Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löin lastani - kamala syyllisyys

Vierailija
19.09.2017 |

Eilen teinipojan kanssa lähes jokapäiväinen taistelu nukkumaanmenosta ja tietokoneelta poistumisesta eskaloitui. Sinänsä siis poika ei niskoittele mitenkään pahemmin kuin perus teini, aina saa vaan komentaa monta kertaa pois koneelta ja nukkumaan. Eilen sitten komensin varmaan viidesti klo 22 ja 23 välillä nukkumaan. Olin itsekin väsynyt ja halusin päästä sänkyyn. Sain vastaukseksi perus joojoota ja pinna meni kun kello oli 23:10 eikä poika ollut tehnyt elettäkään mennäkseen nukkumaan. Marssin sisään huoneeseen ja sanoin, että läppäri lähtee nyt ja huomenna saa takaisin koulun jälkeen. Siitä alkoi kauhea protestoiminen ja huutoa tuli molemmin puolin ja jotenkin vain napsahdin ja läppäisin poikaa poskelle. Sen jälkeen lähdin ovet paukkuen omaan makuuhuoneeseeni rauhoittumaan ja kun tulin ulos puolen tunnin päästä, oli poika vaivihkaa tuonut läppärinsä keittiön pöydälle ja mennyt nukkumaan. Menin pojan huoneeseen ja pyysin anteeksi. Poika sanoi että ei haittaa, mutta näytti pelästyneeltä. Kyseessä siis kasiluokkalainen.

Olen ollut todella pitkään stressaantunut ja väsynyt kun työpaikkani on vaakalaudalla, ollaan kotona kahdestaan pojan kanssa, isänsä asuu muualla ja poika harvemmin enää käy siellä. Tiedän, ettei mikään näistä oikeuta lyömistä enkä ole koskaan ennen käynyt käsiksi poikaani. Koko päivän ollut ihan kauhea syyllisyys, itkin koko viime yön.

Onko muut olleet samassa tilanteessa? Kaikki vertaistuki otetaan vastaan. Ja tiedän, että olen kamala äiti kun kävin käsiksi omaan lapseeni, eli ansaitsen kyllä kaikki haukut mitä teillä on antaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa istua pojan kanssa tänään keskustelemaan asiasta. Kysy miltä pojasta tuntuu ja muita ajatuksia. Kerro myös pojalle avoimesti tapahtuneesta ja keskustelkaa yhdessä miten voitte kummatkin parantaa jatkossa. Tärkeintä olisi nyt alkaa heti rakentamaan pojalle luottamusta takaisin mikäli se on mahdollista. 

Keskustelkaa myös avoimesti siitä miten vastaavat tilanteet ratkaistaan rakentavasti ja kehitä itsellesi myös jonkinlainen metodi jotta saisit vastaavat tilanteet vältettyä!

eikö tässä ole vaarana pojan vastuuttaminen äitinsä teosta -lyömisestä- josta vain ja ainoastaan äiti on vastuussa. Kaikkein tärkeintä on korostaa tätä.

Sääntökeskustelu on sitten asia erikseen ja hyvin tärkeää. Jos poika ei pysty itse pysymään rajoissa ja tai äiti tätä vaatimaan, tärkeää hakea apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla