Paljonko teillä netto-omaisuus ja ikä?
Paljonko teillä on omaisuutta, jos lasketaan omaisuus ja siitä velat pois?
Minkä ikäisiä olette?
Oletteko saaneet perintöä tai muuten rahaa vanhemmilta?
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko teillä on omaisuutta, jos lasketaan omaisuus ja siitä velat pois?
Minkä ikäisiä olette?
Oletteko saaneet perintöä tai muuten rahaa vanhemmilta?
Kaksion arvo vajaat 300t, siitä vajaa puolet vielä velkaa. Auto +irtain noin 15t. Säästöjä ja sijoituksia noin 50t eli yhteensä plussaa noin 220t.
ikä 45:n hujakoilla, sinkku, en ole saanut lahjaomaisuutta tai perintöjä. Alta kolmekymppisenä oli ehkä kymppitonnin edestä maallista, mutta sen jälkeen olen saanut hyviä työpaikkoja ja elänyt säästeliäästi.
Asunto-omaisuutta ehkä 180k, säästöjä 20k, auto ehkä 5k. Ei perintöjä. 45v.
Netto-omaisuus 114 000e ja ikää 28v. Miehen kanssa puoliksi asunto (264 000 e), josta velkaa 190 000 e. Osakkeissa 27 000 e ja metsää 50 000e arvosta. Metsän olen saanut perintönä.
Perintöä on todennäköisesti tulossa vielä kohtalaisesti, mutta toivon todella, että siihen on vielä monen monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
0e. 40 vuotta. Yrittäjä. Veroja maksan kyllä noin 20 000e kk. Kun kattoo noita teidän lukuja, niin tekis mieli vaihtaa maata.
Miksi? Mahtavat tulothan sinulla on, jos noin paljon veroja maksat. Vai laskitko alvit mukaan, asiakkaathan ne maksavat?
N. 43000 euroa omaisuutta. Ikä 54 vuotta. En ole saanut perintöä.
150 000 asunto + 50 000 sijoituksissa + irtaimisto. 46 v. yksinäinen mies.
n. 400 000 (asunto-osake Hesan keskustassa, haja-asutusalueella pieni kiinteistö, pankissa muuta tuhat. Yksinhuoltaja,55.
omistusasunto, lainat maksettu 10v kuluttua. ennakkoperintönä metsää 49ha ja tulossa vanhemmilta talo ja lisää metsäpalstaa sitten joskus, sekä kerrostalokaksio, nämä jälkimmäiset saadaan puoliksi sisaruksen kanssa. 32vuotias perusduunari.
Laskeskelin, että noin 600 000€. Kaikki omalla työllä ja sijoituksilla hankittua, emme ole saaneet perintöjä, emmekä tule saamaankaan. Ollaan miehen kanssa tehty töitä 19 vuotiaista saakka.
Vierailija kirjoitti:
Laskeskelin, että noin 600 000€. Kaikki omalla työllä ja sijoituksilla hankittua, emme ole saaneet perintöjä, emmekä tule saamaankaan. Ollaan miehen kanssa tehty töitä 19 vuotiaista saakka.
Onko tuo 600 000 euron netto-omaisuus siis vain sinun osuteesi vaiko sinun ja puolisosi yhteenlaskettu netto?
Yhteensä (58 ja 56) noin 700000.
Noin 95 000€ asunto, jota pidän vuokralla. Säästöjä n. 55 000€
Perintöä olen saannut joitain vuosia sitten 60 000€ (käytin asunnon ostoon).
Asumme miehen omistamassa n. 200 000€ arvoisessa omakotitalossa.
Autokin on, mutta se taitaa olla korkeintaan 1000€ arvoinen.
N40
Reilu 30 000e, ei perintöjä. Ikää 29 vuotta.
No varmaan aika tasan nolla ja ikää 27.
Asunnosta jäisi myydessä voittoa noin 30 000e, säästössä 5000e.
Yrityksen omaisuus n. 700 000e, lisäksi auto 50 000. Ikää 29 v.
Pennittömänä alkukodista lähtenyt, Kouluttamaton, työssäoppinut kuuskymppinen nainen. Omalla työllä ansainnut noin 460 000 €omaisuuden. 3 lasta.
Suhteellisesti rikkaimmillani olen ollut nuorena 2000-luvun taitteen teknokuplassa, ostelin silloin säästöillä summamutikassa trendiosakkeita ja alkupääoma moninkertaistui kerta toisensa perään, kun tein tiliä ja sitten vaihtelin voitot seuraavaan tarjolle tulleeseen kohteeseen. Parhaimmillaan olisin saanut rahoilla kelpo perheasunnon, mutta en tajunnut hypätä ajoissa pois ennen romahdusta. Alkuvaiheen voitoista erääntyi tietysti isot verot, joihin loput tilille realisoidut rahat pitkälti menivät, muistoksi jäi lähinnä arvonsa murto-osaan menettäneitä kuplaosakkeita. Nyt makselen kiltisti kuukausipalkasta velkaa keskiluokkaisesta asunnostani, ja katson sivusta menneestä muistuttavaa hurmosta bitcoinien ym suhteen.
Varmaan jotain 5 miljoonaa. Perin 20v sitten n. 300.000 ja loput tehnyt itse.
m46, sinkku.
Ihana asenne! <3