Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö "pohjalta ylös" juttuja oikeasta elämästä?

Vierailija
21.09.2017 |

Oletko itse tai onko joku muu, jolla on pitempään mennyt asiat pieleen, onnistunut ns. ottamaan itseään niskasta kiinni tai muuten onnistunut saamaan elämänsä kuntoon? Mikä oli se asia, joka käynnisti muutoksen? Voiko "luovuttanutkin" yllättäen löytää sen kipinän jostain?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

En tiedä mistä ovat saaneet kipinän. Luultavasti jostakin nolosta, koska muutenhan he kertoisivat sen.

Vierailija
2/3 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sellaisen kauniin tuhkimotarinan tytöstä, joka kasvoi alkoholistiperheessä ja tällä tytöllä meni opiskelutkin penkin alle, kun ryyppäsi nuoruusvuodet. Ei saanut yo-kirjoituksia läpi. Mutta tänä päivänä, hän on kaikkien odotusten vastaisesti kunnollinen. Työelämään kykenevä vastuullinen aikuinen ja myös äiti. Hän sai vakityön kaupan kassalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join itseni niin alas, että aloin jo kupittelemaan spurgujen kanssa puistoissa ja torin reunalla.

Jatkuva veren oksentelu ja pa***minen sai ajattelemaan asiaa ja se, että alkoholi oli kaikki kaikessa silti tepsimättä mihinkään, sillä niin paljoa en pystynyt juomaan sammumatta, että olisin tuntenut nousuhumalaa.

Jotain napsahti päässäni ja soitin kaikkiin mahdollisiin auttaviin puhelimiin ja paikkoihin. Kävin seurakuntasisarella, tovin AA:ssa ja kaksi vuotta päihdeterapeutilla. Kävin läpi identiteettikriisin, masennuksen ja opettelin periaatteessa kaikki normaalit arkiasiat uudestaan (jopa vesihanan toiminnan), sillä olin tehnyt asiat aina enemmän tai vähemmän juovuksissa, sillä juomisen aloitin jo 15 vuotiaana.

Nyt takana on liki seitsemän vuotta työttömyyttä ja raittiutta miltei neljä ja puoli vuotta. Koen itseni olevan onnellisessa asemassa, sillä viikon päästä minulla alkaa puolen vuoden työkomennus ihan koulutustani vastaavalta alalta. Olen erittäin kiitollinen minua tukeneille henkilöille ja tässä tapauksessa minut työllistävälle taholle.

M vm -74

(Ja asiaa kysyville - luottotiedot - ihme kyllä ovat tallessa.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä