Miten mies ja nainen eroavat tasa-arvoisessa Suomessa?
Kommentit (69)
Olisi kyllä tosi tärkeää saada kaikki mukaan synnytystalkoisiin, kyllähän meidän ihan tasa-arvon takia täytyy saada miehetkin mukaan siihen, ihan turha huudella mitään "ei pysty" kommentteja siihen, oletteko miehet edes yrittäneet!
sossupummidemari kirjoitti:
Olisi kyllä tosi tärkeää saada kaikki mukaan synnytystalkoisiin, kyllähän meidän ihan tasa-arvon takia täytyy saada miehetkin mukaan siihen, ihan turha huudella mitään "ei pysty" kommentteja siihen, oletteko miehet edes yrittäneet!
Hei yritetään kun naiset ovat rakentaneet yhden ympärillämme näkymän maailman infrastruktreineen ja keksintöineen.
Suomen suurin tasa-arvoon liittyvä epäkohta nykyisellään (ja on ollut jo useita vuosia) on se, että miehillä on yleinen asevelvollisuus, mikä on pakko suorittaa tavalla tai toisella vankeusrangaistuksen uhalla. Kun taas puolestaan naisilla ei ole mitään vastaavaa pakollista velvollisuutta. En tarkoita, että naisetkin pitäisi armeijaan pakottaa, mutta sen ei pitäisi koskea vain miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä kyllä sitäkään ymmärrä, että muutossa miehet kantavat pyykkikoneet ja sohvat. Naiset eivät viitsi.
Jos mies ei viitsi kantaa pyykkikonetta - eikä sitä yksin kanneta - niin mies voi käydä pyykkäämässä omat pyykkinsä taloyhtiön pyykkituvassa. Eihän se ole kuin napin painamista.
Näytä myös mies, joka kantaa yksin sohvan.
Tekniikkalaji.
Aikanaan kaveri oli muuttamassa uuteen soluun ja samaan aikaan sinne muutti pari muutakin.
Yhden muuttoporukan pesukone oli vähän tiellä ja päätin kantaa sen itsekseni perille.
Suuttuivat (siis ne apulaiset, sillä maineensa ilmeisesti kärsivät).
Kyllä naiset yhden pyykkikoneen kantaa, mutta miehet pitävät sitä kiusaamisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä kyllä sitäkään ymmärrä, että muutossa miehet kantavat pyykkikoneet ja sohvat. Naiset eivät viitsi.
Jos mies ei viitsi kantaa pyykkikonetta - eikä sitä yksin kanneta - niin mies voi käydä pyykkäämässä omat pyykkinsä taloyhtiön pyykkituvassa. Eihän se ole kuin napin painamista.
Näytä myös mies, joka kantaa yksin sohvan.
Vastaavasti nainen voi istua lattialla tai pyykätä itse pyykkituvassa jos ei saa itse/kavereineen konetta ylös.
Useammalle naiselle pyykkikone ja uusi sohva on ongelma kuin miehelle, joten se kantaa ketä kiinnostaa.
Miksi ne uutta ostettaessa ongelmia olisi? Kodinkoneille ja isoille huonekaluille voi pyytää kotiinkuljetuksen ja vanhan poisviemisen sekä kodinkoneille asennuksen. Hoituu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen odottaa, että mies kantaa raskaat kauppakassit. Sitähän miesten ei enää tarvitse tehdä. Nainen voi ne myös kantaa.
Mitä niissä kauppakasseissa sitten on? Ettei vaan ruokatarvikkeita miehenkin syötäväksi ja juotavaksi? Jos oma mies alkaisi noin kiukutella, niin sopii minulle. Jatkossa mies saisi käydä itse kaupassa ostamassa omat ruokansa ja saisi myös tehdäkin ne itse. En koskisi edes likaisiin astioihin, pesköön itse tai käyttäköön kertakäyttöisiä. Noin ei käy, sillä minulla on normaali mies.
Miksi mielestäsi mies ei ole normaali, jos ei jaksa kauppakassia kantaa? Eihän monet naisetkaan niitä jaksa kantaa. Naisen olisi myös kohteliasta avata miehelle ovi autoon mennessä ja tultaessa. Näitäkin voi tehdä vuorotellen kumpikin.
Aika sairas saa ihminen olla jos ei jaksa kauppakassia kantaa :,D
Monet naiset eivät kanna jos mies on mukana.
Perheellisillä sitä kannettavaa riittää kummallekin ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
sossupummidemari kirjoitti:
Hei yritetään kun naiset ovat rakentaneet yhden ympärillämme näkymän maailman infrastruktreineen ja keksintöineen.
Montako maailmaa sinä olet rakentanut? Minecraftia ei lasketa.
Naiset eivät joudu armeijaan, suurin epätasa-arvo kysymys Suomessa.