Menettäisitkö mielummin hiuksesi vai hampaasi?
Aloin tällaista pohdiskella kun itselleni asia on akuutti. Eli kumpien menetys kirpaisisi enemmän? Käyttäisitkö loppuelämäsi mielummin peruukkia vai tekohampaita? Toki hiukset eivät ole välttämättömät minkään kannalta toisin kuin hampaat mutta ne ovat enemmän näkyvillä.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Kalju nainen on hätkähdyttävä näky, mutta eri tavalla kuin kurttusuinen hampaaton nainen.
Siksi toinkin esiin nuo tekohampaat jotka estävät luukatoa ja kasvojen romahtamista.
Hampaat. Joskus kärsin todella pahasta hammaskivestä kaikesta pesusta ja purkasta yms huolimatta ja silloin jopa toivoin, että pääsisimpä eroon hampaistani ja saisin tekarit.
Kun on katsellut vanhempiaan, joilla molemmilla oli 30- veestä täysproteesit niin tietää, kuinka hankalat vehkeet ne on.
Aina suu rikki, kipeä, isot, pienet, lensi suusta kun aivasti, oksensi... Lonksui syödessä. Eih.
Hiukset. En tee niillä mitään, niistä on vain vaivaa, vaikka paksut ja luonnonkiharat ovatkin ja saan niistä jopa kehuja. En tiedä viitsisinkö hankkia edes peruukkia, huivi tai pipo riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi sinun pitää valita? Akuutti?
Ei tarvitse valita, olen parikymppinen nainen jolta lähtee hiukset pysyvästi tahdoin tai en. Koitan lohduttaa itseäni sillä että hampaat on hyvässä kunnossa.
Tämä kuitenkin on kova paikka kun hiukset on aina olleet pitkät ja paksut ja iso osa identiteettiäni, peruukit ei ikinä näytä täysin samalta, ovat kalliita ja niitä täytyy uusia säännöllisesti.
Mutta, eipä sentään tarvitse hampaista murehtia.
Kiitos kaikille vastanneille, tiedän että on vähän tyhmä kysely ja siihen vaikuttaa paljon oma hammasluutyyppi ja se miten tärkeäksi kokee hiukset.
Olen pahoillani, että menetät hiuksesi. Se on varmasti rankkaa nuorelle naiselle.. itselleni olisi ainakin ollut ja olisi vieläkin.
Ehdottomasti sinun kannattaa iloita hyvistä hampaista! Niillä teet niin paljon enemmän kuin hiuksillasi. Pidä positiivinen asenteesi!
Ja nykyään tosiaan on tarjolla aivan loistavia peruukkeja, jos sellaisia haluaa käyttää. Ne kannattaa tilata ulkomailta ja ovat toki kalliita, mutta todella hyviä.
Tsemppiä sinulle ja hyvää alkanutta syksyä! :)
Pitäisin hampaat kirjoitti:
Olen pahoillani, että menetät hiuksesi. Se on varmasti rankkaa nuorelle naiselle.. itselleni olisi ainakin ollut ja olisi vieläkin.
Ehdottomasti sinun kannattaa iloita hyvistä hampaista! Niillä teet niin paljon enemmän kuin hiuksillasi. Pidä positiivinen asenteesi!
Ja nykyään tosiaan on tarjolla aivan loistavia peruukkeja, jos sellaisia haluaa käyttää. Ne kannattaa tilata ulkomailta ja ovat toki kalliita, mutta todella hyviä.Tsemppiä sinulle ja hyvää alkanutta syksyä! :)
Kiitos paljon. :) Tämä lohdutti jo kovasti kun vihdoin tajusi että "ne on vaan hiukset". Harmittaa tietysti kovasti mutta ei voi jäädä vellomaan kun asialle ei mitään voi. Aina voisi olla huonomminkin.
Hyvää syksyä sinullekin. :)
Näen joskus painajaisia joissa käteen jää joko kourallinen hiuksia tai hampaita. Ehdottomasti pahempi jos ne on hampaita.
Hiukset on mulle aina olleet melko tärkeät ja pidän omistani. Ovat tuuheahkot ja kasvavat helposti ja hyväkuntoisina todella pitkiksi. Nytkin ovat melkein yli takapuolen. Viimeksi saksin latvoja vuosi sitten, mutta kaksihaaraisia ei meinaa löytyä, vaikka kuinka etsisi. Muutenkin pidän pitkien hiusten katselusta, oli ne kenen tahansa päässä.
Silti, mieluummin menettäisin hiukset kuin hampaat... Enkä tiedä, alkaisinko edes käyttää peruukkia vai vetäissiinkö vaan jonkun hienon, pitkän huivin päähän. Hampaat on kuitenkin elävä osa minua, hiukset vain kuollutta tavaraa, joka roikkuu mukana.
AP
voin suositella sellaisia ulkomaisia firmoja kuin Wig Is Fashion ja Black Candy Fashion uk. Molempien firmojen lacefront peruukit ovat erinomaisia hinta-laatusuhteeltaan. (lacefront eli siis luonnollinen hiusraja).
Lisäksi teetätetty lacefront (pituus, paksuus, väri, malli, kaiken saat valita) maksaa keksimäärin 130 dollaria Wig is Fashionissa. Muuten frontit 50-80 dollaria.
Muut peruukit 15-60 dollaria ja todella monipuoliset valikoimat. Olen joutunut itse hankkimaan peruukkeja kun hiukset harvenivat ja tippuivat, enää jäljellä sellaista linnunpoikasen nukkaa :/
Mutta saan jotain iloa siitä että voin pitää shokkivärejä ja vaihtaa hiustyyliä vaikka kuudesti päivässä jos siltä tuntuu.
Proteesit on nykyään niin luonnollisen näköisiä, mutta peruukki näyttää aina peruukilta. Eli jättäisin oikeat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
AP
voin suositella sellaisia ulkomaisia firmoja kuin Wig Is Fashion ja Black Candy Fashion uk. Molempien firmojen lacefront peruukit ovat erinomaisia hinta-laatusuhteeltaan. (lacefront eli siis luonnollinen hiusraja).
Lisäksi teetätetty lacefront (pituus, paksuus, väri, malli, kaiken saat valita) maksaa keksimäärin 130 dollaria Wig is Fashionissa. Muuten frontit 50-80 dollaria.
Muut peruukit 15-60 dollaria ja todella monipuoliset valikoimat. Olen joutunut itse hankkimaan peruukkeja kun hiukset harvenivat ja tippuivat, enää jäljellä sellaista linnunpoikasen nukkaa :/
Mutta saan jotain iloa siitä että voin pitää shokkivärejä ja vaihtaa hiustyyliä vaikka kuudesti päivässä jos siltä tuntuu.
Kiitos! Onkin ollut tarkoitus täältä kysellä vinkkejä peruukinhankintaan.
Harmi että sinullekin kävi noin mutta hienoa että asiasta löytyy hyviäkin puolia. :) Ajattelin itsekin hommata useamman erivärisen peruukin, pystyypä kerrankin vaihtelemaan hiustyyliä helposti ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi sinun pitää valita? Akuutti?
Ei tarvitse valita, olen parikymppinen nainen jolta lähtee hiukset pysyvästi tahdoin tai en. Koitan lohduttaa itseäni sillä että hampaat on hyvässä kunnossa.
Tämä kuitenkin on kova paikka kun hiukset on aina olleet pitkät ja paksut ja iso osa identiteettiäni, peruukit ei ikinä näytä täysin samalta, ovat kalliita ja niitä täytyy uusia säännöllisesti.
Mutta, eipä sentään tarvitse hampaista murehtia.
Kiitos kaikille vastanneille, tiedän että on vähän tyhmä kysely ja siihen vaikuttaa paljon oma hammasluutyyppi ja se miten tärkeäksi kokee hiukset.
Kiitos kun laitoit perustelun ap ja voimia sulle.
Ja olet ihan oikeassa, hiusten menettäminen on kurjaa (jos on hiustenlaitosta kiinnostunut), mutta omien hampaiden menettäminen on kurjaa, kivuliasta ja kallista.
T: N28, ajeltu pää, 6 v. vanhustyön parissa
Pitäisin omat hampaat. En pelkää hiusten menettämistä, mutta hampaat... Hyrr
Syömishäiriön vuoksi olen menettänyt osan molemmista. Kun sitä on aikansa prosessoinut, ei se enää satu. Se on vaan jotain, joka on hyväksyttävä itsessään.
Minä olen kertaalleen menettänyt hiukseni, 26-vuotiaana lääkityksen vuoksi. Kova paikka nuoren naisen itsetunnolle. Ne kasvoivat takaisin, mutta valitettavasti hampaat ovat halkeilleet sen jälkeen. Halkeamien paikkaaminen on kallista ja kivuliasta, joten luopuisin nytkin hammaskalustostani, jos tietäisin, ettei se enää koskaan sen jälkeen aiheuta ongelmia. Ulkonäköjutut ovat nykyään jo toissijaisia, lähestyn neljääkymppiä.
Kalju nainen on hätkähdyttävä näky, mutta eri tavalla kuin kurttusuinen hampaaton nainen.