Kauhean järjetöntä ostaa vauvalle kaikki vaatteet uutena
Sitten ne mahtuvat ylle max 3 kuukautta. Niihin voi tulla myös ikuinen tahra tai reikä, jolloin myös jälleenmyyntiarvo laskee.
Kauheaa törsäämistä. Yhdet PoP-legginsitkin maksavat 15,90 €.
Kommentit (17)
Mä ostan kaikki uutena. En vois kuvitellakaan ostavani jotain niskaan asti paskottuja bodyja tms kirpparilta. Yök.
Olen samaa mieltä. Meidän 5kk ikäinen menee jo koossa 74/80, taitaa muutama vaatekoko vielä mahtua tähän vauvavuoteen vaikka kasvuvauhti hidastuisikin. Kamala mikä määrä rahaa olisi jo pelkkiin vaatteisiin kulunut.
Ostan aina kaikki vaatteet uusina sekä itselleni että lapsille. En voi pukea toisten vanhoja vaatteita. Mitä väliä sillä on, jos minulla kerran on siihen varaa? Jonkunhan ne uudetkin vaatteet on ostettava.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina kaikki vaatteet uusina sekä itselleni että lapsille. En voi pukea toisten vanhoja vaatteita. Mitä väliä sillä on, jos minulla kerran on siihen varaa? Jonkunhan ne uudetkin vaatteet on ostettava.
Sama juttu kuin autojen kanssa, aina sama virsi, että arvo on laskenut puoleen (tai muuta liioittelua), kun auto on ajettu liikkeestä ulos. Ei olisi käytettyjä autoja eikä vaatteita, jollei joku ostaisi uusia. Saahan sitä sanoa toisia tyhmiksi tai järjettömiksi, mutta niiden tyhmien ja järjettömien toiminnan johdosta voi sitten viisastella ja kehua itseään, kun voi ostaa käytettyjä tavaroita ja hyödykkeitä.
Toivittavasti ostat sitten kestävää ja kierrätät muuten. Jos hankit kaiken jostain ihanasta hikipajasta kuten Hm ja sitten käytettyäsi heität roskiin niin kyllä planeetta taas kiittää!
Mut onneks sulla on varaa siihen?
Ostin uudet vaatteet ainoalle pojalleni kuten lukion kirjatkin.
Mä ostan käytännössä kaiken vauvalle käytettynä. Varaa olisi uuteen, mutta järki ja ekologinen ajattelu estää.
Se on ihan totta, että jonkun ne uudetkin vaatteet on ostettava. Mutta ostakaa sitten saman tien laadukasta, jotta riittää meille kirpparikävijöillekin pidettävää.
Minä ostan lähes kaikki lapseni vaatteet uutena useinmiten kuitenkin alesta. Ostaisin käytettyäkin jos löytyisi siistiä ja hyväkuntoista hyvällä hinnalla. Täällä meillä keskisuuressa kaupungissa on kirpparit pullollaan haalistuneita, nukkaisia, jopa risoja vaatteita isoilla hintalapuilla. Lähes samoilla hinnoilla saa uuden alesta. Kun lapsi syntyi ostelin jotain nettikirppiksiltä mutta silloinkin hintaa tuli postikuluineen liikaa käytetyksi vaatteeksi ja koskaan ei tiennyt mitä saa kunnon puolesta.
Omasta mielestäni sen käytetyn tahraisen Gugguun voisi kyllä myydä hintaan 1 €, eikä olettaa, että joku siitä maksaa sen kympin. Mutta tyhmähän ei tietenkään ole se, joka pyytää, vai miten se meni.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan kaikki uutena. En vois kuvitellakaan ostavani jotain niskaan asti paskottuja bodyja tms kirpparilta. Yök.
Vesi on paskan lääke.
Ja harva isompi vauva enää paskoo niskaan asti.
Nyt esikoistani odottaessa olen itsekin joutunut toteamaan, että lapsilla suorastaan rahastetaan. Kaikesta saa kyllä pulittaa ihan maltaita, jos vaan haluaa. Olemme mieheni kanssa molemmat hyvätuloisia, että rahasta vaatteiden hankkiminen ei sinänsä ole kiinni, mutta mielestämme siinä ei vaan ole mitään järkeä ostaa kaikkea uutena. Ollaan siis valittu kultainen keskitie ja jotain hankittu uutena, jotain kirpparilta ja jonkun verran saatu myös kierrätyksenä ystäviltä/sukulaisilta. Useimmat hankinnat ovat käytettynäkin olleet ihan uuden veroisia, hyvä ettei hintalappukin ole vielä tallella. Tämä sopii meille, mutta en myöskään kritisoi, jos joku haluaa hankkia kaikki vaatteet vauvalleen uutena.
Jotkut ostavat esimerkiksi Vimman lettilegginsit vauvalle. Käytetäänkö niitä vain edustustilanteissa, jotta eivät kulu tai tahraannu ja näin ollen myös jälleenmyyntiarvo säilyy (voidaan pistää kirppiksellä 20 € hintalappu)?
No joo.. Ne vaatteet tuntuu menevän muutamia viikkoja kylläkin.
Just mies haki lidlistä muutamalla eurolla vauvan vaatetta ja pakkaus tietty. Kyllä uudet on aina kivoja kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ostavat esimerkiksi Vimman lettilegginsit vauvalle. Käytetäänkö niitä vain edustustilanteissa, jotta eivät kulu tai tahraannu ja näin ollen myös jälleenmyyntiarvo säilyy (voidaan pistää kirppiksellä 20 € hintalappu)?
Harmi ettei kukaan kyllä tunnista tätä vaatekappaletta... Hukkaan menee.
Ostaako joku tosiaan? Itse sain ilmaiseksi kaikki sisävaatteet ja oli ylimääräisiäkin.
Ei pää kestäis ravata jossain kirpparilla etsimässä.
Tosin vauva- ja taaperovaatteita saatiin myös lainaan iso kasa suvusta. Sitten meidän ipana otti serkkunsa kiinni pituuskasvussa ja käyttävät samaa kokoa yhtäaikaa... ja kaverin nuorempi meni ohi, joten eipä ole paikkaa mihin lahjoittaisi eteenpäinkään. Huutiksessa myyn, uutena ostettua ja yhden lapsen käyttämää.
Ostan vain joitakin vaatteita uutena kuten kengät ja ehkä jotkut haalarit. Pyrin kuitenkin etsimään alennusmyynneistä parhaat päältä.