Muutto lasten kanssa Helsinkiin: Etu-Töölö vai Ullanlinna?
Lapsen koulu Kampissa ja päiväkoti-ikäinen menisi kodin lähelle päiväkotiin. Molemmilta alueilta saisimme ihan kivan asunnon, joten voimme tehdä päätöksen ympäristön, palvelujen ja miden seikkojen mukaan. Emme ole aiemmin asuneet Helsingin keskustassa (mutta muutamassa vähän isommassa kaupungissa kylläkin), joten on varmasti asioita joita emme näiltä alueilta osaa ottaa huomioon.
Kehukaa/kritisoikaa näitä alueita lapsiperheen kannalta.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ullanlinna tietysti, niin sosiaalinen status nousee kohisten.
Eira on parempi tuossa mielessä, mutta niitä eiran juorupiirejä voi olla vaikeaa kestää.
Olen asunut molemmissa. Viihdyin paremmin Etu-Töölössä, ehkä sen takia,että olin tyypillinen ns.töölön rouva minkkiturkissa. Nyt asun Munkkiniemessä ja hyvä on täälläkin. Mihin kouluun Ullanlinnassa? Töölössä on paljon kouluja.
Asunut molemmissa. Ullis on kodikkaampi, idyllisempi, Töölö urbaanimpi ja sieltä on paremmat yhteydet. Ulliksessa tuulee mereltä, Töölössä on vähemmän puistoa. Eli kuka nyt mistäkin tykkää.
Ääh, ei tarvetta kohottaa sosiaalista statusta. Ei ole peruste valita asuinaluetta tämän perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Asunut molemmissa. Ullis on kodikkaampi, idyllisempi, Töölö urbaanimpi ja sieltä on paremmat yhteydet. Ulliksessa tuulee mereltä, Töölössä on vähemmän puistoa. Eli kuka nyt mistäkin tykkää.
Täällä negatiivisia on tosiaan tuo tuuli ja tietysti turistit, joita riittää sitten kesäisin ja niiden meno on välillä ihan karseaa.
Haluamme keskustaan ja näillä alueilla on tähän mennessä ollut paras tarjonta sellaisia asuntoja joita havittelemme. Katajanokka, Krunikka tai Punavuori voisivat periaatteessa tulla myös kyseeseen, mutta eivät ole mielestäni pikkulapsen kanssa ympäristöltään niin kivoja kuin Ullanlinna ja Töölö. Ja siis Töölöstäkin on vaan tietyt seudut, mm. osa isojen teiden varsista on poissuljettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä negatiivisia on tosiaan tuo tuuli ja tietysti turistit, joita riittää sitten kesäisin ja niiden meno on välillä ihan karseaa.
Minun havaintoni mukaan näyttävät olevan ihan suomalaisia ne, ketkä alueen puistoja sotkee. Esim Tähtitorninmäki on kesäaikaan täynnä skumppapulloja, joita hipsterit ja trendi-ihmiset sinne heittää.
Kummaltakaan alueelta ette todellakaan "saisi" kivaa asuntoa, jollei vuokraan ole heittää väh 2000 kk tai ostoon 300 000.
Vierailija kirjoitti:
Haluamme keskustaan ja näillä alueilla on tähän mennessä ollut paras tarjonta sellaisia asuntoja joita havittelemme. Katajanokka, Krunikka tai Punavuori voisivat periaatteessa tulla myös kyseeseen, mutta eivät ole mielestäni pikkulapsen kanssa ympäristöltään niin kivoja kuin Ullanlinna ja Töölö. Ja siis Töölöstäkin on vaan tietyt seudut, mm. osa isojen teiden varsista on poissuljettu.
???
Niinkö.
Ullanlinnassa on tosi ministi tarjolla isoja asuntoja, en oikein usko, että täällä on "parasta tarjontaa"....
Jos päädytte Etu-töölöön niin katsokaa että asunto ei ole ainakaan ihan ruusulankadun holleilla. Siellä on ihan järkyttävä talo täynnä narkkareita jotka terrorisoi myös ympäristöä, en ikinä muuttaisi lasten kanssa sen läheisyyteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun havaintoni mukaan näyttävät olevan ihan suomalaisia ne, ketkä alueen puistoja sotkee. Esim Tähtitorninmäki on kesäaikaan täynnä skumppapulloja, joita hipsterit ja trendi-ihmiset sinne heittää.
Mä lasken turisteiksi kaikki, jotka ei asu täällä.
Ja tosiaan suomalaiset, jotka ei asu täällä on myös turisteja, ja ne on tosi ikäviä usein.
Paikalliset lähtee täältä melkein kaikki kesiksi pois, taloyhtiöt tyhjenee ja täällä on melkein vain noita turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Kummaltakaan alueelta ette todellakaan "saisi" kivaa asuntoa, jollei vuokraan ole heittää väh 2000 kk tai ostoon 300 000.
300 keur riittää pieneen huonokuntoiseen kaksioon. Tuskin ihan lapsiperheelle passaa.
Tuo tuuli oli ihan uusi juttu, jota en ollut ajatellutkaan. Onko Ulliksen parkkitilanne parempi vai huonompi kuin Töölön?
Vierailija kirjoitti:
Perheasuntoon vähintään se 3500 vuokraan, tai mielellään enemmän, ja ostohintana alkaen se miljoonaa, jos siis Ullanlinnaan haluaa.
Töölössä halvempaa.
Itse olen muuttanut töölöstä ullanlinnaan ilmanlaadun takia.
Joten suosittelen ehdottomasti ullanlinnaa, töölössä on tilastollisestikin enemmän astmaa lapsilla kuin muualla ilmansaasteiden takia.