Mikä olisi hyvä nukke tytölle?
Nuken hankinta tyttärelle olisi seuraavana haasteena. Nyt saa siis kehua omaansa. Ja mielellään muitakin kuin Baby Bornia, joka on muuten mielestäni " ei niin kovin sievä" vauvanukke.
Kommentit (4)
Suosittelen ChouChouta jolla pehmeä vartalo ja kovat pää sekä jäsenet. Chouchouta löytyy useampaa eri kokoa, meillä sekä iso että keskikokoinen ja se keskikokoinen (olisiko joku 36 cm?) on se suosituin
leikeissä eli ei liian iso syliin ´jne.
ruutumittari:
Nuken hankinta tyttärelle olisi seuraavana haasteena. Nyt saa siis kehua omaansa. Ja mielellään muitakin kuin Baby Bornia, joka on muuten mielestäni " ei niin kovin sievä" vauvanukke.
http://www.goetz-puppen.de/ (play dolls -> Precious Day (collection))
Pehmeä vartaloinen nukke. Ao. nukkeja löytyy erilaisia. Olen nähnyt näitä Helsingissä Virike-Aitassa. Meidän tytön nukke on tuotu Saksasta. Siellä se maksoi noin 30 euroa. Hän on pitänyt siitä todella paljon. Jos ao. nuken hankkii Virike-Aitasta, niin hinta on sitten luultavasti kaksinkertainen.
Löysin yhden linkin jokin aika sitten, josta näitä voi ostaa ( http://www.dolls-dreamland.com/ ), mutta jostain syystä se ei toimi ainakaan nyt.
- Marjuska -
Meiltä löytyy kyllä monta nukkea, myös BB,vaikka munkaan mielestä se ei oo nätti ja musta oikean vauvanuken pitää olla pehmeä. Toisaalta niitä ei voi sitten kylvettää... Mun suosikki on kans Chou chou, ilman mitään ylimääräisiä toimintoja. Nämä toiminnot ja äänet on mun mielestä usein tosi luonnottomia ja rasittavaa kuunnelltavaa. Kaverini tytönm Baby Annabel piti ainakin ihan hirveäää mökää..
Lissi-baby on myös ihan perus pehmeä vauvanukke, jota löytyy montaa eri kokoa. Ja on muuten edullinen! Anttilasta ainakin...
Oman tytön eka nukke ja usein myös se rakkain on Brion Madelein , tätä nukkea on ollut myynnissä myös Disney-vaatteilla. Se on nätin näköinen ja pieni, siksi ostettiin ekaksi nukeksi.
Mutta nää mun mielipiteitä. Meillä tytöllä monta nukkea, ja usein kaikki vauvat leikissä mukana.
Tein myös vertailevaa tutkimusta ennen valintaa. Baby Annabell on oikeasti soma ja parasta sillä on pehmeä kroppa josta hyvä pitää kiinni.
Siinä on myös kaikenlaisia lisätoimintoja mm. kyyneleitä, jokellusta, kuorsausta. Tyttö sai nuken viime jouluna jolloin oli 1,5 vuotias, silloin hieman pelkäsi nuken elämöintiä, joten pidimme sen poissa päältä. Nyt kun ikää on jo vähän kertynyt, saa nukke olla jo " hereilläkin" .