Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te talvifanit suhtaudutte siihen, jos tulee jo viides lämmin ja lumeton/vähäluminen talvi putkeen?

Vierailija
15.09.2017 |

Itse en talvesta niin välitä, joten minua sellainen talvi ei haittaa. Mutta miten te talvi-ihmiset sellaiseen suhtaudutte, jos jo neljä tuollaista peräkkäistä talvea saa tulevan talven myötä jatkoksi jo viidennen sellaisen talven?

Täällä on neljä viime talvea olleet kaikki tosi lämpimiä, vähälumisia ja viime talven alkua ja loppua lukuunottamatta myös lyhyitä. Vuosina 2013, 2014 ja 2015 oli 3 mustaa joulua putkeen, eli kahden valkoisen joulun välissä oli peräti 4 vuotta. Talvivaatteita ei ole minun tarvinnut käyttää maaliskuun 2013 jälkeen, joten tässä alkaa kohta jo 4½ vuotta olla viimeisimmästä talvivaatteiden käytöstäni aikaa. Ovat olleet niin lämpimiä ja lyhyitä viime talvet, että olen selvinnyt ne läpi alusta loppuun välikausivaatteilla ja kesäkengillä.

HIEMAN eri kaliiberia oli talvet ennen vanhaan. Saattoi olla hyvinkin sellaisia kahden tai jopa kolmen viikon kovien pakkasten jaksoja useampiakin talvessaan. Hyvä, jos nykyään tulee edes yksi viikon pituinen pakkasjakso ja hyvä, jos lumet ehtivät maahan ennen vuodenvaihdetta.

Eikä tässä sitten missään Etelä-Suomessa tai rannikolla asustella, jos joku sitä miettii.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vituttaahan se.

Vierailija
2/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt niin kova talvifani ole, mutta kyllä vuodenajoista pidän. Ja siten että ne olisi tunnistettavissa eroon toisistaan eikä näin että kesät talvet sama vesisade. Mutta taitaa sama harmaa sumusadetihkuloska talvi olla tulossa Ku viime vuosina. Minkäs sille mahtaa, toivottavasti pääsen käymään Lapissa niin näkisi edes vähän parempaa talvea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan harkita varmaan jotain Lappiin muuttamista talveksi. Ei oo kivaa kun on vaan märkää ja pimeää.

Vierailija
4/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimesti harmittaa! :( Ehkä jopa hieman masentaa ja ahdistaakin. Haluaisin takaisin ne lapsuuden paukkupakkaset...

5/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä talvesta. En lumesta en sohjosta en pakkasesta. Mutta vaikka talvenlämpötila olisi aina +10 astetta. KUKA POISTAISI TÄN PIMEYDEN? EI VALOA TULE VAIKKA LÄMPÖÄ TULISI!

Vierailija
6/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kesäkengillä talvella? Vaikka olisi -10?

Olen kesän lapsi, mutta kaipaan myös niitä isoja lumikinoksia lapsuudesta. Ai että.

Viiime talvet olen viettänyt ulkomailla, ja seuraavan joulun aion viettää taas etelässä. Kyllä se masentaisi täällä Suomessa yrittää luoda joulufiilistä mustan keskellä. :D

Vierailija
7/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on niitä ainoita asioita joihin ei voi mitenkään vaikuttaa joten tyydyn siihen mitä tulee. Kaikissa kelissä on omat hyvät puolensa.

Vierailija
8/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän sä olit Tammikuun alussa, silloin oli älyttömän kylmä. Kaipaisin sellaista -5 ja paljon lunta. 😍

Vierailija
9/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisemmin talvifani, mutta mieluummin ottaisin sellaisen lumisen talven kuin nämä vesisadetalvet. Se pimeys on niin inhottavaa. Mutta minäkin luulen, ettei sellaisia lumisia talvia enää tule. Ilmastonmuutos pitänee siitä huolta.

Vierailija
10/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti on melko epätodennäköistä, että talvi on taas leuto. Samalla tapaa on tilastollisesti epätodennäköistä, että ensi kesä on yhtä viileä kuin tänä vuonna.

Vierailija
11/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaahan se mutta ei sille mitään voi.

Vierailija
12/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään paukkupakkasista pidä, mutta edes vähäinenkin lumi ja muutama aste pakkasta piristäisi maisemaa todella mukavasti.

Vierailija
13/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa on jo nyt lunta.

Vierailija
14/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa nämä pimeät vesisadetalvet. En kaipaa mitään paukkupakkasia ja metrisiä hankia, mutta olisi sen verran pakkasta että saataisiin vähän lunta ja sen mukana valoa ja kauniit maisemat.

Koitan kyllä pitää huolen siitä että pukeudun talvisesti sään rajoissa esim. flanellipaidat, nilkkurit, villakangas- tai kevyttoppatakki jne.  ja laittelen kodin kivaksi. Se lohduttaa vähäsen.

Vierailija
15/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi tuo niin paljon valoa pimeyteen, niin siksi sitä kaipaa.

Vierailija
16/16 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rankkaa :( Suomalaiset lomalentäjät ovat tuhonneet Suomen talven :*(