Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilaisitko tulevaisuudessa ravintolassa hyönteisannoksen/kokkaisit hyönteisiä?

Vierailija
21.09.2017 |

?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska en syö muitakaan eläinperäisiä tuotteita. Eivät hyönteiset minusta silti sen etovampia ole kuin ajatus naudan, sian tai kanan pistämisestä suuhuni.

Vierailija
2/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kyllä kokeilla. Eli kyllä. Ehkä mieluummin juuri ravintolassa, koska oletan että tietävät miten niistä saa maukasta (minä itse vielä en).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen odottanut hyönteisten tulevan lailliseksi elintarvikkeeksi Suomessa! Toivoisin kuitenkin, että ravintolaruuassa olisi joku pointti, ettei hyönteisiä lätkäistäisi esim. ällöfaktoriksi tai pelkäksi koristeeksi annokseen.

Vierailija
4/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kokeilin kesällä Thaimaassa paistettuja sirkkoja ja olivat ihan hyviä. Melko neutraalin makuisia, joten hyönteisruoan maku riippunee pitkälti mausteista. Odotan kovasti, että hyönteisruokabisnes pääsee kunnolla alkuun Suomessa. Toivon voivani kuitata ainakin osan proteiinintarpeestani hyönteisillä myös arjessa.

Vierailija
5/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en varmaan kokkaisi, mutta ravintolassa voisin testata. Siellä osaavat varmasti tehdä hyvänmakuista.

Vierailija
6/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, kuulin että alottaisivat helposta, eli hyönteisjauheesta. Mukava sitä olisi heitellä ruokaan, proteiinia siitäkin saa. Mukava saada uusia asioita testiin.

Vierailija
7/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En... köyhien kehitysmaalaisten ruokaa jos tuota nyt ruoaksi haluaa kutsua.  Vetävät kalan ja lihan hinnan pilviin jos hyönteiset yleistyvät. Ruoka ei tietenkään tule yhtään halvemmaksi vaikka "liha" koostuu tulevaisuudessa jauhetusta matomössöstä. Tuottajafirmat ovat erittäin kiinnostuneita hyönteisistä, koska ne ovat halpoja ja siten tuotteista voidaan repiä entistä enemmän katetta.

Jos nyt oikeasti oltaisin kehittämässä tulevaisuuden ruokaa, niin silloin investoitaisiin lihan kasvattamiseen petrimaljoissa lihassoluista. Näitä hankkeita on jo.

Vierailija
8/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostaisi.

Vierailija
9/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tai no, oikeastaan kai niitä pikkukärpäsiä tulee syötyä, kun aika monessa ravintolassa pörrää. Mut en kyllä söis, hyi helvata.

Vierailija
10/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxennus!

En varmasti. Mieluummin syön vaikka puun kaarnaa (eikös se ole melkein sama kuin pettuleipä?) tai kuolen vaikka tykkänään nälkään: pakko täältä kuitenkin kerran on lähteä.

Tarjotaanko niiden luteitten, sittisontiaisten, raatokärpästen ym. kulinaarielukoitten päälle kastikkeeksi Raidia?

Vierailija
11/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta teen itse ja tilaan ravintolassa. Olen ulkomailla monta hyönteisannosta syönytkin, ja maistellut monenlaisia sirkkoja ja kuoriaisia. Hyvä vaan että keksitään uusia proteiininlähteitä.

Vierailija
12/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta odottaa että nämä tulevat kauppoihin. Olen jo vuosia toivonut asioiden kehittyvän tähän suuntaan. Olen kyllästynyt syömään lihaa, eivätkä nuo lihan korvikkeet kuten soijat ja härkikset oikein maistu nekään. Hyönteisissä on kuitenkin hyvin proteiinia ja vähän rasvaa, joten vaikuttaa oikein ideaalilta ravinnonlähteeltä.

Vierailija
13/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija; keitossani ei ole kärpästä!

Vierailija
14/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ötökät kuuluvat metsään, eivät lautaselle.

Vierailija
15/15 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika korkea on kynnys...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi