Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen alkoholin käyttö

Vierailija
17.09.2017 |

Nykyisin mies juo alkoholia päivittäin 5-7olutta tsi viiniä puoli tonkkaa. Lisäksi vaihtoehtoisena teräviä puoli pullollista vähintään. Iltaisin hänen kanssaan on hankala olla kun ei pysty kohtaamaan normaalina ihmisenä. Väittää valkoista keltaiseksi ja samaa mieltä pitää olla.
Hän raivostuu alkoholin käytön huomautuksesta. Miten olette toimineet tilanteessa? Onko hän alkoholisti?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä määrä illassa on kohtuullista juoda? Paljonko teidän miehet tai te itse otatte (päivittäin?)

Onhan ne miesten ja naisten keskimääräiset turvarajat yleistä tietoa, mutta ei niiden perusteella voi ketään luokitella. Jos joka ilta ja joka viikko on juotava, se on mielestäni ongelmakäyttöä. Alkoholin käytölle ei ole oikeastaan mitään hyvää syytä. Se on vaarallinen aine, jonka kanssa pitää oikeasti olla varovainen. Jos satunnaisesti juo oluen tai viinilasillisen, ei vaaraa ole, mutta jos käyttö on jatkuvaa ja säännöllista, olisin huolissani.

Rentoutusta voi hakea niin monesta muustakin asiasta, että alkoholi on sille vain tekosyy. Samoin jano tai makuelämys voidaan tyydyttää muutenkin. Jos läheiset on huolissaan alkoholinkäytöstä, silloin on selvää, että aihetta huoleen oikeasti on jo paljon. Ja varsinkin jos ei suostu edes keskustelemaan aiheesta asiallisesti, tai suuttuu kun siitä puhutaan, ei paljon parempia hälytyskelloja tarvita.

Mun mies juo pari annosta noin kerran kuussa, minä ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
22/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suuttuu, koska hänellä on ottaminen hallussa täysin. Hän rentoutuu kuulemma ja nyt on ollut pitkään poissa töistä. Kun oli töissä määrä pysyi illalla 2-3 olutta. Laskee tarkkaa promillejutut. Mutta se surustuttaa, ettei voi koskaan nykyisin kohdata ihmistä vaan asiat väärin kuulevaa jänkkääjää. Jos hänen kanssaan on eri mirltä, pitää sjatella vain joo joo, ettei synny hirveää raivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on alkkis, kyllähän nuo luvut jo kertovat.

Minä etsisin uuden, kun veikkaan, ettei miehesi mielestä hänellä ole ongelmaa. Jos riippuvainen ei itse ymmärrä ongelmaa, on sitä liki mahdoton saada sitä kitkettyä.

Määrät ei vielä yksin tee alkoholistia vaan suurkuluttajan.

Jokapäiväinen juonti=riippuvuus

Jos ei ihan vielä alkoholisti (pystyy töihin, peseytyy, elää suht normaalisti muuten),

Suurin osa alkoholisteista pystyy töihin, peseytyy ja elää suht normaalisti muuten. Vain pieni osa on pultsarina siltojen alla, tai on edes "näkyvästi" alkoholisti.

Vierailija
24/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä etsisin uuden, kun veikkaan, ettei miehesi mielestä hänellä ole ongelmaa. Jos riippuvainen ei itse ymmärrä ongelmaa, on sitä liki mahdoton saada sitä kitkettyä.

Jos ei ihan vielä alkoholisti (pystyy töihin, peseytyy, elää suht normaalisti muuten),

Suurin osa alkoholisteista pystyy töihin, peseytyy ja elää suht normaalisti muuten. Vain pieni osa on pultsarina siltojen alla, tai on edes "näkyvästi" alkoholisti.

Näin. suurin osa alkoholisteista on todella hyvin palkattuja. köyhissä on enemmän absolutisteja kuin rikkaissa. En kadehdi ap:ta. 

Vierailija
25/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan juoppo exäni mieleen tuosta suurkuluttaja vai alkoholisti -saivartelusta. Kaikki maailman tekosyyt ja semantiikat käytettiin sen kieltämiseksi, että äijä oli täysi juoppo. Itse asiassa myös riehui ja rähjäsi etenkin netissä ja nimitteli ihmisiä, jotka olivat hänen kanssaan eri mieltä.

Vierailija
26/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin mies juo alkoholia päivittäin 5-7olutta tsi viiniä puoli tonkkaa. Lisäksi vaihtoehtoisena teräviä puoli pullollista vähintään. Iltaisin hänen kanssaan on hankala olla kun ei pysty kohtaamaan normaalina ihmisenä. Väittää valkoista keltaiseksi ja samaa mieltä pitää olla.

Hän raivostuu alkoholin käytön huomautuksesta. Miten olette toimineet tilanteessa? Onko hän alkoholisti?

Alkaisin katsella omaa asuntoa jos tuollainen jatkuisi paria viikkoa pitempään. Sille  miehelle on alkoholi  ykkönen. Kannattaa jatkaa suhdetta vain jos on valmis sopeutumaan siihen että juominen menee kaiken muun edelle. Älä  mahdollista jäämiselläsi moista käytöstä. Lähde ja pelasta itsesi ettet sairastu läheisriippuvuuteen.

Vierailija
27/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ihan vielä alkoholisti (pystyy töihin, peseytyy, elää suht normaalisti muuten), niin ainakin pahasti esiasteella, ja määrät vaan suurentuvat, kun toleranssi kasvaa. Pahinta kun ei itse huomaa/myönnä ongelmaa.  Pienellä määrälläkin (jokapäiväinen ja säännöllinen kaappitissuttelu) voi olla alkoholisti. Suurkuluttaja osaa katkaista putken ja ottaa halutessaan, alkoholisti ei.

Nyt kova kovaa vastaan tai ratkaisu. T: Edesmenneen alkoholistin ex

Jokapäiväinen juominen EI ole yhtä kuin riippuvuus. Kaksi eri asiaa.

Jokapäiväinen juominen kielii riippuvuudesta.

Vierailija
28/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on alkoholisti.

Teepä itsellesi testikysymyksiä.

-Kun miehellä on vapaata, onko hänen ensimmäinen ajatus että mitä haetaan alkosta?

- Kun teillä on loma tai juhlat tai mökkireissu, onko hänen ensimmäinen huoli että kuka on kuskina ja että hänen ei tarvitse olla ajokunnossa?

-onko hän kaiket viikonloppuillat kännissä ja aamulla krapulassa?

-pyöriikö teidän menot sen ympärillä onko hän ajokunnossa?

-onko sovittuja menoja jouduttu perumaan koska hän onkin ollut edellisenä iltana baarissa tai kännissä eikä pystykään aamulla lähtemään?

- onko hän kännissä nykyään hyväntuulisen sijasta hankala ja ilkeä?

-onko alkanut haastaa riitaa kännissä ja myös haukkua sinua?

-onko hänellä krapulassa kauhea katumus?

-masennusta, uunivaikeuksia, erektiovaikeuksia, yöhikoilua, rytmihäiriöitä, on alkanut loukata itseään humalassa, muisti menee?

-sanoo että lähtee yhdelle eikä pysty lopettamaan ennen kuin sammuu?

- alkoholin sietokyky on hämmästyttävä?

-selvin päin hän on levoton, kärsimätön, kuin odottaa jotain mistä et tiedä mitä. No sitä seuraavaa känniä.

Lisäksi pane mieleesi: tulee se päivä jolloin hän sanoo, että hänen juominen onkin sinun syytä, koska olet niin kamala ihminen.

Me on kaikki alkoholistien eksät koettu se hetki. Se ei ole sinun syy. Se on vain lähtölaskennan alku sille että sinun on valmistauduttava ja otettava lapset ja lähdettävä. Siitä alamäki vain kiihtyy eikä sille vaimo voi yhtään mitään. Hyppää kyydistä.

Vierailija
29/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. suurin osa alkoholisteista on todella hyvin palkattuja. köyhissä on enemmän absolutisteja kuin rikkaissa. En kadehdi ap:ta. 

Minun alkoholisti-eksä on IT-päällikkö ja palkka 5500. Aina kauluspaidassa parta ajettuna. Kotona joka ilta kalsarikännit, juhlissa aina viimeisenä ottamassa lisää ja melkein kannettiin autoon.

Yksi toinen eksäni opiskeluajalta insinööritoimiston pomo. Kurssitapaamiseen tuli jo valmiiksi kännissä viideltä iltapäivällä, ja illan mittaan veti kaksin käsin koko ajan. Kaverinsa totesivat että normisettiä, ja hoitivat yöllä taksiin rutinoituneesti.

Vierailija
30/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käytön voi lopettaa mutta ei se elämästä sen parempaa tee, valitettavasti.

Vierailija
31/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit aina keksii tekosyötä oikeuttaakseen juomisensa. Elämä potkii päähän niin voi hyvillä mielin tarttua pulloon mutta koskaan ei ole elämä niin pilalla ettei sitä saisi viinalla vielä lisää pilattua!

Vierailija
32/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee ihan juoppo exäni mieleen tuosta suurkuluttaja vai alkoholisti -saivartelusta. Kaikki maailman tekosyyt ja semantiikat käytettiin sen kieltämiseksi, että äijä oli täysi juoppo. Itse asiassa myös riehui ja rähjäsi etenkin netissä ja nimitteli ihmisiä, jotka olivat hänen kanssaan eri mieltä.

Jos ei pysty olemaan ilman alkoholia, jos alkoholin ottaminen tai kieltäytyminen hallitsee ajatuksia ja elämää, on alkoholisti. Normi ihmisen ajatukset ei askartele alkoholissa joka päivä.

Jos ajattelee että ihmisen pitäisi joka päivä saada pelata rahapelejä, pitäisimme häntä peliriippuvaisena.

Jos mies ei pystyisi olemaan viikonloppuna yhtään päivää pelaamatta tietokonepeliä, pitäisimme häntäkin peliriippuvaisena. Tai jos hän sanoisi pelaavansa tunnin ja tulisi nukkumaan kolmelta.

Hän ei silloin hallitse sitä vaikka yrittää, riippuvuus on vahvempi kuin hän. Ei sillä ole väliä onko se joku harmiton vai räiskintäpeli, pääseekö hän aamulla silmät ristissä töihin ja käykö suihkussa. Riippuvuutta silti.

Ihan sama akoholissa.

Vierailija
33/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ihan vielä alkoholisti (pystyy töihin, peseytyy, elää suht normaalisti muuten), niin ainakin pahasti esiasteella, ja määrät vaan suurentuvat, kun toleranssi kasvaa. Pahinta kun ei itse huomaa/myönnä ongelmaa.  Pienellä määrälläkin (jokapäiväinen ja säännöllinen kaappitissuttelu) voi olla alkoholisti. Suurkuluttaja osaa katkaista putken ja ottaa halutessaan, alkoholisti ei.

Kielii tai ei kieli. Eri asioita ovat. Alkoholisti voi olla, vaikka ei joisi joka päivä, ja toisaalta henkilö ei välttämättä ole alkoholisti, vaikka joisi joka päivä.

Vierailija
34/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käytön voi lopettaa mutta ei se elämästä sen parempaa tee, valitettavasti.

Tekee muiden elämästä parempaa ympärilläsi.

Vierailija
35/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielii tai ei kieli. Eri asioita ovat. Alkoholisti voi olla, vaikka ei joisi joka päivä, ja toisaalta henkilö ei välttämättä ole alkoholisti, vaikka joisi joka päivä.

Jos juo joka päivä lasillisen viiniä, ei ole vielä alkoholisti, mutta alkoholi on jo tapa ja tottumus.

En usko että suurimmalla osalla ihmisistä se jäisi tuohon. Varmasti on sellaisia rautatahtoisia, jotka elämän loppuun ottaa vain sen lasillisen viiniä aina, ja se on siinä.

Sen sijaan enemmän uskon että alkaa ottaa puolitoista laillista.

Tai alkaa ottaa viinin lisäksi pikku konjakin.

Sitten puolitoista lasia viiniä ja pikku konjakin.

Sitten kaksi lasia viiniä ruuan kanssa, sitten telkan ääressä konjakin, ja toisenkin.

Yhdestä annoksesta illassa on päästy neljään, ilman että se tuntuu vielä paljolta. Siitä se sitten lähtee.

Vierailija
36/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joisi joka päivä, jos voisi olla juomatta - tai jos haluaisi olla juomatta.

Suurkuluttaja voi olla juomatta, alkoholisti ei, eikä hän varsinkaan halua olla juomatta.

37/37 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä määrä illassa on kohtuullista juoda? Paljonko teidän miehet tai te itse otatte (päivittäin?)

Otan keskimäärin muutaman lasin punaviiniä viikossa. Exäni on alkoholisti joten en ota koskaan tyttäreni nähden vaan vasta kun hän on nukkumassa. Pidän oluen mausta ja juon siksi satunnaisesti myös ykkösolutta ruuan kanssa.

Punaviini on erinomainen ruokajuoma ja tukee ja rikastaa monien arkiruokienkin makua. Koska kuitenkin yleensä syön yhdessä tyttäreni kanssa, en ota sitä ruokajuomaksikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi