Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä pojalle evääksi yo-kirjpituksiin?

Vierailija
19.09.2017 |

Leipää, hedelmiä mutta mitä muuta?
Pitääkö mun tämän takia ostaa eväsrasia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotavaa. Ei kai sinne rasioita saa viedä.

Vierailija
2/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ostaa eväsrasiaa. Voit kätevästi viedä lämpimän lounaan sinne tarjottimella puolessa välissä kirjoituksia. Samalla voi tsempata poikaa ja korjata vaikka mahdolliset kirjoitusvirheet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kysyisit pojaltasi etkä täältä?

Vierailija
4/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasteijoita, pizzanpalanen. Ei siellä hirveesti ehdi syömään.

Vierailija
5/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikse itse osaa huolehtia, vai oletko poika? Kyllä mä huolehdin omat evääni aikoinaan itse, samoin omat pojat. Toiveita ovat esittäneet, jos eivät ole itse viitsineet lähteä kauppaan. Niin ja se poika kertoo ihan itse mitä haluaa, ei mammat. Vai onko kyseessä vammainen nuori? 

Vierailija
6/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yo-kirjoituksissa olla jo miehiä tai lähes? Pitäis varmaan pojan jo itse osata pakata eväänsä. Jos ei, niin suosittelen äidinmaitoa tuttipullossa

Vierailija
7/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poika osaa huolehtia eväistään? Toki jotkut vievät vain paketin keksiä ja limupullon, mutta useimmat lukiolaiset osaavat tehdä vähän viisaampia valintoja. 

Kannattaa miettiä niitä eväitä makea/suolainen-akselilla, mutta sitten myös käytännöllisyyttä. Sipsit murustaa ja suklaa sotkee. Sitten on hyvä olla myös jotain ihan raikasta. Juustopalojen ja salamin lisäksi voi kaivata vaikka ihan porkkanaa ja kirsikkatomaatteja. Jos eväiden joukossa on karkkia, niin sitten juotava saisi mielellään olla vettä. 

Mutta kyllä se poika osaa miettiä eväänsä ihan itse! Pojan valinnat eivät välttämättä täytä THL:n suosituksia virallisterveellisestä ruokavaliosta, mutta ei siinä kuudessa tunnissa ehdi tuupertua vaikka eväät olisi päin prinkkalaa.

Vierailija
8/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustopalojen ja salamin lisäksi voi kaivata vaikka ihan porkkanaa ja kirsikkatomaatteja.

Ei porkkanoita, sitä rouskutusta ei kestä kukaan.

Vierailija
9/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä tytölle evääksi samaan tilaisuuteen?

Vierailija
10/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille evääksi riittää maapähkinävoi/Nutella-voileipä ja banaani. Vähän karkkia ja vettä päälle.

Vierailija
11/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän se kaupassa käyn ja siksi kysyn ideoita täältäkin.

Vierailija
12/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kaksi pulloa juomista (toisessa vettä, toisessa limsaa), kolmioleipä, viinirypäleitä(voi ottaa myös minitomaatteja) ja suklaapatukka/proteiinipatukka. Läpinäkyvään rasiaan viinirypäleet, patukka ja leipä. Leipä otetaan tietysti pakkausrasiasta pois ja kääritään esim. elmukelmuun ja sitten eväsrasiaan, niin ei suttaa joka paikkaa. Tietysti ennen koetta on hyvä syödä vaikka jokin lämmin ateria tai ainakin runsas ja täyttävä aamupala.

Vierailija
13/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eväänä vain suklaata valmiiksi paloiteltuna, salmiakkia ja muutama ruisleipäpala ilman mitään päällisiä, sekä tietysti vesipullo. Ihan hyvin minä noilla pärjäsin, ja vaikka olisin tehnyt paremmatkin eväät, en olisi välttämättä syönyt niitä. Kunnon eväiden syöminen olisi saattanut katkaista ajatukseni pahasti. En silti suosittelisi muille noita eväitä, monet varmaan tarvitsevat ihan kunnolla energiaa sen kuuden tunnin aikana :D

Tärkeintä, että mukana on juomista, vesi on varmaan paras vaihtoehto. Olisi hyvä olla myös jotain, mistä saa energiaa nopeasti, kuten esim. suklaata tai karkkia, mutta ehkä hedelmät sopii tuohon tarkoitukseen. Leipää on hyvä olla mieluummin pikkuisen liikaa kuin liian vähän, ettei nälkä yllätä viimeisten tuntien aikana.

Muistaakseni eväät saivat olla läpinäkyvässä rasiassa, mutta en muista, saiko kansi olla päällä. Ainakin kansi piti ottaa pois siinä vaiheessa, kun eväät näytettiin valvojille. Mut eiköhän pojallesi ole annettu ohjeet.

Vierailija
14/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy pojalta itseltään mitä tekisi mieli syödä, millä saisi riittävästi energiaa ja millä luulisi jaksavan kys koitoksen yli..........??

Vierailija
15/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitten mitään voimakkaasti haisevaa, koska siitä voi tulla muille huono olo.

Vierailija
16/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, minkä takia sinne pitää raahata valtavat eväät. 

Vierailija
17/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, minun tytär kävi tänään itse kaupassa ostamassa eväät kirjoituksiin. Ap taitaa kasvattaa peräkammarinpoikaa.

Vierailija
18/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt, minkä takia sinne pitää raahata valtavat eväät. 

Sama, meidän abi ottaa vesipullon ja proteiinipatukan.

Vierailija
19/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi siivutettua patonkia, camembertiä ja pullo punaviiniä.

Vierailija
20/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se poika osaa päättää itse ruokansa ettei kuole nälkään kirjoituksissa