Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni nainen teki eilen itse ruokaa raaka-aineista lähtien ja vielä jälkiruokaakin?

Vierailija
15.09.2017 |

Minä tein ja perhe voi hyvin. Teen melkein aina itse ja olen hyvin arvokas perheelleni näin. Otan yleensä yhden lapsista avuksi keittiöön. Mies saa hoitaa keittiön siivoamisen sitten kun on kylläinen ja tyytyväinen. Hän tekeekin sen ilman kehoitusta, koska ei ole itse opetellut laittamaan ruokaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaan. Olin tehnyt jo edellisenä päivänä jättikatilallisen keittoa, sitä oli siis ruokana, ja mies toi donitseja kaupungilta tullessaan. Sitten katseltiin leffaa yhdessä koko perhe.

Vierailija
2/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija keittää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ruoat itse, pidän kokkaamisesta. Meillä tosin kukaan ei pidä makeasta, joten jälkiruokiin en vaivaudu. Eilen syötiin kanakeitto loppuun, tänään on lihapullia, puttanescaa ja meille aikuisille tartarpihvit.

Vierailija
4/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein ruuan, mutta jälkkäriä en tehnyt. Mies meni ruuan jälkeen "katsomaan telkkaria" eli nukahti sohvalle kuten yleensä käy. Siivoilin keittiön pintapuolisesti ja jäin notkumaan koneelle.

Vierailija
5/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä arvokas perheelleni kokkaan tai olen kokkaamatta. Minulle on myös opetettu, että hyvä kokki siivoaa aina jälkensä, eikä pistä muita korjaamaan sotkujaan.

Vierailija
6/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa en leiponut itse alusta asti vaan kaupasta ostin, mutta muuten kyllä kokkasin kanaa, höyrytin vihanneksia ja silppusin salaattia. Mausteena kanassa mm. itse kasvattamaani chiliä ja timjamia. Jälkiruokia meillä ei harrasteta.

Vierailija
7/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaisin on tunti aikaa kotiin tulosta lapsen harrastuskuskaukseen.... lämmitellään alkuviikon jämiä :)

Jälkiruokaa olen tehnyt varmaan viimeksi itsenäisyyspäivänä 2015.

Vierailija
8/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolla  mentiin, mutta kyllä. Munakas, johon kippasin edellispäivän (itsetehdyt) lihapullat täytteeksi. 

Vierailija
9/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin eilen kollegojen kanssa ulkona, täällä hotellihuoneessa on työmatkalla vähän hankala kokkailla. Huomenna teen ruokaa, ehkä haluan hemmotella miestä jopa jälkkärillä, vaikka meille se ei kuulukaan jokapäiväisiin aterioihin.

Vierailija
10/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin siivoan keittiötä, mutta sehän on loputon projekti, joten iltapalan jälkeen meillä siitä vastaa mies. Jätän sen osan kokkailutiskeistä hänelle, mitä en ehdi hoitamaan kokkailun välissä. Meillä on astianpesukone, mutta sekin on täytettävä ja tyhjennettävä.  Mies täyttää illalla siltä osin, kun ei ole laitettu suoraan koneeseen ja minä tyhjennän aamulla tai lapset päivällä.

Päätin arvostaa itse itseäni. En pidä valmisruoista ja kokkailu on taito siinä missä muutkin. Lapset ovat jo eteviä pikkukokkeja ja saavat vielä jonain päivänä opettaa isäänsä, ehkä. Kotitöiden arvosta on puhuttava!

ap

Vierailija
11/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lapselle, höyrytin ystävän tuomat juurekset jonkun omasta maasta, sekaan Lidlin porkkanoita ja keitin rakettispagetit, sulatin pakkasesta itsetekemiäni lihapullia ja jälkiruoaksi mehujäätelöä joita olen pakastanut omena-tuoremehusta muotteihin.

Itse söin nuudelipussin.

Vierailija
12/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäiväistä ruokaa syödään vielä tänäänkin, mutta eilen mies leipoi mansikka-raparperipiirakan jälkkäriksi, mun avustuksella tosin.

Yleensä mää kyllä kokkaan ja leivon, mutta tällä hetkellä oon toipilaana ja piti saada pakastin tyhjennettyä. Mies tiskaa.

Vierailija
13/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, miksi koit tarpeelliseksi kysyä nimenomaan naisilta? Kysymyksenhän olisi voinut yhtä hyvin esittää molemmille sukupuolille: "Kuinka moni teki eilen itse ruokaa..."

Sinun kaltaistesi takia feminismiä todellakin edelleen tarvitaan.

t. Feministinainen, joka huomenna kokkaa miehelleen pitkän kaavan mukaan, koska tykkää kokkaamisesta eikä siksi, että odottaisi että hänet nostetaan sen takia jalustalle

Vierailija
14/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki ruoan, kuten yleensäkin. Ei jälkiruokaa, kuten ei yleensäkään arkisin.

Vierailija
15/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Mies kävi edeltävänä iltana ampumassa pari kyyhkyä jotka laitoin ruuaksi, yrtit hain omasta kasvimaasta ja perunat samoin. Kanttarellit kastikkeeseen oli peräisin lähimetsästä. Kerman ja pekonin jouduin hakeen kaupasta. Jälkiruuaks oli omenapiirakkaa. Mutta juu, oon raskaana ja kipujen takia saikulla niin on aikaa kokkailla. Tosin eipä me eineksiä syöty aiemminkaan ja riistaa on aina syöty useemman kerran viikossa.

Vierailija
16/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkailtiin lasagnea pitkän kaavan mukaan, keiteltiin Bolognesekastiketta punaviineineen pari tuntia jne.

Vierailija
17/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen nainen, niin siksi laitoin sen otsikkoonkin ja kun nykyään on melkeinpä kiellettyä huolehtia naisena kokkailusta, kun on palkkatyö, väsy ja einekset. Väsyy entistä enemmän eineksillä! Jos ei mies kokkaa, niin tasa-arvon vuoksi ei naisen pidä jättää parantamatta kokkaamalla elämänlaatua! Kyllä miehelle muutakin käyttöä löytyy. Tosiaan, joillakin kokkaa mies, mutta meilläpä ei, lälälläää!!!

pätevä emäntä ja pikkupomo ap

Vierailija
18/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon otsikon uudelleen ja tajusin että raaka-aineetkin olisi pitänyt tehdä itse 😅

Eli vastaan uudelleen että en minä ainakaan, en ole koskaan tehnyt ruokaa raaka-aineista lähtien itse.

Vierailija
19/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tänään?

Vierailija
20/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee koskaan viikolla ruokaa, ei tarvi. Mies kokkaa joka päivä, ja aina raaka-aineista lähtien. Leipoo myös leivän itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä