Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan laihduttamista, en tule ikinä saamaan kiloakaan pois

Vierailija
18.09.2017 |

Aloitin torstaina. En tiedä lähtöpainoani koska minulla ei ole vaakaa, mutta arvioisin että haluan pois 15 kg.

Olen 151 cm ja sirorakenteinen luustoltani. Arkipäiväni sisältää minimaalisesti liikuntaa (ei ole edes mitään huomaamatonta, kuten että kulkisin työpaikalla portaita, tai yleensäkään nousisin penkiltä). Kaikki liikunta pitäisi tapahtua järjestelmällisesti vapaa-ajalla, ja kaiken kukkuraksi olen flunssassa joka estää urheilusuoritukset toistaiseksi.

Ongelma on siis se, että kulutukseni on olematon enkä saa syödä juuri mitään. Olen netistä testannut kymmentä erilaista kalorilaskuria ja kaikkien mukaan laihdun vain jos syön alle 1000 kcal/pvä.
Aika masentavaa enkä aio tuota orjallisesti noudattaa, vaan noudatan tuota osan päivistä ja osana päivistä syön sen verran, että paino pysyy ennallaan? Tiedän kyllä että painonpudotus hidastuu, kun en ole joka päivä miinuskaloreilla.

Yritän syödä mahdollisimman kevyitä ruokia, että saisin syödä määrällisesti paljon. En myöskään juo mitään, mistä tulee kaloreita (=juon lähinnä vettä).
Mutta olen todellinen ruoan rakastaja ja ehdottoman surullista tämä laihduttaminen on.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, en pystyisi ikinä tuollaisen kitudieettiin :( 

Vierailija
2/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt niin vähän että kehosi luulee että on nälänhätä ja aineenvaihdunta hidastuu -> läskiä palaa minimaalisesti ja lihasta vielä enemmän. Syö yhtään enemmän kuin tuo kitukalorimäärä niin kroppasi varastoi nuo kalorit läskiksi että nälänhädästä jotenkin selviäisi.

Todella fiksua toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki mainosti aletuotteena jotain rasvansitomiskapseleita. Kokeile niitä avuksi. Mutta kuulemma p*ska luistaa niiden avulla liiankin hyvin, että pönttö on hyvä olla lähettyvillä.

Vierailija
4/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun flunssa on ohi, kannattaisi lisätä liikuntaa. Se antaa vähän pelivaraa syömiseen ja parantaa mielialaa. Minäkään en pidä laihduttamisesta. Saan kyllä painon pysymään samana, mutta kilojen tiputtaminen on yhtä tuskaa. Siksi tiputtelen kiloja pienissä erissä.

Vierailija
5/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa muuttaisit ajattelua niin, että söisit määrällisesti vähän, mutta oikeaa ja ravitsevaa ruokaa. Unohda kaikki "kevyet" ei ne laihduta.

Vierailija
6/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt niin vähän että kehosi luulee että on nälänhätä ja aineenvaihdunta hidastuu -> läskiä palaa minimaalisesti ja lihasta vielä enemmän. Syö yhtään enemmän kuin tuo kitukalorimäärä niin kroppasi varastoi nuo kalorit läskiksi että nälänhädästä jotenkin selviäisi.

Todella fiksua toimintaa.

No olisiko antaa jotain parempia vinkkejä? Minkä verran näillä mitoilla sitten pitää saada energiaa päivän päätteeksi, että paino tippuu? Jos kerta netissä jokainen laskuri laskee perseelleen.

ap

Vierailija
7/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmallista vastata, koska ei tiedä lähtötilannetta. 1 000 kcal/päivässä on kyllä ehdottomasti liian alhainen määrä, joten todellakin herää kysymys, minkälaisista lähtötilanteissa olet pudottamassa 15 kg. Itse asiassa tuntuu vastuuttomalta edes alustavasti neuvoa laihduttamisessa, koska ei tiedä, oletko laihduttamassa normaalipainon sisällä, tai peräti alarajoilla.

Vierailija
8/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä nuo kymmenen eri kalorilaskuria on? Kiloklubissa ainakaan tuollaista kalorimäärää ei suositella yhdellekään aikuiselle ihmiselle.

Vierailija
9/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minakaan pysty ruoalla laihduttamaan. Onneksi pidan urheilusta, joten en liho, kun urheilen pari tuntia melkein joka paiva. Eli saan syoda lahes 3 000 kaloria per paiva! Jos pitaisi laihduttaa, niin sekin onnistuisi, kun soisi 'normaalisti'. Eli hoidat flunssan pois ja sitten alat pikkuhiljaa lisata urheilua. Nimenomaan kunnon urheilua, eika mitaan pikkusievistelya tyyliin 'kavelin tanaan portaat'.

Vierailija
10/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmallista vastata, koska ei tiedä lähtötilannetta. 1 000 kcal/päivässä on kyllä ehdottomasti liian alhainen määrä, joten todellakin herää kysymys, minkälaisista lähtötilanteissa olet pudottamassa 15 kg. Itse asiassa tuntuu vastuuttomalta edes alustavasti neuvoa laihduttamisessa, koska ei tiedä, oletko laihduttamassa normaalipainon sisällä, tai peräti alarajoilla.

Olen ylipainoinen, noin 70 kg (en tosiaan tiedä ilman vaakaa tarkkaa lukemaa, viimeisen kerran vaa'alla olin 68 kg ja siitä on vielä tullut lisää). Pidin ylipainoa itsestäänselvyytenä niin en osannut sitä erikseen mainita aloituksessa.

Tiedän itsekin että alle 1000 kcal on hirvittävän pieni, mutta se on toistaiseksi "paras tieto" jota olen saanut. Kuten aloituksessa kirjoitinkin, en kuitenkaan aio noin pienellä kalorimäärällä mennä.

ap

Vierailija
11/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa muuttaisit ajattelua niin, että söisit määrällisesti vähän, mutta oikeaa ja ravitsevaa ruokaa. Unohda kaikki "kevyet" ei ne laihduta.

Vierailija
12/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo, ettei sinulle käy kuin minulle. Minä olen ollut koko aikuisen ikäni jojolaihduttaja. Elimistö on ilmeisesti tottunut pieneen energiansaantiin. Lihon ulkomailla viikossa jopa viisi kiloa jos käyn siellä pari kertaa ravintolassa syömässä ja syön muuten paikallisten kauppojen kevyitä eväitä. Tarkastan aina kaikista ruoista kaloritiedot.

Olen ollut ravitsemusterapeutin "valvonnassa" nyt kolmisen vuotta ja hänkin totesi, että jokainen laihdutuskerta heikentää laihdutustulosta. Pitäisi laihduttaa vain kerran ja kunnolla elämänsä aikana koska laihduttaneen kulutus ei ole ikinä yhtä suuri kuin laihduttamattoman samanpainoisen kulutus. Olen laihtunut näiden vuosien aikana 33 kiloa eikä kukaan ole huomannut sitä. Arkeni on tiukkaa ravitsemusterapeutin antaman ohjelman noudattamista ja käyn matkoilla pari kertaa vuodessa. Matkojen jälkeen aina hirvittää mennä vaa'alle vaikka tiedän suurimman osan tulleista kiloista olevan suolasta johtuvaa pöhötystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan