Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri, miksi kaikki parisuhteeni ovat loppuneet minun takiani

Vierailija
15.09.2017 |

Minä kyllästyn toiseen ihmiseen. Tai ainakin olen kyllästynyt niihin ihmisiin, joiden kanssa olen ollut.

Kaksi vuotta on ollut maksimiaika, minkä olen seurustellut. Se on minun ylärajani siinä, kuinka kauan olen kestänyt katsella toista ihmistä. Kaksi parisuhteistani kesti kaksi vuotta.

Eipä minulla juuri ole ollut yhteistä näiden ihmisten kanssa, joiden kanssa olen seurustellut, mutta toisaalta vaikka olisi, tuskin siltikään jaksaisin kiinnostua yhdestä ja samasta ihmisestä. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vähemmän edes jaksan kiinnostua uuteen mieheen tutustumisesta. Ainoastaan seksuaalisuuteni on tähän mennessä ollut se, miksi olen halunnut tavata miehiä. Mutta nyt en juurikaan ole enää edes seksuaalinen, niin tuntuu että kiinnostukseni miehiin on lähes olematon. Haluaisin vaan olla ihan yksin, ilman draamaa.

Viimeksi tapaamani mies halusi tavata uudestaan, vaikka halusin häneltä seksiä vain kerran. En olisi halunnut sen enempää. Mutta hän sai minut "ylipuhuttua" ja tapasimme uudestaan. Olemme edelleen yhdessä, mutta tapaamme harvoin. Hän väittää rakastavansa minua ja että ajattelee minua "koko ajan". Hän oli alussa minulle tärkeä, sillä kiinnyin häneen nopeasti. Minä kyllä kiinnyn, mutta se ei kestä kauan. Jossain vaiheessa minua alkaa kyllästyttää ja jopa ahdistaakin. Inhotus toista kohtaan on myös vahvasti läsnä, kun olen tarpeeksi kauan ollut toisen ihmisen kanssa.

No, enpä tiedä mitä tämä avautuminen hyödytti. Kai ihmisellä vaan on tarve jossain vaiheessa purkaa kaikki pitkään mieltään painaneet asiat.

Ehkä voisin kuitenkin kysyä teiltä, mitä ajatuksia tämä teissä herätti? Mistä esim. toiseen kyllästyminen johtuu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, psykoanalyyttisesti näet toisessa aina itsesi. Eli olet itse kyllästynyt (tai mitä ikinä onkaan) itseesi, ja projisoit sen toiseen ihmiseen.

Kun opit tykkäämään omasta seurastasi, tulee ihmissuhteesi muuttumaan.

Vierailija
2/4 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohdannut sitä oikeaa. Voisin itsekin olla ihan kivoissa suhteissa, mutta viimeistään parin vuoden jälkeen se alkaa väistämättä tökkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relationship OCD

Vierailija
4/4 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyminen toisaalta on itseen kyllästymistä kun on hakenut toisesta sitä jännitystä mikä todellisuudessa tulee palamaan loppuun jossain kohtaa. Mutta jos tajuat etsiä jännitystä esimerkiksi muualta kun paremmasta puoliskostasi niin voi suhdekin kestää. En muuta neuvoa keksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi