Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö moni vielä tälläisiä vaatteita? Mistä niitä oikein löytyy ihmettelen

Vierailija
16.09.2017 |

Yhdellä tutulla (37v nainen) on aina tälläinen t-paita tai kolitsi. Minä käytin sellaisia 80-90-luvulla mutta en enää kehtaa. Tutulla on todella paljon noita yläosia ja kaikki noin "vanhanaikaisia". Sillä on myös aina miesten lenkkarit mitkä on kyllä tältä vuosituhannelta.
Mietin että mistä se niitä ostaa, myydäänkö tälläisiä vielä? Käyttääkö joku av-mamma näitä?
Minusta tuo kaula-aukko on ahdistava molemmissa.

Esimerkki t-paita:

http://4.bp.blogspot.com/-RNEcpt4Ss54/Vb-WqgQEr4I/AAAAAAAALhY/AyleRkgWs…

Kolitsi:

http://1.bp.blogspot.com/-5wiVu8NMwSk/Vo_tsAca1II/AAAAAAAAA7w/RFsq-bZBF…

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärettömän mielenkiintoinen aloitus.

Äärettömän.

Vierailija
2/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi noin 60 v nainen joka käyttää just tollasia vaatteita. Sitten sillä on jostain Turkista tmv ostettuja feikki merkkipaitoja ja joku varmaan Aku Ankka-lehdestä saatu ilmainen Aku Ankka t-paita. Vaatteet ovat kun jostain 80-luvulta eikä varmasti ole ostanut vaatteita vuosikymmeniin! Jotenkin uskomatonta kun itse panostan pukeutumiseen ja ostan vaatteita kuukausittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä yksi noin 60 v nainen joka käyttää just tollasia vaatteita. Sitten sillä on jostain Turkista tmv ostettuja feikki merkkipaitoja ja joku varmaan Aku Ankka-lehdestä saatu ilmainen Aku Ankka t-paita. Vaatteet ovat kun jostain 80-luvulta eikä varmasti ole ostanut vaatteita vuosikymmeniin! Jotenkin uskomatonta kun itse panostan pukeutumiseen ja ostan vaatteita kuukausittain.

Uskomatonta! 

Teitä on kaksi eri tavoin pukeutuvaa ihmistä töissä.

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!

Vierailija
4/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kasari ala tulla taas muotiin? Ainakin itseironiset hipsterit tykkää. Lisäksi ei nuo ole missään vaiheessa kadonneet kaupoista. Sieltä maaseudun Halpa-Hallista ja Tokmannilta on saanut jo melkein 40 vuotta!

Vierailija
5/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maaseudulta saa :) itse en ole nähnyt vuosikymmeniin tuollaisia kaupoissa.

Vierailija
6/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TällÄinen :D

Vierailija
7/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat hyviä ja asiallisia vaatteita. Vaatteita käytetään niin kauan kuin ovat ehjiä. Ja nämä tekokuituiset ovat ehjiä pitkään. Säästyypä luonnonvaroja, kun vaatetta ei heitetä pois siksi, että leikkaus on erilainen kuin päivän muotivaatteessa.

Vierailija
8/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vetää vähän ohi aiheen, mutta mikä siinä collegessa on niin vaikea kirjoittaa?!

Vierailija
9/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysäri on muotia. Esim. teinikauppa New Yorkerista saa. 

Vierailija
10/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kasari ala tulla taas muotiin? Ainakin itseironiset hipsterit tykkää. Lisäksi ei nuo ole missään vaiheessa kadonneet kaupoista. Sieltä maaseudun Halpa-Hallista ja Tokmannilta on saanut jo melkein 40 vuotta!

On ollut muotia jo vuosia, ja löytyy ainakin kaikista nuorille tarkoitetuista vaateliikkeistä.

Vierailija
11/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin nää on ysäri- ei kasarimuotia. Ja joo se on muotia nyt.

Vierailija
12/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteen kaksi tärkeintä ominaisuutta: puhdas ja ehjä. Loppu onkin sitten makuasioita ja henkilökohtaisen tyylin ja budjetin kanssa kikkailua.

Vierailija
13/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla oli just tollasia väljiä vaatteita, ysärillä tiukempia. Ja ihan perusvaatteitahan nuo on, joita "rahvas" on aina käyttänyt. Kiva, että ovat taas vaihteeksi muodissa.

Vierailija
14/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollahan noita T-paitoja on marketit pullollaan. Samoin kylkiäisenä tulee milloin mistäkin. Ei ne ole välttämättä vanhoja ollenkaan. Kaikille ei pukeutuminen ole elämän pääasia, eikä ulkonäkö. Ja jollakulla voi olla joku tiedostamaton syy, että haluaa häivyttää itsensä tapettiin. Ja aiiiika monelle on tärkeämpää että vaate on puhdas ja mukava, eikä se että vaate on viimeisimmän muodin mukainen.

Olen elänyt sekä 80- että 90-luvut muodin tiedostaen (synt. 1969). Kumpikin on nykyisin ällöä, nykymuoti on kauniimpaa - sitä on niin kuin kyllästynyt niihin kerran elettyihin. Muistan hyvin myös 70-luvun värit ja kuosit, elinhän niissä lapsuuteni. Minua järkytti kun esim vauvan vaatteisiin tuotiin ruskeat retrovärit ja isohkot kuviot silloin 10-13 v sitten :oO

Teinityttäreni tilasi keväällä itelleen huippuhalutut farkut: korkea vyötärö, pirkkanalahkeet, lumipallopesu --- yöööööök, pidin sellaisia omassa nuoruudessani monta vuotta :)

Vierailija
15/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää tokmannissa ja halpakaupoissa maaseudulla. Ja ei vaatetta oo pakko joka vuosi ostaa jos vanhoja riittää. Kirppiksellä löytyy myös hyvää valikoimaa jos kasarista tykkää

Vierailija
16/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuollahan noita T-paitoja on marketit pullollaan. Samoin kylkiäisenä tulee milloin mistäkin. Ei ne ole välttämättä vanhoja ollenkaan. Kaikille ei pukeutuminen ole elämän pääasia, eikä ulkonäkö. Ja jollakulla voi olla joku tiedostamaton syy, että haluaa häivyttää itsensä tapettiin. Ja aiiiika monelle on tärkeämpää että vaate on puhdas ja mukava, eikä se että vaate on viimeisimmän muodin mukainen.

Olen elänyt sekä 80- että 90-luvut muodin tiedostaen (synt. 1969). Kumpikin on nykyisin ällöä, nykymuoti on kauniimpaa - sitä on niin kuin kyllästynyt niihin kerran elettyihin. Muistan hyvin myös 70-luvun värit ja kuosit, elinhän niissä lapsuuteni. Minua järkytti kun esim vauvan vaatteisiin tuotiin ruskeat retrovärit ja isohkot kuviot silloin 10-13 v sitten :oO

Teinityttäreni tilasi keväällä itelleen huippuhalutut farkut: korkea vyötärö, pirkkanalahkeet, lumipallopesu --- yöööööök, pidin sellaisia omassa nuoruudessani monta vuotta :)

Ensin sanot, että nykymuoti on kauniimpaa kuin kasari tai ysäri, ja sitten pistät pitkät yöökit tyttärellesi, joka nimenomaan pukeutuu nykymuodin mukaisesti.

En mitenkään halua loukata, mutta olen itsekin jo aika monta muodin kiertoa nähneenä huomannut, että jossain vaiheessa ihminen jämähtää siihen elämänsä jännittävimmän ajan tyyliin. Siinä ei ole mitään pahaa, mutta muodikkuutta se ei ole.

Vierailija
17/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tiedoksi, että meidän yli viisikymppisten ei tarvitse tuollaisia ostaa. Kaivamme vaan kaapista ne. 1980-luvulla vaatteitten laatu oli vähän parempi kuin nykyään. En voi edes kuvitella, että joku käyttäisi tänä vuonna ostettua vaatetta vuonna 2050.

Onneksi lapsemme ja lapsenlapsemme eivät tiedä, miten me puimme farkut nuorina 1970-luvulla.

Vierailija
18/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinityttö kävi eräässä suurkaupungissa shoppailureissulla ja toi sieltä usemman collegepaidan. Ne on taas trendikkäitä ja itse olen ihan mielissäni, onhan nuo Suomen säässä järkeämpiä kuin ne ohuenohuet lirutrikoopaidat.

Vierailija
19/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collegehousutkin tulevat taas

http://www.is.fi/mystyle/art-2000005343657.html

Vierailija
20/42 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ostin juuri hilfiger denimin collegepaidan.