JYVÄSKYLÄLÄISET!! Millainen paikka on Keltinmäki?
Olen muuttamassa Jyväskylään opiskelujen perässä. Keltinmäellä olisi paljon siistin näköisiä asuntoja tarjolla, varsinkin Helokantiellä. Millainen paikka on asua, onko palveluja kuinka lähellä ja onko rauhallista seutua?
Kommentit (53)
Helokantiellä asui joskus ystäväni ja siltä ajalta Keltinmäki on jäänyt mieleeni todella nuhjuisena ja huonona asuinalueena.
Kyllä siellä opiskelujen ajan asuu.
Huitsin nevadassa ja aika karu asuinalue.
Mutta kyllä siellä varmaan opiskeluajan asuu. Kävin katsomassa yhtä kämppää Keltinmäessä ja olisin voinut kääntyä pois jo ennen asunnon näkemistä..
Itse asuin Puistokadulla keskustassa, kämppiksen kanssa ei ollut edes kalliimpaa kuin jossain keltinmäessä.
Kyllä siellä oman aikansa asustelee ja aina voi muuttaa lähemmäs kaupungin keskustaa, jos siltä tuntuu. Keltinmäki on pääosin kerrostaloaluetta ja siellä asuu paljon opiskelijoita ja nuoria lapsiperheitä. Bussilla pääsee kätevästi keskustaan, samoin pyörällä. Keltinmäessä on ainakin lähikirjasto, ruokakauppa ja pizzeria, Keljon kauppakeskukseen on matkaa noin 2,5km ja sieltä löytyy mm. Prisma, Citymarket ja Lidl.
En itse muuttaisi Keltsuun koska alue on makuuni liian kaukana ja syrjässä. Jos 5km matka keskustaan ei häiritse ja tykkää luonnonläheisestä asumisesta, niin mikä ettei. Edullinen vuokrataso epäilemättä kompensoi Keltinmäen "puutteita". Lähellä sijaitseva Myllyjärvi on omasta mielestäni Keltsua viihtyisämpi ja siistimpi asuinalue, ja sieltä on lyhyehkö kävelymatka Keljon automarketteihin.
Kaverin kerrostalon pihassa pyöri ilmeisesti ainakin huumebisnes ja oli muutenkin vähän levotonta seutua..
Kuten joku kirjoitti, niin mainettaan parempi paikka. Ja palvelut järkevän matkan päässä. Turha täällä heitellä mitään "liian kaukana keskustasta" kommentteja. Ap varmaan osaa katsoa kartasta etäisyydet. Ei läheskään kaikki halua asua keskustassa. Keltinmäestä on sopiva matka sitten myös sinne keskustaan. Ainut miinus on että Keltinmäkeen päin pyöräillessä, on melko juhlava ylämäki poljettavana. Muuten oikein mukava lähiö.
Are - Keltinmäki
Tyydyn vähempään, alan pysäkille kävellä,
jossa on laattaa maassa ja penkki pill*n päreinä
Tyhjiä pulloja, aikataulut puuttuu lasit hajotettu
niinkun automaatin ruutu
Mut mä en suutu vaikka paikat on hajalla
mulle riittää että 27 tulee ajallaan
Jos ois rahaa vaan ni voisin laukut pakata
muuttasin vittuun enkä varmaan aikos palata
Mutta tiellä on se rahallinen este
tää on tosi viihtyisä paikka, vai mitä Jesse?
Vedän perseet, Keltinmäkeen ottaa revanssii
jos joudun oleen täällä kai voin samal olla sekasin
Jos aloittajalla on oma auto käytössä, niin etäisyydet eivät luonnollisesti ole mikään ongelma. Tai hän tykkää pyöräillä kesät talvet. Ja ainahan voi ottaa lähiliikenteen bussin alle ja matkata sillä keskustaan, jos keli ei sovellu fillarointiin.
Keltinmäessä ei sinänsä ole mitään vikaa, vehreä ja mainettaan parempi asuinlähiö. Monet vuokratalot on peruskorjattu lähiaikoina ja pihaympäristöt sekä alue kokonaisuudessaan pidetään siisteinä. Yksiöitä ja kaksioita on hyvin tarjolla ympäri vuoden eli muuttamaan pääsee aikalailla heti, jos haluaa. Soveltuu oikein hyvin ns. sisäänheittoalueeksi uudelle jyväskyläläiselle.
En ole koskaan asunut, mutta ainakin kaupunkien vuokratalojen seutu on vaikuttanut aika rauhattomalta ja sellaista betonilähiötähän se on. Eli riippuu myös mihin päin Keltinmäkeä olisi muuttamassa. Aika monta syytä olla muuttamatta, ainoa syy olisi varmaan vuokrien halpa hinta, kaupat toki lähellä ym., mutta silti ei houkuttele.
Muuttaminen on niin p**seestä, että katselisin asuntoa, jossa voisin viihtyä kauemminkin. Tietysti opiskelupaikka, auto, kaikki vaikuttaa, mutta itse muuttaisin mielummin vaikka Kuokkalaan kuin Keltinmäen perukoille.
Joku mainitsikin sen järkyttävän ylämäen, joka on pakko tarpoa ylöspäin Keltinmäkeen mennessä. Talven liukkailla se on aika hankala kuljettava polkupyörän kanssa tai ilman.
No aika karsea alue. Puparin jälkeen heti seuraava mun listalla jonne en muuttais.
Pyörällä kulkiessa tossa paikassa toteutuu hyvin se KaleVauvan biisi "ihan vitunmoisia mäkiä joka paikassa".
Tsekkaa ap Kuokkala. Kävelymatka keskustaan ja opiskelija-asuntoja, luultavasti Suuruspäässä ja Ainolanrannassa myös yksityisten vuokra-asuntoja. S-Market ja K-Market + ärrä,kotipzza, karvarannepizzeria, apteekki pari ihan ok parturia siinä vieressä. Kuokkalanpellon, Ristikiven, Nenäinniemen ja Samulinniemen omakotitaloalueet tasoittavat porukkaa, joka Suuruspään alueella on vähän, no...Mutta turvakoti on siinä naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaminen on niin p**seestä, että katselisin asuntoa, jossa voisin viihtyä kauemminkin. Tietysti opiskelupaikka, auto, kaikki vaikuttaa, mutta itse muuttaisin mielummin vaikka Kuokkalaan kuin Keltinmäen perukoille.
Kuin myös. Kuokkalassa, Kekkolassa ja Ainolassa on paljon vuokra-asuntoja kivoissa kohteissa plus Koasin opiskelijayksiöitä sekä inhimillinen välimatka keskustaan ja oppilaitoksiin. Ap:n kannattaisi miettiä tulevaa asuinaluetta oman tulevan kampuksen kannalta, esim. yliopiston ja ammattikorkean läheisyydessä on (kimppa)kämppiä tarjolla ihan mukavasti.
Mäet kuuluu Jyväskylä kokemukseen. Pohjalaiset pysyköön poissa.
Kuokkalassa kuulema liikkuu paljon huumeita. Myös maahanmuuttajia on siellä paljon.
Mutta silti minäkin annan sijainnilta pisteet Kuokkalalle. Ja siellä on edullisia asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuokkalassa kuulema liikkuu paljon huumeita. Myös maahanmuuttajia on siellä paljon.
Mutta silti minäkin annan sijainnilta pisteet Kuokkalalle. Ja siellä on edullisia asuntoja.
Kuokkala on ihan siisti alue, joitain kaupungin vuokratalon lähistöjä lukuunottamatta. Kuokkala on myös tosi laaja; Ristikivi, Ainola, Samulinniemi, Äijälänranta jne on kaikki Kuokkalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuokkala on ihan siisti alue, joitain kaupungin vuokratalon lähistöjä lukuunottamatta. Kuokkala on myös tosi laaja; Ristikivi, Ainola, Samulinniemi, Äijälänranta jne on kaikki Kuokkalaa.
No varmaan tietyllä logiikalla ja jaottelulla, mutta jos joku sanoo muuttavansa tai asuvansa Kuokkalassa, niin ei kukaan tarkoita silloin Ristikiveä tai Samulinniemeä.
Mainettaan parempi. Olen asunut sielä vuosia.