Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nykyään ollaan raittiista parikymppisestä?

Vierailija
16.09.2017 |

Ajattelin ihan oikeasti raitistua. Syynä se, että koen alkoholista olevan huomattavasti enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos sanon ihmisille vain, että se vaan ei sovi mulle niin ymmärtääköhän ne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, fiksua!

Vierailija
2/5 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa useampi tekisi tuollaisen päätöksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet tehnyt päätöksen.Itse en ole juonut alkoholia ja hyvin olen pärjännyt ilman sitä.

Vierailija
4/5 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ythään mitään. 

Vierailija
5/5 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millaisessa seurassa vietät aikaasi. Joissain piireissä (erityisesti kristillisissä) ei ryypätä. Opiskelijarientoihin näyttäisi kuuluvan ryyppääminen. Itse en tykännyt ryypätä eikä siihen kukaan painostanut, mutta toisaalta on tylsää roikkua mukana jos muut ovat päissään. Ei myöskään ole kivaa olla aina juoppokuskina. Lisäksi mainittakoon, että mielestäni naisten/tyttöjen raittius on hyväksytympää kuin miesten.

Joka tapauksessa, kun muutama vuosi menee, niin juominen muuttuu joka tapauksessa enemmän kielteiseksi kuin myönteiseksi. Siinä vaiheessa kun aletaan olla enemmän 3- kuin 2-kymppisiä, niin varsinkin reipas alkoholinkäyttö ei enää ole suotavaa. Eräs naispuolinen ikätoverini on aina ollut kova ottamaan kuppia. Teininä ja parikymppisenä hän oli sosiaalinen juhlien ilopilleri. Nyt päälle 30-vuotiaana hän on pikemminkin ei-toivottu vieras. Tässä iässä kun ei millään tavalla ole enää OK vetää sellaiset kännit, että muut joutuu taluttamaan ja pitämään tukkaa kun toinen oksentaa.

Itse käytän alkoholia kohtuudella, esim. joskus viiniä tai lonkeron. Toisten raittius tai kohtuukäyttö häiritsee lähinnä niitä, jotka itse käyttävät liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi