Olen insinööri ja minua ei palkata edes assistentin hommiin
Olen aika tuoreeltaan valmistunut ja tältä alalta työkokemusta pitkälti vain työntekijän roolista, parin kuukauden toimihenkilöpesti ollut. Olen nyt määräaikaisessa työssä johon pääsin suhteilla ja kun nämä loppuvat olen varmasti taas työtön😓
Kommentit (8)
Olen assistentti, mutta minua ei palkata edes insinöörin hommiin 😭
Assistentin pitää osata kirjoittaa oikeakielisesti.
Valmistuit ja muutuit liian kalliiksi. Mulle kävi dippainssinä juuri noin.
Työpaikat menevät suhteilla. Kysele kaikilta, onko jossain sinulle sopivaa työpaikkaa. Vaikka olisi miten hyvät paperit, niin työpaikan saannin ratkaisee se, että on joku tuttu jossain.
Itse yllätyin kuinka helppoa töiden saaminen oli. Valmistuin 2016 toukokuussa. Olin touko-elokuun kesätöissä oman alan toimihenkilöhommissa. Sen jälkeen sain heti vakipaikan eri firmasta, jossa olen ehtinyt saada jo ylennyksen.
Naisinsinöörin (varsinkin hyvännäköisen sellaisen) on oikeasti yllättävän helppoa saada töitä.
- Laatupäällikkö
Valmistuin vuonna 2000 dippainssiksi. Työnsaanti oli erittäin vaikeaa. En päässyt edes moneen haastatteluun. Oli pakko hankkia it-alan lisäkoulutusta ja sitten aloin päästä edes haastatteluihin. Eka vakipaikka vasta vuonna 2012. Olin luullut että DI-tutkinnolla saisi töitä helposti. Toki olin siinä mielessä tyhmä, etten tarpeeksi aktiivisesti hakeutunut oman alan töihin jo opiskeluaikana.
Sitten pitäisi osata myydä itseään ja olla täydellinen cv, harrastaa liikuntaa, puhua viittä kieltä, ainakin 5v työkokemusta, auto yms