsistin puolisona ollut

Vierailija
12/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyydä anteeksi, koska ei koe olevansa syyllistynyt mihinkään, vaan kaikki on aina muiden syytä. Olin yli 20 vuotta tällaisen ihmisen puoliso ja itse sain kyllä pyydellä anteeksi kaikkea. mihin en ollut syyllistynyt. Onneksi löysi paremman. Tosin onni kestikin vain alle kaksi vuotta. Hänet laitettiin pihalle pahojen tekojensa vuoksi.

Vierailija
13/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Pidetään yhteys poikki niin oppivat.

Vierailija
14/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä kateuden määrää mitä narsisti kokee itseään esim.paremmissa asemissa olevia kohtaan. Kyllä keksii virheitä ja jankuttaa niitä raivoissaan kaikille.

Vierailija
15/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäillyt voiko olla sellaisia jotka eivät yksinkertaisesti ymmärrä miten kuuluisi katua? Minä vaadin anteeksipyyntöä mutta toisen mielestä oli myöhäistä kun oli jo ehtinyt loukata niin törkeästi. Tehty mikä tehty, mitä se anteeksipyyntö tai katuminen muuttaisi? Hymyili hurmaavasti päälle.

Vierailija
16/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Vierailija
17/17 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei kykene hahmottamaan itsessään mitään vikaa. Eikä hän kykene tuntemaan empatiaa tai asettumaan toisen asemaan. Ei siis kykene. Vierasta kokonaan.

T. Narsistin tytär

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi