Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen voi vieraannuttaa?

Vierailija
15.09.2017 |

Pienen lapsen tietysti, mutta missä menee raja, jos lapsi on normaali ja fiksu?

Voiko 10-vuotiaan vieraannuttaa?
Entä 12 v?
Entä 14 v?

Olettaen siis, ettei tätä ikää ennen ole ollut vieraannuttamista, vaan ero tulee lapsen ollessa isompi. Ja siihen mennessä isä on ollut läsnä ja ottanut hoitovastuuta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmettä sä tarkotat?

Vierailija
2/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telaketjusovinisti tuli taas riitaa haastamaan.

Isät lasten asialla = Isät äitien niskassa ry.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni väittää, että minä vieraannutin meidän 16-vuotiaan hänestä, kun lapsi halusi muuttaa vuoroviikosta minun luokseni.

Absurdi ajatus. Jäin vain miettimään, minkäikäisen voi oikeasti vieraannuttaa?

Ap

Vierailija
4/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsitietäjiä paikalla?

Vierailija
5/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksäni väittää, että minä vieraannutin meidän 16-vuotiaan hänestä, kun lapsi halusi muuttaa vuoroviikosta minun luokseni.

Ap

Ei kai se susta ole kiinni, jos lapsi itse halusi muuttaa. Eikö ole käynyt katsomassa isäänsä enää? Miksi halusi lopettaa vuoroviikot?

Vierailija
6/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kai se susta ole kiinni, jos lapsi itse halusi muuttaa. Eikö ole käynyt katsomassa isäänsä enää? Miksi halusi lopettaa vuoroviikot?

No, ei ole minusta kiinni. Häntä stressasi vuoroviikot, ja isä on myös tiukempi kuin minä. Isä ei antanut muuttaa ja he riitautuivat, siksi isä syyttää. Outoa on se syytös, koska minä en ikinä haukkunut isää. Ja vuoroviikkoilu sopi minulle.

Mutta tämä ei ole keskustelun pointti, vaan oikeasti mietin vain, minkä ikäinen lapsi on mahdollista vieraannuttaa vanhemmasta, jonka kanssa on ollut pienestä pitäen läheiset ja hyvät välit?

Vierailija
7/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kasvatustieteilijät sum muut sossutädit eivät ota kantaa?

Vierailija
8/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 16-vuotias miettii nuo asiat ihan itse eikä  tuossa ole kyseessä vieraannuttaminen vaan ihan puhdas kapina  isän sääntöjä vastaan .

Vierailija
9/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 16-vuotias miettii nuo asiat ihan itse eikä  tuossa ole kyseessä vieraannuttaminen vaan ihan puhdas kapina  isän sääntöjä vastaan .

Totta kai. Mutta missä menee raja, jolloin lapsi on vielä vietävissä?

Vierailija
10/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kumma, kun tämä ketju ei lähde lentoon. Kasvatusaiheiset ketjut ovat aina täynnä kaikkia asiantuntijoita, mutta kukaan ei ota alkuperäiseen kysymykseen kantaa?

Vierailija
11/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa naiset, jotka oikein julkisesti pohtii, miten vieroittaa lapsi isästään! Modet, herätys!

Vierailija
12/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kullanmuruni täytti juuri 23v. En ole vielä aikonut aloittaa. Olenko myöhässä? Muita?

Neuvoja kaivataan.

- emo 48v.

Vierailija
13/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa naiset, jotka oikein julkisesti pohtii, miten vieroittaa lapsi isästään! Modet, herätys!

.????

Missä kohtaa olen sanonut vieroittavani lapseni isästään? Minun puolestani lapsi saa vaikka muuttaa isälleen kokonaan, jos haluaa.

Vierailija
14/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ovat 30v -46v. Minusta on ihan kiva etteivät ole vieraantuneet meistä. On oikein mukava kun käyvät kylässä perheineen ja me vanhukset joskus vastavuoroisesti heillä. Kesän grilli juhlat on oikein hauskoja. Nytkin tulevana sunnuntaina tulevat kunnon perhepäivälliselle. Miksi lapset pitää vieraannuttaa vanhemmistaan?

Vierailija
15/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopesu onnistuu ihan aikuisillekin.

Vierailija
16/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kysy miten. Hän kysyy minkä ikäinen. Kysymys on mielenkiintoinen. Luulen, että jos lapsella on vahva tunneside vanhempaansa, ei vieraannuttaminen onnistu enää yli 6-vuotiaan kohdalla.

Jos vanhempi on jo valmiiksi etäinen, eikä lapsi edes tätä kunnolla tunne, niin sitten vieraannuttaminen voi onnistua vähän myöhemmälläkin iällä, mutta ei nyt yli 12-vuotiaalla kuitenkaan.

T. Kasvatustieteilijä

Vierailija
17/18 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivopesu onnistuu ihan aikuisillekin.

Eikä onnistu. Psykopaatit yms ovat asia erikseen.

Vierailija
18/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisten lastenkin vieraannuttaminen kyllä onnistuu. Siihen tarvitaan vain riittävän katkera ja mahdollisesti persoonallisuushäiriöinen vanhempi, joka osaa manipuloida. Tällaisissa tapauksissa vieraannuttava vanhempi pyrkii estämään täydellisesti yhteydenpidon toiseen vanhempaan ja uhkailee menettämisen pelolla. Vieraannuttava vanhempi ei halua eikä kykene nähdä lasta aikuisuudestaan huolimatta itsestään erillisenä olentona. Syyt, joihin vieraannuttava vanhempi vetoaa, ovat usein hyvin epämääräisiä ja abstrakteja. Silloin aikuisten lasten ja molempien vanhempien välinen avoin ja faktoihin perustuva yhteinen keskustelutilaisuus on se mitä vieraannuttava vanhempi välttää viimeiseen asti.

Onhan keisarilla nyt vaatteet oltava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme