Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten syödä vegaanisti?

Vierailija
17.09.2017 |

Mulla on ongelma. Haluan syödä vegaanista ruokaa, mutta kuitenkin käytän "ruokamallina" aikaisempaa sekasyömisen tapaa. En osaa edes selittää. Mitä voi syödä esim. aamupalalla, ettei tule kiljuva nälkä? Mä oon koko ajan nälkäinen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöitä joko ihan sellaisenaan tai salatteihin, puuroihin, jugurttiin. Mysli on hyvä lisä jugurtin sekaan, voi myös tehdä itse niin saa oman maun mukaista.

Tee hummusta ja erilaisia paputahnoja, toimivat leivän päällä, salaateissa ja dippinä- näihin saa myös lorautettua rasvaa mukaan. Sitruuna ja chili sekä tietysti riittävä suola sopivat mielestäni paputahnojen mausteiksi, samaten savupaprika.

Käytän linssejä eniten erilaisissa pataruoissa, kauden juureksia, tomaattia, sipuleita ja inkivääriä, chiliä, mustapippuria ja suolaa. Haudutellaan kypsäksi. Voi lisätä myös vegaanista kermaa/maitokorviketta/kookoskermaa jos haluaa vaihtelua.

Vierailija
22/24 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole sosiaalisessa mediassa. Kaipaan vaan yksinkertaisia ohjeita. Olen kyllä lukenut kaikenlaista vegaaniliiton sivuilta. Silti olen ihan koko ajan nälkäinen! Mitä ja miten siis syödä, että vatsa tuntuu kylläiseltä?

Olet sosiaalisessa mediassa juuri nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärettömän surullinen ja hieman harmissani, kun perheemme nuori aikuinen (asuu vielä kotona) ryhtyi kaverinsa houkuttelemana vegaaniksi. Aikaisemmin hän oli kasvissyöjä, ja käytti maitotuotteita sekä kananmunaa. Ruokailut sujuivat ihan hyvin.

No, parhaani mukaan yritän tehdä vegaaniruokaa, koska minä vastaan meillä monesta eri syystä johtuen ruokahuollosta. Ruokailusta on tullut minulle kamala stressi. Mutta ei se stressi (ja uudenlaisten ruokien kokkaaminen), vaan suru siitä, miten ilmeisesti kaikesta yrityksestä huolimatta puutteellinen vegaaniruokavalio on vaikuttanut: nuori aikuisemme ei voi hyvin fyysisesti, enkä tiedä psyykestä.

Iso huoli on, että hän uskoo (USKOO) maitotuotteiden olevan ihmisen terveydelle haitallisia.

Ruokailusta on tullut surun ja murheen hetki. Ilmeisesti tämä kaikki kuuluu aikuistumiseen. Itkettää, kun aikaisemmin ruokailu on iloinen tapahtuma. Nykyään ruokiani kyylätään, epäillään, moititaan - vaikka teen täysin 100% vegaaniruokaa.

Minä kaipaisin vertaistukea. Tiedostan toki, että maailmassa on paljon muitakin - pahempia - ongelmia kuin vegaaniruokavalio. Minua pelottaa asian fanaattisuus ja ehdottomuus.

Vierailija
24/24 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tule kylläiseksi, sinun on tarve koostaa ateriasi toisin.

Millaisia kasviksia syöt? Suosi kuitupitoisia. Ei pelkkää salaattia, kurkkua ja tomaattia.

Paljon nopeita hiilihydraatteja vähäisellä proteiinilla ja rasvalla, ei välttämättä anna hyvää kylläisyyttä.

Jos syöt viljoja, suosi täysjyvää. Saat enemmän vitamiineja, kuitua ja paremman kylläisyyden.

Muista erityisesti B-12 ja D-vitamiinit. Ehkä jodi ja seleeni.

Olen kasvisruokailija ja syön paljon raakaruokaa.

Aamuisin juon vettä ja valmistamaani vihermehua. Syön tuoreita kasviksia, kuten porkkanaa, kukka-, parsakaalia, varsiselleriä, paprikaa ja versoja/voikukanlehtiä/poimulehtiä/

maitohorsmaa...

Marjasoseen, jossa on esim. marjoja, avokadoa, viherjauheita, -mehunkuitua, nokkosta, makeutuksena liotettua kuivattua hedelmää.

Lisäksi liotettuja manteleita/siemeniä/pähkinöitä.

Tulen kylläiseksi ja nälkä ei ihan heti vaivaa. Joskus töissä seuraava ruokailu voi olla vaikka kuuden tai seitsemän tunnin päästä. Mieluummin toki aikaisemmin.

Toivottavasti onnistut :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän