Miehen rahapeliriippuvuus
Ollaan oltu yhdessä n.20 vuotta ja lapsiakin on. Mies on jo aikaisemmin maksanut pankkilainalla pois (20 000) pikavippejään. Ja taas on kerääntynyt lisää. (varmaan saman verran) Rahat on meillä erillään, eli mun tiliä ei tuhlaa. Mutta kyllä kyrsii taas tää tilanne. Oon pitäny mykkäkoulua viikon, kun odotan että mies itse hoitaisi asioitaan taas kuntoon. Taidan joutua olemaan tooosi pitkään hiljaa. Tää peliongelma vaan vaikuttaa muutenkin kuin rahallisesti. Henkisesti ollaan kuin kämppiksiä. Voi vitsi kun ois pokkaa lähteä...
Kommentit (9)
Peliriippuvuuden pohjalla on usein masentuneisuutta ja jotain aivan muuta kuin itse rahapeliongelma. Oletteko paneutuneet siihen?
Mies kuitenkin myöntää ongelmansa, vai? Jos ei, niin sitten varmaan kannattaa miettiä tulevaisuutta tarkemmin.
Riippuvaisuus. Alkaa salailu, vihaisuus, väkivaltaisuus ja ei halua, että syytetään ja epäillään "turhaan"
Mulla peliriippuvainen mies, joka ollut kuivilla 5 v. Tärkeimmän jo tiesitkin, eli kummallakin omat rahat ja omat rahahuolet.
Sen, että onko suhteenne vielä hoitamisen arvoinen, tiedät parhaiten sinä itse. Mikään riippuvuus yksinään ei ole syy erota, mutta kyllähän se monia asioita mutkistaa.
Onhelman aiheuttaja on se, että Suomessa niitä hemmetin rahapelejä on joka kaupassa, kioskissa ja huoltamolla, monet auki yltä päivää. Eikä niitä käy varakkaat ihmiset hakkaamassa vaan ne köyhät, työttömät tai eläkeläiset.
Muissa maissa ei tällaista näe. Automaatit on pelihalleissa, jotka sulkeutuvat tiettyyn aikaan, niitä valvotaan ja niihin pitää erikseen mennä, ei voi tuosta vain ohikulkeissaan kauppareissulla pelata rahojaan niihin.
Mies on pelannut pelejä alusta alkaen, mutta nettipokeri yms. sekoitti pään lopullisesti. Mies on mun ensimmäinen kumppani, ja hyvä isä lapsillemme.Ja yleensäkin kiltti. Alkoholin juominen nykyään jokapäiväistä, lähinnä kaljoittelua kun muut nukkuu. Seksiä on ollut kerran puolessa vuodessa, sekin v##ttaa . Muuttuisko mun elämä paremmaksi eron myötä, sepä se... vai oonko entistä yksinäisempi ja köyhempi. Ahdistaa koko ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Onhelman aiheuttaja on se, että Suomessa niitä hemmetin rahapelejä on joka kaupassa, kioskissa ja huoltamolla, monet auki yltä päivää. Eikä niitä käy varakkaat ihmiset hakkaamassa vaan ne köyhät, työttömät tai eläkeläiset.
Muissa maissa ei tällaista näe. Automaatit on pelihalleissa, jotka sulkeutuvat tiettyyn aikaan, niitä valvotaan ja niihin pitää erikseen mennä, ei voi tuosta vain ohikulkeissaan kauppareissulla pelata rahojaan niihin.
Kyllä se ongelma on netissä, siellä saa minuutissa menemään saman summan kuin kaupan eteisessä päivässä, eikö sosiaalista kontrollia ole senkään vertaa.
seinäruusu kirjoitti:
Mies on pelannut pelejä alusta alkaen, mutta nettipokeri yms. sekoitti pään lopullisesti. Mies on mun ensimmäinen kumppani, ja hyvä isä lapsillemme.Ja yleensäkin kiltti. Alkoholin juominen nykyään jokapäiväistä, lähinnä kaljoittelua kun muut nukkuu. Seksiä on ollut kerran puolessa vuodessa, sekin v##ttaa . Muuttuisko mun elämä paremmaksi eron myötä, sepä se... vai oonko entistä yksinäisempi ja köyhempi. Ahdistaa koko ajatus.
Kannattaa lähteä purkamaan asiaa miehesi kanssa. Kaiken A ja O on, että miehesi on yhteistyöhaluinen ja itse haluaa muutosta. En lähtisi syyttelemään, vaan osoittaisin tukeni. Se on hänen valintansa, hyväksyykö avun vai ei. Mikäli ei, en tuhlaisi elämääni ihmiseen, jolle riippuvuus menee suhteeseen panostamisen edelle.
Kannattaa lähteä.. olen itse pelialalla töissä ja sen vuoksi saanut paljon koulutusta peliriippuvuuteen liittyen, sekä tietenkin ollut tekemisissä riippuvaisten pelaajien kanssa. Valitettavasti peliriippuvuudesta on todella vaikea päästä eroon ja todella harva pystyy. Kannattaa oikeasti harkita jaksaako jäädä..voi koko loppu elämä mennä näin miehen kanssa.