Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 38-vuotias, ollut parikymppisestä vakitöissä eri työnantajilla, enkä ole ikinä ollut kehityskeskustelussa

Vierailija
20.09.2017 |

Tai saanut mitään muutakaan palautetta työstäni. Ikinä. Alkaa jotenkin pää hajoamaan, kun on niin oman itsensä varassa ammatillisesti. Miten mulle on voinutkin sattua niin kummalliset pomot...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olen ikäisesi, ja ollut hyvin monessa kehityskeskustelussa. Mutta en silti ole saanut koskaan palautetta työstäni. Turha luulla että sitä saisi kehityskeskusteluissa. Ne on kuulusteluita, joissa joudut itse kertomaan miten aiot itse kehittää itseäsi ja työtäsi, ja sitten sinulta vaaditaan lisäksi palautetta pomosta. 

Vierailija
2/8 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetta voi myös pyytää. Mutta sitten pitää olla myös valmis ottamaan sitä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin jollain tavalla kierrellen pyytänyt palautetta, jolloin pomo hukuttaa minut ylisanoihin. Mulla on kuitenkin todella suppea toimenkuva (virallisesti sitä ei ole koskaan edes määritelty), ja silti pomo usein tekee paljon asioita jotka katson kuuluvan minulle, ja jotka teen silloin kun hän ei ole paikalla. Mutta tavallaan olen vain joku hyödytön jatke, jota tarvitaan ehkä jos tarvitaan, ja muun ajan vain yritän esittää tekeväni jotain. Todella hajottavaa pitemmän päälle. Ap

Vierailija
4/8 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ainakin jollain tavalla kierrellen pyytänyt palautetta, jolloin pomo hukuttaa minut ylisanoihin. Mulla on kuitenkin todella suppea toimenkuva (virallisesti sitä ei ole koskaan edes määritelty), ja silti pomo usein tekee paljon asioita jotka katson kuuluvan minulle, ja jotka teen silloin kun hän ei ole paikalla. Mutta tavallaan olen vain joku hyödytön jatke, jota tarvitaan ehkä jos tarvitaan, ja muun ajan vain yritän esittää tekeväni jotain. Todella hajottavaa pitemmän päälle. Ap

Pyydä pomolta kehityskeskustelua. Et sinä välttämättä palautetta tarvitse, vaan teidän pitää keskustella sinun työnkuvan täsmentämisestä ja siitä, että haluat edetä työssäsi ja laaditte työtehtäviäsi koskevan "tulevaisuudensuunnitelman" että miten se työssäsi eteneminen toteutetaan. 

Vierailija
5/8 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo keskustelut ovat aika paljolti sellaista pakollista byrokratiaa. Mutta toki jos esim. on käytössä tulospalkkoita ja sovitaan että mitä mittareita tullaan käyttämään noiden palkkioiden suhteen, niin voi niissä olla ihan asiaakin. Samoin voidaan asettaa erilaisia konkreettisia tavoitteita muutenkin. Siis tulevaisuuteen suuntautuvat asiat voivat olla hyödyllisiä.

Vierailija
6/8 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kohta 10 vuotta samalla työnantajalla. Joka vuosi kehityskeskustelu joka menee jotenkin näin; menen istumaan. Pomo kyselee onko kaikki ok. Vastaan että on, koska kaikki oikeasti on ok (asiat hoidetaan meillä sitä mukaa kuin tarvetta esiintyy, eikä odoteta kehityskeskusteluja). Sen jälkeen pomo kertoo minkälaisia suunnitelmia on harjoittelijoiden ja sijaisten työsopimusten suhteen, jonka jälkeen lähden takaisin töihin. Tähän menee noin 5-10 minuuttia.

Vierailija
7/8 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole menettänyt mitään. Olen ollut kehityskeskustelussa neljän pomon kanssa ja ne ovat olleet ihan turhia tai sitten ne eivät ole ehkä edes olleet kehityskeskusteluita sanan varsinaisessa merkityksessä. Turhaa byrokratiaa. Kerran täytettiin jotain lomaketta. En koe niissä kehittyväni.

Vierailija
8/8 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut 15 vuotta samalla kuntatyönantajalla, ensimmäiselläni ja oletettavasti myös viimeiselläni. En ole koskaan ollut kehityskeskusteluissa. Meillä on sellainen periaate, että puhumaan voi tulla, jos on jotain asiaa. Kenelläkään ei ole koskaan ollut. Pari vuotta sitten työnantaja totesi kerran, että olen tehokas työntekijä ja kuulun jo kalustoon. Se on ainoa kommentti, jonka olen saanut työstäni (lukuun ottamatta parin ensimmäisen vuoden julkihaukkumisia, joissa minulle tehtiin selväksi, että en saa sooloilla tilanteen mukaan parhaimmaksi katsomallani tavalla esim. vessakäyntien suhteen).

Miehellä sen sijaan oli yksityisellä puolella parin vuoden välein näitä keskusteluita. Sitä ennen piti täyttää kymmensivuinen nivaska mielipiteitä ties mistä asioista. Minä niitä täyttelin miehen puolesta, hänellä kun ei ollut mitään käsitystä, mitä niihin pitäisi vastata. Pari tuntia meni aina noiden täyttämiseen. Parikymmentä vuotta hän oli sillä työnantajalla töissä.

Nyt on miehellä toinen yksityinen työpaikka, ja siellä keskustelut ovat sellaisia "puhutaan ohimennen pomon kanssa säistä" -tyyppisiä. Siellä pomo jalkautuu duunareiden pariin päivittäin, joten hänen kanssan pystyy muutenkin puhumaan heti, jos on jokin epäkohta tai tarvitaan uusia työkaluja tai paikkoja kolottaa ja täytyy lähteä lääkäriin tai fysioterapeutille. Pomo oli itse aiemmin työntekijäpuolella ja tietää kyllä, millaista työtä se on.