Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laittaa lapsensa kuva omaksi profiilikuvakseen/osaksi sitä?? Siis IG:ssa, Facebookissa, WhatsAppissa ja mitä näitä nyt on....

Vierailija
22.09.2017 |

Olenko ainoa joka ei tätä ymmärrä? Ja te jotka näin teette, miksi???

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tää on kyllä jotenkin ärsyttävää, tunnen yhden naisen joka lapsensa syntymän jälkeen on läntsännyt joka ainoaan profiilikuvaansa joka paikassa sen lapsen naaman! Miksi? Onko oma minä mennyt johonkin kateisiin vai?

Vierailija
2/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tulis mieleenkään laittaa...ei se sen lapsen profiili ole vaan minun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska se pallero on niin ihku mammansa mielestä ja se mamma luulee että muidenkin mielestä näin on. :P

Vierailija
4/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jo vähän rupsahtaneet nelikymppiset naiset laittavat profiilikuvakseen perheen koiran.

Vierailija
5/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ymmärrä.

Tosin pari kertaa olen luullut että kaverin profiilikuva on lapsen kuva. Sitten älysin, että kyseessä on ihan sen kaverin oma lapsuudenkuva. Jossain vaiheessa oli tällainen vaihda prifiilikuvaksi oma lapsuudenkuvasi ja kaikki ei noita profiilikuvia päivitä kovin usein (minä mukaanluettuna) ja on sit vaan jäänyt se lapsuudenkuva siihen.

Omissa kavereissa ei kyllä ole ainuttakaan jolla oikeasti olisi se lapsen kuva profiilikuvana, osalla on lapsen kanssa otettu kuva.

Vierailija
6/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on sellanen jossa vauva halaa mua ja on laitettu oravafiltteri.

Vierailija
7/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kertaluontoisesti ihan hyvin. Kieltämättä sitten, kun kuvia on kuukauden aikana 20, alkaa tulla se joo tajusin, olet saanut lapsen-fiilis.

Vierailija
8/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niin kertaluontoisen vielä ymmärtääkin, mutta mulle se vaan kertoo että äiti on kadottanut oman itsensä johonkin tenavakuplaan ja on lähinnä luotaantyöntävää ja ärsyttävää.

Vierailija
9/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laita lapseni kuvia someen.

Vierailija
10/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en laita lapseni kuvia someen.

No tämä juuri, en ymmärrä että miksi niitä postataan sinne oikein urakalla ja tosiaan kaikissa profiilikuvissakin täytyy sen lapsen pällistellä. Itse nimittäin en laita lapseni kuvia omiin somekanaviini. -ap

Vierailija
11/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jo vähän rupsahtaneet nelikymppiset naiset laittavat profiilikuvakseen perheen koiran.

Hah, totta.

Vierailija
12/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin yksi tuttu joka on lapsen syntymän jälkeen laittanut ihan aina profiilikuvakseen joka paikkaan joko sen lapsen kuvan tai kuvan jossa ovat yhdessä. Kyllähän sen ymmärtää että äiti lastaan rakastaa, mutta onhan tuo nyt jotenkin ärsyttävääkin...ja kummallista.

Vierailija
13/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin isällä on 5 vuotta ollut lapsenlapsi profiilikuvana. Julkaisee aina ne noloimmat mitä saa tyttäreltään missä jompikumpi lapsista (5- ja 2-v) ilmeilee tai on mustikan tai jauhon peitossa tai nukkuu jotenkin hassussa asennossa.

Vierailija
14/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen uskovaisilla kavereilla (Pohjanmaalta) perhetilanne on luettavissa FB-profiilikuvista. Sinkut ovat kuvassa yksinään viilettämässä jonkun harrastuksen parissa. Parisuhteessa olevat lapsettomat laittavat profiilikuvaksi yhteispotretin kumppaninsa kanssa, usein molemmilla ykköset päällä. Kun saadaan lapsia, profiilikuvaksi vaihtuu studiolaatuinen valokuva koko perheestä tai sitten vanhemmasta ja lapsesta kahdestaan. Instagramin jokaisessa kuvassa lukee #wife #mother #blessed. Musta tuo on hyvin kornia, mutta omalla tavallaan sympaattistakin. Musta se ei välttämättä kerro niinkään identiteetin menettämisestä, vaan perheen keskeisyydestä identiteetin muodostamisessa tuolla kulttuurialueella. Mietin vain, että miltä niistä pohjanmaalaisista uskovaisista tuntuu, jotka jäävät tahtomattaan vaille parisuhdetta ja/tai lapsia?

