Menen naimisiin kuukauden kuluttua enkä osaa päättää vaihtaisinko nimeni!
Olen 44v ja menen ensimmäistä kertaa naimisiin. En osaa päättää pitäisinkö oman nimeni vai ottaisinko mummoni tyttönimen. Mies pitää oman nimensä ja sitä en missään nimessä aio ottaa.
Oma nimeni on tylsän tavallinen nen-nimi (kuten miehenkin), mummoni tyttönimi taas harvinainen ja todella kaunis. Jos olisin 10 vuotta nuorempi, ottaisin ehdottomasti mummoni nimen, mutta "näin vanhana" en tiedä jaksanko enää vaivautua :D Mielipiteitä?
Kommentit (25)
Häh? Miksi naimisiin mennessä vaihtaisit? Miksi et ole aikaisemmin vaihtanut, jos omasta et pidä? Logiikkaa en nyt ihan ymmärrä.
Hyi. En ikinä vaihtaisi nimeä tuossa iässä, uran jälkeen ja kun se tapa edelleen on naista alistava. Pidän nimeä vaihtavia naisia poikkeuksetta tyhminä. EN missään nimessä vaihtaisi ja alistuisi miehelle.
Pidä oma nimesi, se on osa sinun identiteettiäsi. Paljon onnea tulevan avioliittoon astumisen johdosta.
Ehdottomasti mummon tyttönimi. Kuolleet nimet pitää ehdottomasti herättää henkiin!
Vierailija kirjoitti:
Hyi. En ikinä vaihtaisi nimeä tuossa iässä, uran jälkeen ja kun se tapa edelleen on naista alistava. Pidän nimeä vaihtavia naisia poikkeuksetta tyhminä. EN missään nimessä vaihtaisi ja alistuisi miehelle.
Mutta sä ootkin lesbo.
Vierailija kirjoitti:
Pidä omasi, koska olet tehnyt urasi sillä nimellä. Henkliöpaperien uusiminen maksaa.
Urani ei ole nimestä kiinni eikä papereiden uusiminen rahasta. Olen miettinyt mummon nimen ottamista aiemminkin, mutten vain ole saanut aikaiseksi. Nyt olisi hyvä tilaisuus. Mutta toisaalta, mä olen Minunetunimi Minunsukunimi :)
Ei kannata vaihtaa. Nyky-yhteiskunta on niin eromyönteinen, ettei kannata hankkia tirhia kuluja nimenvaihdossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän AP ole miehen nimeä ottamassa. Miten hän alistuisi miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap tässä miehelle olekaan alistumassa vaan mummolleen. Tuossahan hän selvästi sanoo, ettei aio ottaa miehen nimeä. Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vaihtaa. Nyky-yhteiskunta on niin eromyönteinen, ettei kannata hankkia tirhia kuluja nimenvaihdossakaan.
Jos meille ero tulisi, pitäisin tietenkin sen nimen, joka minulla on naimisissa ollessani, oli se sitten nykyinen nimeni tai mummon tyttönimi. Miten ero siihen vaikuttaisi, kun nimeni ei ole mitenkään yhteydessä mieheeni? Ap
Menen naimisiin, otan mummoni nimen.
En ymmärrä logiikkaasi? Pidä oma nimesi.
Mä vaihdoin kolmikymppisteni "kunniaksi" mummoni tyttönimen sukunimeksi. Vanha suomalainen sukunimi oli vaipumassa unholaan, kun kolme vanhaa isosetää olivat sillä nimellä.
Mies oli myötämielinen, mutta olipa selittelyä, ettei olla erottu. Mies on myös miettinyt nimenvaihtoa, ehkä sitten lasten myötä..
Vierailija kirjoitti:
Mummoni nimi on tosi kiva, omani tavallistakin tavallisempi. Olen miettynyt nimeni vaihtamista aiemminkin, mutta se on vain jäänyt. Nyt olisi hyvä sauma vaihtaa nimi ja se "julkistaminen" olisi luontevaa samaan aikaan kun kertoo menneensä naimisiin. Siksi mietin sitä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sä ootkin lesbo.
Saa silti sua enemmän seksiä, kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummoni nimi on tosi kiva, omani tavallistakin tavallisempi. Olen miettynyt nimeni vaihtamista aiemminkin, mutta se on vain jäänyt. Nyt olisi hyvä sauma vaihtaa nimi ja se "julkistaminen" olisi luontevaa samaan aikaan kun kertoo menneensä naimisiin. Siksi mietin sitä nyt.
minusta olisi tosi outoa. Menet naimisiin, vaihdat nimen mutta uusi nimi ei ole perheelle yhteinen vaan mummun nimi. Olisi ihan hyvä ajoitus, jos mieskin ottaisi tämän nimen mutta jos ei, niin oudoksi menee.
Mutta toisaalta mitäpä sillä on väliä että tekee oudon valinnan, kaikki meistä tekee valintoja, jotka ovat muiden mielestä outoja ja silti tekijälle ihan hyviä ja perusteltuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sä ootkin lesbo.
Saa silti sua enemmän seksiä, kynnysmatto.
Ei paljon lesboseksit kiinnosta.
Olin ihan varma että tässä joku nainen mietti tosi harvinaisen nimensä vaihtamista virtaniemikorhomäkiseksi vaikkei oikeasti haluaisi. Mies kun haluaa perheelle yhteisen nimen eikä _tietenkään_ ole valmis itse vaihtamaan nimeään naisen harvinaiseen nimeen. Todella positiivista huomata, ettei asia ollutkaan niin!
Ota ihmeessä mummosi tyttönimi jos sen haluat.
Pidä omasi, koska olet tehnyt urasi sillä nimellä. Henkliöpaperien uusiminen maksaa.