Tätä päivää pelkäsin: Teini haluaa Canada Goose -takin
Minulla ei ikinä ole varaa ostaa tytölle yli yli 1500 euron talvitakkia. Se on tottunut saamaan kaikkea, mutta nyt taitaa tulla iso tappelu.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä sille pari videota, missä untuvaa ja höyheniä revitään koneella.
Eikös Canada Goose juuri ole yksi niistä harvoista firmoista, jotka takaavat että höyhenet eivät tule elävistä linnuista? Itse en omista untuvatakkia, mutta tutkin asiaa muutama vuosi sitten.
No niinhän ne kaikki takaa. :D
Jossain dokumentissahan samaa vannottiin peittojen ja tyynyjen kohdalla ja kappas vaan kun toimittaja vähän ryhtyi penkomaan toimitusketjua niin kävikin selville että yritys ei millän voi taata tuollaisia, koska eivät voi olla varmoja mistä se materiaali on varmasti lähtöisin.
Eli turkis, untuva, angora(revitään myös elävistä elämistä väkisin) on AINA täysin NOUNOU.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ikinä ole varaa ostaa tytölle yli yli 1500 euron talvitakkia. Se on tottunut saamaan kaikkea, mutta nyt taitaa tulla iso tappelu.
Ja kenen syy on se että tyttö on tottunut saamaan kaikkea? Katsopa peiliin.
Toi on suurin virhe mitä vanhempi voi lapsensa kanssa tehdä. OIkeasti suurin. Sen takia tuolla on nuoria velkakierteessä, ne ovat tottuneet saamaan kaiken eivätkä tajua ettei se ole oikeasti mahdollista heidän tuloillaan.
Näyttää aika monella teinitytöllä olevan sellanen cg takki. Yleensä vielä kävelevät takkiauki jostain syystä. Ja ihan etelässä eikä missään käsivarressa tai Utsjoella.
Mä olen pelännyt sitä päivää, kun työkaverini, jonka lapset saa aina ihan kaiken, kertoo että tytär 15v. haluaa Canada Goosen ja "pakkohan se on ostaa". En oikeesti kestä tällasta vanhemmuutta, jossa teinit ja pienemmätkin lapset on perheen pomoja ja vanhemmilla ei oo mitään auktoriteettia!! Rankka elämä tiedossa teinille joka aina saanut kaiken kun tajuaa ettei myöhemmin saakaan kaikkea ja tulee jopa pettymyksiä (hui).
Näytä sille myös miten ne karvakaulukset hankitaan. Miten kojootit pyydystetään jalkaraudoilla, joissa ne saattaa jonkun aikaakin kitua odottamassa kuolemaa. Niin elleivät katkaise omaa jalkaansa.
Tolla hinnalla jo sais luvan olla eettinen. Mikä siinä muuten noin helkkaristi maksais?
Kyllä laatu on aina muodissa. En muuten ymmärrä, miksi joku ostaa jotain vaan siksi että se on muotia.
Vierailija kirjoitti:
Leiki ajatusleikki, että pilottitakki ja pari sen mukasta kamua ois ainoo vaihtoehto. Ei se topoviissataa ehkä niin paha ookkaan..
Ei huvita leikkiä. Tän ja Canada Goosen välissä on aika monta realististakin vaihtoehtoa.
Ap:lle tekisi mieli sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Jos sulla ei ole varaa ostaa sitä takkia, et osta. Ja sanot sen ihan tyynesti sille hemmotellulle teinillesi. Ei se siihen kuole. Etkä sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää aika monella teinitytöllä olevan sellanen cg takki. Yleensä vielä kävelevät takkiauki jostain syystä. Ja ihan etelässä eikä missään käsivarressa tai Utsjoella.
Voisko olla, että etelässä voi hyvin kulkea tuo takki auki: talvisin täällä Helsingissä on melkoisen paljon käsivartta lämpimämpää, ja riippuen siitä missä ja milloin liikkuu, voi olla että ulkona vietetty aika jää melko vähäiseksi (esim. mulla, bussipysäkille kotoa minuutin matka, toiseen bussiin vaihto jossa odotteluaikaa nelisen minuuttia ja olen suoraan työpaikan oven edessä).
Toki sitten se, että miksi tuollaisessa tilanteessa jotain Goosea edes tarvitsee, on eri juttu. Ja rahasta ja egoilustahan siinä on kyse koska kyllä meistä kaikki pärjää ilman lähes tonnin untuvatakkia.
Juu, CG ei mielestäni ole vieläkään suuntaan tai toiseen kommentoinut noita höyheniä. Turkis ainakin tulee kojooteista.
Mikä sitten olisi se ultimaattisen luksus-ei-massa parka? Moncler? Parajumper? Vai ovatko nekin jo jotain massojen takkeja..?
Mullekin tuli mieleen, että karvareunus saadaan siihen metsästämällä kojootteja Kanadassa.
Metsään jätetään jalkarautoja, johon kojoottien lisäksi jää muita eläimiä. Myös esimerkiksi lemmikkikoiria.
Jalkarauta murskaa eläimen luun jalasta. Ja eläin saa odottaa kituen useamman päivän, että loukun tarkastaja tulee ampumaan. Ilman vettä ja ruokaa, kauheissa kivuissa.
Ei tarvitse varmaan kertoa, että tuollaiset raudat on aikaa sitten kielletty Suomessa metsästyksessä. Niitä on joskus käytetty karhuille, susille, ahmoille jne. Mutta todettu täysin epäeettisiksi.
Kerro tämäkin puoli asiasta tyttärellesi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten olisi se ultimaattisen luksus-ei-massa parka? Moncler? Parajumper? Vai ovatko nekin jo jotain massojen takkeja..?
Blauer, Colmar, Helly Hansen, Armani, Ralph Lauren, Eiköhän noilta löydy kallista, laadukasta ja muodikasta eikä niin massan päältä löytyvää.
Moncler on kyllä jotenkin tyylikkäämpi kun CG ja ehkei niin teinien takki. Tosin jos aikoo käyttää sitä vielä yli 20 vuotiaana, niin eihän se haittaa.
ihan sama mikä, rahtilaivoillA niitä kuskataan ja ne myrkyttää ilman joten ilmastonmuutos ja loppu teineille ja kojooteille edessä.
Näytä sille joku petan video siitä mitä siihen takkiin laitetaan niin saattaa olla ettei tyttö enää halua
Vierailija kirjoitti:
Tän täytyy olla viimevuotinen ketju??
Ap, vieläkö teini haluaa Canada Goosen?
Piti ihan mennä ja Canada Goosen nettisivuille ja hienoilta näyttävät.
Taidanpa ostaa tuollaisen, vanha talvitakkini onkin aika kulunut.
Viherpiipertäjien mielipiteistä en siis välitä tippaakaan, jos ei joku vielä tajunnut.
Leiki ajatusleikki, että pilottitakki ja pari sen mukasta kamua ois ainoo vaihtoehto. Ei se topoviissataa ehkä niin paha ookkaan..