Vierailija
15/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin isällä on 5 vuotta ollut lapsenlapsi profiilikuvana. Julkaisee aina ne noloimmat mitä saa tyttäreltään missä jompikumpi lapsista (5- ja 2-v) ilmeilee tai on mustikan tai jauhon peitossa tai nukkuu jotenkin hassussa asennossa.

Voi ei! Meilläkin äiti tuppasi tunkemaan kaikki lastenlastensa kuvat Facebookkiin mitä vain käsiinsä sai + sitten vielä meidän, omien lastensa kuvia. Jouduin tosi jyrkästi puuttumaan asiaan kun omat lapsenikaan eivät ko asiasta tykänneet. Lopetin antamasta hänelle meidän perheen kuvia tai kielsin häntä itse niitä ottamasta. Sanoin että et saa kun kerran ne menevät suinpäin Facebookkiin eikä me sitä tahdota. No, onneksi tajusi lopettaa.

Vierailija
16/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen uskovaisilla kavereilla (Pohjanmaalta) perhetilanne on luettavissa FB-profiilikuvista. Sinkut ovat kuvassa yksinään viilettämässä jonkun harrastuksen parissa. Parisuhteessa olevat lapsettomat laittavat profiilikuvaksi yhteispotretin kumppaninsa kanssa, usein molemmilla ykköset päällä. Kun saadaan lapsia, profiilikuvaksi vaihtuu studiolaatuinen valokuva koko perheestä tai sitten vanhemmasta ja lapsesta kahdestaan. Instagramin jokaisessa kuvassa lukee #wife #mother #blessed. Musta tuo on hyvin kornia, mutta omalla tavallaan sympaattistakin. Musta se ei välttämättä kerro niinkään identiteetin menettämisestä, vaan perheen keskeisyydestä identiteetin muodostamisessa tuolla kulttuurialueella. Mietin vain, että miltä niistä pohjanmaalaisista uskovaisista tuntuu, jotka jäävät tahtomattaan vaille parisuhdetta ja/tai lapsia?

Apua, no on tuossa kyllä jotain huvittavaa. :)

Vierailija
17/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes ole somessa. Oonkohan ainut jolla ei feisbuukkia?

Vierailija
18/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes ole somessa. Oonkohan ainut jolla ei feisbuukkia?

Et ole. Mullakaan ei ole, eikä miehelläkään. Itse olin siellä muutaman vuoden, mutta nyt jo 5 vuotta poissa. Ikävä ei ole tullut. Olipa outo paikka kerrassaan. Ja toiset oikein asuvat siellä.

Vierailija
19/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuva on ihan suoraan verrannollinen laittajan ulkonäköön. Jos hyvännäköinen = profiilikuva vahtuu päivittäin. Jos lihava tai ruma, joko se 20 vuotta vanha kuva kokoajan tai jokin muu siinä kuvassa. Toki, sinappikone, koira, kissa, hevonen, marsu, mursu jne.. hullut on poikkeusapauksia, niillä raukoilla kun ei ole muuta elämää, niin profiili täynnä näitä em. otustenkuvia. 

Vierailija
20/47 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Meilläkin äiti tuppasi tunkemaan kaikki lastenlastensa kuvat Facebookkiin mitä vain käsiinsä sai + sitten vielä meidän, omien lastensa kuvia. Jouduin tosi jyrkästi puuttumaan asiaan kun omat lapsenikaan eivät ko asiasta tykänneet. Lopetin antamasta hänelle meidän perheen kuvia tai kielsin häntä itse niitä ottamasta. Sanoin että et saa kun kerran ne menevät suinpäin Facebookkiin eikä me sitä tahdota. No, onneksi tajusi lopettaa.

Tällä isällä tuntuu olevan joku tarve, että on hyvä pappa ja sillä päivittää jatkuvasti kuvia ja päivityksiä mitä kuulee kuulumisina kaveriltani. Hänellä on psyykkisiä ja fyysisiä sairauksia ja tuntuu vähän, että ei voi oikeasti olla niin osallistuva pappa kuin haluaisi, joten jakaa sit someen kaiken. Muistan jo lapsuudesta, kun ollessani heillä kylässä dokumentoi tyttärensä koko elämää, sinä oli täynnä lasten kuvia, kaikki uusimmat pelit ja vehkeet ja vissiin jo silloin koitti vähän kompensoida sitä, ettei voi olla isänä kovin aktiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi