Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko luuseri, kun tarvitsen muuttoapua tms.?

Vierailija
23.09.2017 |

Siis olen kahden leikki-ikäisen yh-äiti ja mulla ei ole Suomessa kavereita, joita näkisin "livenä" missään ja omat vanhempani eivät voi tai halua auttaa. Ex-mieheni on myöskin muutenkin haluton auttamaan. Mitään uutta suhdetta mulla ei tietenkään ole. Olenko jotenkin "heikko", kun olisin ennen ja jälkeen konkreettisen muuton tarvinnut pientä apua tavaroiden purkamiseen ja kantamiseen ja asenteluun jne.?

Siis olen vähitellen niitä purkamut, mutta melko hitaasti. Tulee hirveä syyllisyydentunto, kun osa muuttolaatikoista on parinkin kuukauden jälkeen purkamatta, kun pitäisi saada pari kirjahyllyä kuntoon (niistä puuttuu osia), jotta voisin laittaa niitä kirjoja johonkin jne. Mua ei auta kukaan ja lapset ovat pieniä ja energisiä sekä vaativat suurimman osan ajasta. Lisäksi voimani eivät aina riitä monen tunnin tavaroiden nosteluun ja siirtelyyn yksinäni.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Kuulostat normaalilta ihmiseltä. Suorittajakoneet on sitten erikseen.

Vierailija
2/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin väkivaltaisen exäni luota, oli sama ruljanssi edessä. Muistan, kuinka ekana iltana uuteen asuntoon päästyäni vain itkin, kun mietin, miten ihmeessä jaksan purkaa ja järjestellä ne kaikki tavarat.

Miten ihmiset yleensä toimivat tällaisten kanssa? Siis hoitavatko ihmiset muutot täysin yksinään vai olenko jotenkin epätavallisen surkea ihmiskaipuinen ja seurankipeä luuseri? Joskus tuntuu, että pelkkä juttuseurakin auttaisi. Siis joku juttelisi mulle samalla, kun puran ja järjestelen tavaroita ja voisi vaikka istua pöydän ääressä katsellen, kun teen hommia.

Muutenkin aikuisen juttuseuran puute ahdistaa. Töissä toki juttelen, mutta muuten vain puhelimessa pari kertaa viikossa ja toki lapsille ja kaupan kassoille. Kaipaisin vain aikuista keskusteluseuraakin välillä. Mikä mussa on vikana? T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kaikki ois niin paljon helpompaa laitella nopeasti kuntoon, jos joku leppoisasti juttelisi ja ehkä vähän auttelisi. Mut tyhjästä on paha nyhjäistä.

Off topiccina, mutta kävin kampaajalla hiljattain ja yleensä aiemmin en ole jutellut juurikaan, vaan lueskellut lehtiä. Viime kerralla olin sielläkin ihan naurettavan puhelias...oli kivaa viimeinkin saada jutella jonkun aikuisen kanssa. Hävettää kyllä olla tällainen. :( Kun soitin aieimmin tällä viikolla äidilleni, hän melkein hermostui, kun olin niin puhelias. Siis mä, joka oon introvertti hissukka..

T. Ap

Vierailija
4/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, et.

Niiden muuttoapupyyntöjen perusteella mitä minulle tulee, harvassa on ne jotka omin voimin muuttaa.

Vierailija
6/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole. Eiköhän lähes kaikilla muuttajille yleensä ole jonkunlaista muuttoapua. Eikä siinä ole mitään hävettävää että kaipaat jutteluseuraa aikuisista, se on ihan normaalia.

Vierailija
7/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään oltiin miehen kanssa auttamassa kaveripariskuntaa muutossa, siellä pari muutakin kaveria apuna. Kun apua pyysivät, kertaakaan ei edes käynyt mielessä että miksi pyytävät tai että ei autettaisi. Kyllä me itsekin ollaan apua tarvittu ja saatu. Aina on näitä joiden mielessä kaikessa pitää pärjätä yksin, mutta käyttävätpä hekin esim. ruokakauppojen palveluita sen sijaan että metsästäisivät ja kasvattaisivat ruokansa itse... ;)

Ei meistä täällä kukaan täysin yksin selviä, ja jokaisella on oikeus siihen että ympärillä tärkeitä ihmisiä jotka auttavat auttamisen halusta. Toivon sinulle ap että löydät itsellesi ne omat ihmiset :)

Ja hei introvertitkin tarvitsevat aikuista juttuseuraa ja seuraa muutenkin, vaikka eivät haluakaan joka päivä juosta kylillä kavereiden kanssa milloin mitäkin touhuamassa.

Vierailija
8/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä muuttanut aina ihan yksin. Tai siis isompien kalusteiden kuskamiseen olen palkannut muuttomiehet, muuten kuljettanut itse pakettiautolla ja TIETENKIN koonnut hyllyni ja tyhjentänyt laatikkoni itse. Eikä siinä nyt kahta viikkoa kauempaa ole kulunut silloinkaan kun on ollut oikeasti muuta tekemistä , normaalisti kaiken saa paikoilleen parissa kolmessa päivässä. Lapset voivat purkaa energiaansa auttamiseen, osaavat hyvin järjestää omat lelunsa ja esim työntää pyyhkeitä kaappiin ja kirjoja hyllyyn.

Vierailija
9/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soepoe kirjoitti:

J. Aina on näitä joiden mielessä kaikessa pitää pärjätä yksin, mutta käyttävätpä hekin esim. ruokakauppojen palveluita sen sijaan että metsästäisivät ja kasvattaisivat ruokansa itse... ;)

Joo, mä OSTAN ruokani ruokakaupasta ja monta muuta palvelua muilta tuottajilta. Mä en narise, että jonkun pitäisi ryhtyä mulle ystäväksi ja tehdä nuo jutut mulle ilmaiseksi...

Vierailija
10/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat rahalla jonka saat töistä, katsotaanpa kun et tarvitsekaan työnantajan/asiakkaiden apua niin mistä sitten saat sen rahan...?

Vierailija
11/11 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme asineet tällä jo yli 10 vuotta, ja edelleen on muutama muuttolaatikko purkamatta. Pitäisi varmaan kaivaa ne vaatehuoneen perältä esille ja katsoa, mitä niissä on. Ehkä ainakin osa joutaisi roskiin/paperinkeräykseen.