Miksi niin epätasa-arvoinen tapa kuin naisten nimeäminen aina kotitalouden miehen mukaan saa elää?
Onko mitään epätasa-arvoisempaa? Voisitte siellä kotitalouksissakin pohtia vähän naisen asemaa, ne miehenne kun eivät teille mitään oikeuksia ole koskaan halunneet vapaaehtoisesti antaa. Tulen boikotoimaan avioliittoa niin kauan kunnes naiset eivät enää joudu venkslaamaan nimiä miljoonittain "koska perinne".
Kommentit (9)
Ei ole mikään pakko vaihtaa nimeään. Minäkään en vaihtanut.
Todellakin on epätasa-arvoisempia asioita. Esimerkiksi asevelvollisuus.
Ensin feministit haluavat naisille vapauden tehdä mitä haluavat elämällään, ja sitten kun naiset valitsevat heille mieluisan vaihtoehdon niin sekään ei ole hyvä?
Otan mielelläni mieheni nimen kun se aika koittaa. Sopii etunimeeni ja on kauniimpi kuin omani.
Lopettakaa nyt ensin se kotona lusmuaminen yhteiskunnan rahoilla. Elättäkää itse lapsenne yhdessä miehenne kanssa ja puhukaa sitten tasa-arvosta.
Kahvilatreffivaunuilijat...olette säälittäviä.
Iskikö taas se sukunimihullu vai oletko hänen manttelinperijänsä?
Vierailija kirjoitti:
Onhan sukupuolisyrjintään perustuva asevelvollisuuskin täällä ikuisesti voimassa, ja se on sentään oikeasti merkittävä epäkohta.
Miehet ovat asia aikoinaan näin päättäneet, että vain miehille intti. Ja kyllähän sinne nyt saa mennä naisetkin. Eikä Suomella sitä paitsi ole varaa alkaa kouluttamaan koko ikäluokkia. Ja eihän näistä miehistäkään enää juuri kukaan armeijaa näyty käyvän. Suuri osa jää pois terveeydellisisstä ja kuka mistäkin syystä. Mutta sitten ap kysymykseen. Mikä naisten nimeäminen miehen mukaan? Minä olen ollut naimisissa yli 20v. Sukunimi on oma, ei mieheltä lainattu ja kaikki minun ystävät puhuvat meidän perheestä minun sukunimellä.( Miehen ystävät varmaan ehkä miehen nimellä :) ) Ja lapset ovat minun nimellä. Mutta se on kyllä omituista, että vaikka suomalaisista lapsista yli puolet syntyy avoliitoissa ja lapsilla on vain jomman kumman vanhemman sukunimi, niin lasten kouluissa näytetään yleensä kuvittelevan, että olemme eroperhe, kun vanhemmilla on eri sukunimet. Sitten kyselijä(opettaja) on suu ympyränä ihmettelemässä, kun selviää, että vanhemmat asuukin samassa osoitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt ensin se kotona lusmuaminen yhteiskunnan rahoilla. Elättäkää itse lapsenne yhdessä miehenne kanssa ja puhukaa sitten tasa-arvosta.
Kahvilatreffivaunuilijat...olette säälittäviä.
Vaunuissa kuljetetaan alle puolivuotiasta pikkuvauvaa, joka usein elää pelkällä rintamaidolla ja jota yksikään vastuullinen vanhempi - äiti sen paremmin kuin isäkään - ei suostu vapaaehtoisesti antamaan vieraalle hoitoon. Jos haluat että nainen menee suoraan synnäriltä töihin ja vauva tarhaan, niin ole kiltti älä ikinä ikinä hanki lapsia.
Vihreä änkyräneiti Kotkala-Hammas-Lärvänen taas vauhdissa niin että esiliina hulmuaa.
Onhan sukupuolisyrjintään perustuva asevelvollisuuskin täällä ikuisesti voimassa, ja se on sentään oikeasti merkittävä epäkohta.