Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eropaketti

Hilppa
18.09.2017 |

Palasin perhevapaalta työhön joka on poissaoloni aikana ulkoistettu pysyvästi. Ja nyt työnantaja on tarjoamassa jotain pakettia jotta pääsee eroon kun sitä omaa ammattitaitoani vastaavaa työtä ei enää ole. Puhuttiin 5 kk:n palkasta, eikö se ole aika vähän? Mitään yt:itä ei ole menossa eikä tulossa niin tarkoittanee sitä että sopimus tehdään niin että itse irtisanoudun ja saan muutamaa kk:ta vastaavan palkan määrän kun suostun häipymään. Jos tällaiseen järjestelyyn lähden niin tarkoittaako että jos otan korvauksen kuukausittain kuten palkan on minulla rahan maksun päättymisen jälkeen vielä joku karenssi työttömyyspäivärahaan? Jos työnantaja tarjoaa myös jotain työllistymispakettia niin tarkoittaako se että minun pitää heti työntekovelvoitteen päätyttyä ottaa vastaan joku työ jossain muualla? Tarkoitus ei ole kikkailla mutta kun on pieni juuri päivähoidon aloittanut ja paljon sairastava lapsi niin täytyy koittaa miettiä asiat tarkkaan. Vaikka uuden työn varmasti löydänkin en voi sitä mistä vaan vaikeiden kulkuyhteyksien päästä vastaan ottaa ja jos ihan rehellisiä ollaan niin mielelläni vielä muutaman kuukauden olisin kotona lapsen kanssa jos saisin työntekovelvoitteen päätyttyä näin tehdä. Jos joku osaa auttaa niin kiitollisena otan kommentit vastaan :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi ehtii kulua tuon paketin aikana. Ota huomioon, että pakettiaikana et saa työttömyyskorvausta, vaan sen aika alkaa vasta paketin ajan jälkeen jos et työllisty ennen pakettiajan kulumista. Jos paketti tulee tänä vuonna kertamaksuna, se lasketaan kokonaisuudessaan tämän vuoden tuloiksesi ja verotetaan tietysti sen mukaisesti.

Jos irtisanoudut itse, työnantajalla ei ole takaisinottovelvoitetta.

Parhaimmillaan saat toisen työn pakettiaikana, jolloin palkka juoksee sekä eropaketista että jo uudesta työstä.

Kuinka pitkä irtisanomisaika sinulla muuten olisi työnantajan irtisanoessa? Jos esim. 2 kk, eropaketti on hyvinkin harkitsemisen arvoinen juttu. Todennäköisesti irtisanovat sinut joka tapauksessa, jos et ota eropakettia, joten kannattaa punnita kummassa on paremmat puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän