Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisimme toisen lapsen - mies ei suostu jäämään kotiin

Vierailija
22.09.2017 |

Töistä lasta on suunniteltu kolmisen vuotta. En kuitenkaan halua olla kotona niin pitkään, kuin haluan lapsen olevan kotona. Olen ehdottanut miehelleni että hän jäisi perhevapaalle tai jakaisimme viikoittain 50/50 kotona olon n puolen vuoden (täysimetyksestä luopumisen) jälkeen. Mutta hän ei halua, töistä ei voi olla pois ja palkka on hänellä niin hyvä. Että ärsyttää! En halua jättää toista lasta tekemättä tämän takia mutta... mitenköhän saisin hänet suostuteltua? Ensimmäisen lapsen aikaan oli 3 vk, sekin meni remonttia tehdessä ja vielä kuulemma harmitti kun näkyi palkassa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen pariskunta. Kumpikin haluaa lapsia, mutta kumpikaan ei halua hoitaa lasta. Olisi kiva kuulla, että mikä on se visio, mikä perheen perustamisen taustalla on.

Vierailija
22/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä! Eiks teillä mies synnytä joka toista lasta??!!1?? MISSÄ on tasa-arvo?

No sitä minäkin ihmettelen!!?? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinne kotiin on jäädä junnaamaan? Minä kävin koko ajan jossakin ja nautin kovasti.

Asutaan vähän syrjässä ja esikoisen aikaan minulla ei ollut autoa. Ei kuitenkaan satunnainen kahvittelu ym ole sama kuin että joka päivä saisi keskustella älyllisistä asioista muiden kanssa. Lisäksi olin lamaantuneen väsynyt ja lapsi oli aika vaativa, mitkä hankaloitti kotoa lähtemistä julkisilla. Jos ei osunut kerran tunnissa menevään bussiin, sai odottaa taas tunnin. Siinä ajassa ehti yleensä tulla nipat, nälkä jne. Muita äitejä oli kyllä kiva nähdä. Ap

No me muutettiin asumaan niin että tuplarattailla pääsi kävellen ihmisten ilmoille. En täysin hahmota että miksi pitää muuttaa korpeen ilman autoa ja antaa sen määrätä sitten jopa lapsiluku!

Nyt meillä on 2 autoa, silloin ei ollut rahaa ostaa toista kun oltiin juuri rakennettu talo. Olisi täältä oikeasti mennyt lyhyen kävelymatkan päästä muitakin busseja, mutta se tuntui liian raskaalta silloin. Ja tämä ei ole tämän aloituksen pointti. Toki toivon että nautin enemmän kotona olemisesta jos joskus saan toisen lapsen. Ap

Anteeksi nyt mutta kuulostatte todella keskenkasvuisilta. Hirvee määrä vaatimuksia ja tekosyitä. Ja haluatte lapsen mutta kumpikaan ei halua niitä lapsia.

Vierailija
24/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen pariskunta. Kumpikin haluaa lapsia, mutta kumpikaan ei halua hoitaa lasta. Olisi kiva kuulla, että mikä on se visio, mikä perheen perustamisen taustalla on.

Minä haluaisin n. 2 vuotiaan lapsen valmiina ja mies ilmeisesti lapsen töiden jälkeen ja viikonloppuisin, näin rumasti sanottuna. Ap

Vierailija
25/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin n. 2 vuotiaan lapsen valmiina ja mies ilmeisesti lapsen töiden jälkeen ja viikonloppuisin, näin rumasti sanottuna. Ap

Sorry mutta jättäkää siihen yhteen. Ihan turha keikuttaa venettä, joka pysyy pinnalla juat ja just.

Vierailija
26/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptio ja avioero?

Vierailija
27/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi saa adoptiolasta. Lentävät neuvonnasta saman tien.😂😂😂

Meillä on kaksi lasta ja se oli oikeasti rankkaa aikaa, kun nää oli pieniä. En todellakaan suosittele, jos ei niitä resursseja kertakaikkiaan ole.

Jos nuo nyt tekee sen toisen, avioero todellakin tulee sitten heti. Sitten voivat vuorotella.

Vierailija
28/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry mutta jättäkää siihen yhteen. Ihan turha keikuttaa venettä, joka pysyy pinnalla juat ja just.

Helppo se on netissä olla ylimielinen. Et tietenkään tiedä koko kuvaa. Aika suppean käsityksen saa jos kerron vaan raadollisesti pelkän ongelman. Ap

Vierailija
29/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi lasta ja se oli oikeasti rankkaa aikaa, kun nää oli pieniä. En todellakaan suosittele, jos ei niitä resursseja kertakaikkiaan ole.

Jos nuo nyt tekee sen toisen, avioero todellakin tulee sitten heti. Sitten voivat vuorotella.

Eiköhän me tehdä. Onko veikkauksia kuinka kauan menee siitä avioeroon? Ap

Vierailija
30/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän me tehdä. Onko veikkauksia kuinka kauan menee siitä avioeroon? Ap

Max kaksi kuukautta.

Vierailija
31/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voiko lapsi mennä vaikka perhepäivähoitajalle 2 vuoden iässä? Tai au pair kotiin? Onko miehelle raha tärkeintä vai panostaisiko palkaamaan yhdessä kanssasi teille jonkun lasta hoitamaan. Voitko tehdä töitä lyhennetyllä työajalla, että lapsi olisi perhepäivähoitajalla jos et päiväkotiin halua laittaa? Mitä mies on valmis tekemään lapsen eteen? Oletteko istuneet ja kunnollla keskustelleet mitä te haluatte?

Vierailija
32/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin mieheltä vastauksen siihen, miksi minun pitäisi olla valmis luopumaan 3 vuoden palkasta ja eläkekertymästä, jos hän ei ole valmis luopumaan mistään.

Onko teillä yhteiset rahat, vai joudutko yhteistä lasta hoitaessasi kituuttamaan tukien varassa?

Vierailija
33/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministin tekemällä tehty kuvitustilanne-aloitelma. 0/5

Vierailija
34/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kakarat saa jo kaksivuotiaana tarhaan?

Vierailija
35/37 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinne kotiin on jäädä junnaamaan? Minä kävin koko ajan jossakin ja nautin kovasti.

Asutaan vähän syrjässä ja esikoisen aikaan minulla ei ollut autoa. Ei kuitenkaan satunnainen kahvittelu ym ole sama kuin että joka päivä saisi keskustella älyllisistä asioista muiden kanssa. Lisäksi olin lamaantuneen väsynyt ja lapsi oli aika vaativa, mitkä hankaloitti kotoa lähtemistä julkisilla. Jos ei osunut kerran tunnissa menevään bussiin, sai odottaa taas tunnin. Siinä ajassa ehti yleensä tulla nipat, nälkä jne. Muita äitejä oli kyllä kiva nähdä. Ap

Muuta Helsinkiin. Mitä älyllistä jonkun äityliporukan kanssa voi puhua?

Vierailija
36/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen toisen lapsen haluaa, täytyy tilanteessanne jomman kumman vanhemman joustaa.

Itselläni on hyvä kokemus miehestä, joka ei vauva-aikaan ollut valmis jäämään kotiin. Meillä kaksi lasta, ikäeroa 2v, joiden kanssa olin kotona yht.3,5v. Olisin tuolloin toivonut mieheni jatkavan vielä nuoremman kanssa vaikka puoli vuotta kotona, mutta hän ei uskonut, että hermonsa olisivat kestäneet.

Nielin pettymykseni, koska oli muuten hyvä ja osallistuva isä. Nyt vanhemman lapsen aloitettua koulu, perusti mieheni oman firman, jonka töitä tekee kotoamme käsin. On siis aina kotona kun koululaisen lyhyet koulupäivät ja eskarilaisen päivät päättyvät. Tekee ruuat valmiiksi ja huolehtii läksyt ja Wilmat yms. Käy vanhempainillat ja hammashoidot lasten kanssa Ja on kaikkiaan paljon paremmin perillä lasten aikatauluista kuin minä nykyään. Ja voi että minä nautin! Pystyn keskittymään täysipainoisesti työhöni kun ei ole kiire ja stressi lasten hakemisista, ruuasta ja harrastuksista. Itse sitten teen oman osani kun tulen töistä, pesen pyykkejä, jos on kertynyt ja teen iltapalat yms.

Eli vaikka mies ei vauva-aikaan kotiin jääkään, on sitä tärkeää lasten kanssa oloaikaa ja vastuun kantamista mahdollista ottaa ja jakaa myöhemminkin. Meille tämä oli loistava ratkaisu näin.

Vierailija
37/37 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ihmiset toki miettisi, että mitäs jos se lapsi onkin vaikeasti vammainen ja toinen joutuu jättämään työnsä ja alkamaan omaishoitajaksi lapselleen. 

Mutta mitäpä näitä miettimään, tehdään pentuja tiuhalla tahilla ja itketään somessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän