Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison arvostelu

Vierailija
21.09.2017 |

Jos olet todella ylipainoinen, etkä ulkoisesti ehkä muutenkaan mikään kaunein ruusu, niin:

Onko ok, että puolisosi sanoo sinun olevan ruma ja läski? Että sinua ei kehtaa esitellä kellekään?

Miten suhtautuisit?

Täytyykö totuus mielestäsi vain hyväksyä vai pitäisikö puolison valehdella ja mielistellä?

Loukkaantuisitko? Suuttuisitko?

Tässä taas asiaa pohdin, kun sain kuulla nämä sulosanat itsestäni. Syy on kuitenkin kuulemma minussa, kun itsetuntoni on niin huono. En oikein sitten tiedä, mitä puolisoltani odotan, mutta en voi sille mitään että nuo sanat loukkaavat syvältä. Etenkin kun ylipainoni on minulle todella herkkä asia mitä suren.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet varmasti kaunis ja ihana juuri tuollaisena! Pää pystyyn! Jos miehesi sanoo ikäviä asioita, sano suoraan hänelle, että tuo satutti. Kerro, ettet halua kuulla hänen suustaan mitään tuollaista! Jos käytös jatkuu, harkitse eroa (ja sano sekin hänelle ääneen)!

Kukaan ei ansaitse ulkomuotonsa vuoksi ilkeitä sanoja!

-edellinen

Vierailija
22/25 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mielistellä tai valehdella, mutta ei tarvitse olla myöskään ilkeä. Itse en jäisi tuollaiseen suhteeseen, jossa tahallaan loukataan ja nimitellään. Etenkin tuo myöhemmässä viestissä mainitsemasi kommentti, että miehesi mielestä et kelpaa parisuhteeseen kenellekään, sai syvästi toivomaan että tämä olisi provo. Jos ei ole, niin eroa. Sinä et ehkä ymmärrä sitä nyt, mutta sinun on parempi olla yksin kuin ihmisen kanssa joka halveksii sinua ja yrittää parhaansa mukaan lytätä ja vahingoittaa sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ylipainoinen tietää olevansa ylipainoinen, joten sen asian laukominen ihmiselle on oikeasti vain ilkeilyä. Tuskin sanoja kuvitteli, että toinen on niin tyhmä, ettei tiedä kokoaan.

Yleensä puolisonsa myös tuntee hyvin ja tietää mikä on kumppanin akilleen kantapää. Jos tietoisesti menee ja sohaisee herkkään kohtaan, on tahallaan ilkeä ja siinä vaiheessa toisen kannattaa jo ruveta miettimään, miksi oma rakas haluaa satuttaa. 

Nainen ei myöskään ole miehen asuste, jonka on tarkoitus olla ylpeilyn aihe ja aiheuttaa muissa kateutta ja jota voi vastaavasti moittia, jos tämä ei ole omiaan pönkittämään miehen egoa. 

Vierailija
24/25 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet todella ylipainoinen, etkä ulkoisesti ehkä muutenkaan mikään kaunein ruusu, niin:

Onko ok, että puolisosi sanoo sinun olevan ruma ja läski? Että sinua ei kehtaa esitellä kellekään?

Miten suhtautuisit?

Täytyykö totuus mielestäsi vain hyväksyä vai pitäisikö puolison valehdella ja mielistellä?

Loukkaantuisitko? Suuttuisitko?

Tässä taas asiaa pohdin, kun sain kuulla nämä sulosanat itsestäni. Syy on kuitenkin kuulemma minussa, kun itsetuntoni on niin huono. En oikein sitten tiedä, mitä puolisoltani odotan, mutta en voi sille mitään että nuo sanat loukkaavat syvältä. Etenkin kun ylipainoni on minulle todella herkkä asia mitä suren.

Kauheaa sanoa noin kenestäkään!

En ikinä sanoisi tuollaista naisesta, jota rakastan, enkä ylipäätään kenestäkään.

Vaimoni on ylipainoinen, ja olen lukuiset kerrat kertonut hänelle, että hän on kaunis juuri tuollaisena, ylipaino ei ole merkittävä asia parisuhteelle, eikä hänen tarvitse laihduttaa jos hänestä ei itsestä siltä tunnu. Laihduttamispäätöksessä olen ollut kyllä hänen tukenaan, jos hän itse haluaa laihduttaa tai on pakko (nivelleikkauksen vuoksi kerran oli lääketieteellinen syy laihduttamiselle).

On raskasta nähdä, miten vaimoni on kärsinyt ylipainostaan ja häpeillyt siitä, mutta olen aina halunnut korostaa hänelle, että minun mielestäni hän on kaunis (ja haluttava), enkä ole koskaan halunnut hänen peittelevän tai häpeilevän itseään ylipainon vuoksi.

Kerran itse asiassa tarkoituksella kokosin 10-15 kg "sympatiakiloja" itselleni, koska vaimollani oli tuolloin raskasta aikaa ylipainonsa kanssa tuskaillessaan, ja hän tuli verranneeksi itseään siihen, kuinka paljon / vähän minä painan.

Vaikutat ihanalta mieheltä, mutta tuo sympatiakilojen aktiivinen hankkiminen menee musta liian pitkälle. Totta kai on helpompi, jos vaimo ei ole niin ahdistunut, mutta silti tällainen "lääke" ei ole kohtuullista. Tulee mieleen, että hoivaako tässä äiti lastaan.

Vierailija
25/25 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että joutuu kuulemaan tuollaista kotona jossa juurikin pitäisi olla vain kannustavia ja rakastavia ihmisiä ympärillä. Täytyy sanoa että lähde omalle tiellesi ja rakenna uusi elämä ilman tuollaista miestä! Ei kenenkään pitäisi koskaan joutua kuuntelemaan tuollaista keneltäkään. Jos ei ole hyvää sanottavaa toisesta niin voi olla hiljaa. Tällaiset tarinat tekee surulliseksi, mutta myös lisää arvostusta omaa puolisoa kohtaan joka ei ikinä ikinä ole sanonut mitään negatiivista ulkonäöstäni vaikka se on ollut ja on nytkin kaukana täydellisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi