Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voikohan sokeri huonontaa unen laatua?

Huplubuu
21.09.2017 |

Paljon puhutaan kofeiinin ja esim. kirkkaiden näyttölaitteiden unenlaatua, mutta onkohan sokerillakin jotain osaa ja arpaa?

Kärsin pahasti yhdestä unihäiriöstä jota vaimennetaan yöaikaisilla lääkkeillä. Hoitoon kuuluu myöskin päivisin kevyesti syöminen ja illalla 9 aikaan tukeva iso ateria, että kehon unipaine kasvaa ja kalorinsaanti on riittävä yöksi, jos lääkkeet ei oikein purekaan.

Söin eilenillalla tukevammin pizzaa kun muutama päivän ateria jäi kokonaan väliin ja huuhtelin pizzan alas parilla lasilla applarifantaa. Muutoin juon enimmäkseen vettä ja rooibos teetä tai hedelmähaudukkeita. Kofeiinituotteita mun ei pidä nauttia.

Tulos oli, että keho liikahteli yöllä taas enemmän kuin koskaan lääkityksestä huolimatta. En keksi muuta syytä kuin nuo pari lasia jaffaa mutta onko kukaan nähnyt tutkimusta jossa noin myòs todettas? En muutenkaan käytä sokeria ihan älyttömästi päivittäin. 🤔 Outo aine tuo sokeri jos näin on. Toinen syypää voisi olla hiilihydraatit pizzassa, mutta miksi sitten esim. spaguateriat yötä kohti vain saa kehon paremmin lepoon?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut nukkuvani todella levottomasti ja näkeväni painajaisia ns. karkkipäivän jälkeen. Eli jos on illalla mutustanut vaikka 200g irtokarkkeja niin näen ahdistavia unia ja aamulla on muutoinkin pöhöttynyt olo. Tajusin tämän yhteyden vasta kolmikymppisenä.

Vierailija
2/2 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut nukkuvani todella levottomasti ja näkeväni painajaisia ns. karkkipäivän jälkeen. Eli jos on illalla mutustanut vaikka 200g irtokarkkeja niin näen ahdistavia unia ja aamulla on muutoinkin pöhöttynyt olo. Tajusin tämän yhteyden vasta kolmikymppisenä.

Olen huomannut saman, plus että itse herään todella kovaan päänsärkyyn jos olen liikaa saanut sokeria/hiilareita illalla. Olen omalla kohdalla todennut parhaaksi iltapalaksi vadelmat+turkkilainen jogurtti. Siinä on vähän hiilareita, ja riittävästi rasvaa jotta pitää nälän loitolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla