Käyttääkö moni vielä tälläisiä vaatteita? Mistä niitä oikein löytyy ihmettelen
Yhdellä tutulla (37v nainen) on aina tälläinen t-paita tai kolitsi. Minä käytin sellaisia 80-90-luvulla mutta en enää kehtaa. Tutulla on todella paljon noita yläosia ja kaikki noin "vanhanaikaisia". Sillä on myös aina miesten lenkkarit mitkä on kyllä tältä vuosituhannelta.
Mietin että mistä se niitä ostaa, myydäänkö tälläisiä vielä? Käyttääkö joku av-mamma näitä?
Minusta tuo kaula-aukko on ahdistava molemmissa.
Esimerkki t-paita:
http://4.bp.blogspot.com/-RNEcpt4Ss54/Vb-WqgQEr4I/AAAAAAAALhY/AyleRkgWs…
Kolitsi:
http://1.bp.blogspot.com/-5wiVu8NMwSk/Vo_tsAca1II/AAAAAAAAA7w/RFsq-bZBF…
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Nuohan ovat hyviä ja asiallisia vaatteita. Vaatteita käytetään niin kauan kuin ovat ehjiä. Ja nämä tekokuituiset ovat ehjiä pitkään. Säästyypä luonnonvaroja, kun vaatetta ei heitetä pois siksi, että leikkaus on erilainen kuin päivän muotivaatteessa.
Tekokuituiset?!? Nuo tuollaiset paidathan on 100% puuvillaa! Ja ne on just ne mitkä kestää! Tekokuituiset muovihirvitykset on nypyillä muutaman pesun jälkeen. Muuten kyllä olen samaa mieltä jatkuvasti muuttuvasta muodista ja luonnonvarojen tuhlaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä ostin juuri hilfiger denimin collegepaidan.
Minkä muotoinen se on?
https://m.zalando.fi/hilfiger-denim-90s-collegepaita-hi121j031-k12.html
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi noin 60 v nainen joka käyttää just tollasia vaatteita. Sitten sillä on jostain Turkista tmv ostettuja feikki merkkipaitoja ja joku varmaan Aku Ankka-lehdestä saatu ilmainen Aku Ankka t-paita. Vaatteet ovat kun jostain 80-luvulta eikä varmasti ole ostanut vaatteita vuosikymmeniin! Jotenkin uskomatonta kun itse panostan pukeutumiseen ja ostan vaatteita kuukausittain.
Meilläkin on töissä saman ikäinen "mummeli" joka pukeutuu nyppyyntyneisiin vaatteisiin, jakku on varmaan ysäriltä ja kampaajaa ei kovin usein näy.
Tuli sitten kerran puhetta, että "mummelilla" on pitkäaikaisena harrastuksena ostaa sijoitusasuntoja ja niitä olikin kertynyt aika määrä.
Että on se jännä, kun ihmiset panostavat aikansa ja rahansa eri asioihin.
Ei näy Tokmannilla tai Halpa-Halleissa moisia paitoja, ei ole näkynyt vuosiin muualla kuin lastenosastolla. Minä tykkään peruscollegeista ilman painatuksia ja niitä löytyi varsin pitkään juuri Tokmannilta, kun muut kaupat olivat jo lopettaneet niiden myynnin. Nyt niitä löytyy lähinnä urheiluliikkeistä, joihin olen siirtynytkin asiakkaaksi entistä useammin. Harmi vaan, että hinnat eivät ole halpahallitasoa. Mutta kun käyttää hyväkseen tarjouksia ja alea, niin säästää monta euroa. Ja onhan näissä urheiluliikkeen paidoissa se hyvä puoli, että ne säilyttävät muotonsa ja kuosinsa paljon pidempään kuin halpahallipaidat.
Ja vielä: en ole tiennytkään, että lenkkitossuissakin on niin tiukka sukupuolijako, että sen oikein huomaa. Kerropa ap, mistä tunnistat työkaverisi lenkkarit miesten jalkineiksi. Ei kaikkien tarvitse kulkea pinkeissä tai turkooseissa lenkkareissa. Kyllä minäkin mieluummin valitsen mustat tai tummansiniset. Enkä osta lenkkareita sukupuolen, vaan istuvuuden, sopivuuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi noin 60 v nainen joka käyttää just tollasia vaatteita. Sitten sillä on jostain Turkista tmv ostettuja feikki merkkipaitoja ja joku varmaan Aku Ankka-lehdestä saatu ilmainen Aku Ankka t-paita. Vaatteet ovat kun jostain 80-luvulta eikä varmasti ole ostanut vaatteita vuosikymmeniin! Jotenkin uskomatonta kun itse panostan pukeutumiseen ja ostan vaatteita kuukausittain.
Meilläkin on töissä saman ikäinen "mummeli" joka pukeutuu nyppyyntyneisiin vaatteisiin, jakku on varmaan ysäriltä ja kampaajaa ei kovin usein näy.
Tuli sitten kerran puhetta, että "mummelilla" on pitkäaikaisena harrastuksena ostaa sijoitusasuntoja ja niitä olikin kertynyt aika määrä.
Mä en usko, että sitä "mummelia" yhtään kaduttaa, kun jää aiemmin pois työelämästä varallisuutensa turvin, että voivoi kun jäi kaikenmaailman muoviset michaelkorsin ja louisvuittonit ja muut tyylittömät merkkikamat ostamatta :D Se "mummeli" varmaan itkee matkalla pankkiin :D :D
Mun mielestä merkkivaatteiden ja -tavaroiden perässä juoksevat ovat kauheita sääliöitä. Idiooteimmat vielä ostelee näitä roinia pikavipeillä. Mikä voisi olla säälittävämpää kuin ihminen, joka ostelee turhaan joka kuukausi (!!!) vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä siinäkään näe paljon järkeä, että pihdataan ja kituutetaan koko elämä, että saadaan kasattua mahdollisimman paljon rahaa. Mitä iloa siitä on, jos ei edes kunnon vaatteita voi ostaa? Paljonko se elämänlaatua kohottaa, että on kuusi sijoitusasuntoa, muttei tee sillä rahalla mitään?
Teini tilaa eBaysta juuri tuollaisia. Asutaan maalla, ei täällä löydy vastaavia Osuuskaupan vaateosastolta (nykyisin sen kaupan nimi taitaa olla Prisma) eikä Tokmanniltakaan,joten netistä on tilattava. Helsingissä on kuulemma joku nuortenkauppa, josta saisi vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä siinäkään näe paljon järkeä, että pihdataan ja kituutetaan koko elämä, että saadaan kasattua mahdollisimman paljon rahaa. Mitä iloa siitä on, jos ei edes kunnon vaatteita voi ostaa? Paljonko se elämänlaatua kohottaa, että on kuusi sijoitusasuntoa, muttei tee sillä rahalla mitään?
Nii-iin, nämä on näitä eroja ihmisten ajattelussa. Toiset arvostavat helpompaa elämää ilman stressiä rahahuolista, kun on mistä ottaa, jos tarvitsee.
Kyllä naistenkin kannattaa pitää raha-asioistaan huolta.
Tuon tyylinen colitsi, oli kestävä, vain hihansuut rispaantuivat. Mies käytti aina autotallissa vanhoja vaatteitani, koska inhosi ostoksilla käymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-iin, nämä on näitä eroja ihmisten ajattelussa. Toiset arvostavat helpompaa elämää ilman stressiä rahahuolista, kun on mistä ottaa, jos tarvitsee.
Kyllä naistenkin kannattaa pitää raha-asioistaan huolta.
Nimenomaan eroja ihmisten ajattelussa. Työkaveri kertoi, että mummelille oli tarjottu muutamaankin kertaan ylennystä, mutta mummeli oli kieltäytynyt. Vaikka tykkää työstään, ei kuitenkaan halunnut lisää stressiä. On varaa vaikka sanoa ei paremmalle palkalle ja pysyä kevyemmässä työssä, eikä tarvinnut stressata rahasta.
En käytä, ne on vanhanaikaisia ja epämukavia.
Tykkään joistavista ja ihonmyötäisistä paidoista.
Vierailija kirjoitti:
Tuon tyylinen colitsi, oli kestävä, vain hihansuut rispaantuivat. Mies käytti aina autotallissa vanhoja vaatteitani, koska inhosi ostoksilla käymistä.
Onko sulla tosi pieni mies vai ootko sä iso tyttö?
Joo, käytän ton mallisia t-paitoja, ostan niitä uffilta. Kestää tosiaan useamman vuoden hyvänä. 😄
Tuollaiset t-paidat ovat niin hyyi. Niin rumia. Hihassa pitää olla edes pieni resori tai sitten joku muoto, tuollainen putkihiha on kamala. Ja sitten vielä jotain kukkia siinä, kauheaa. Onhan ne halpoja toki.
Noissa on niin korkea kaula-aukko että ahdistaa :/ En voi pitää poolopaitojakaan. Kolitsit jätin lapsuuteen 90-luvulle :)
Minä käytän noita väljiä t-paitoja! En ole muodikas, mutta enpä näytä myöskään berliininmakkaralta, kuten niin moni muu :)
Minkä muotoinen se on?