Julmin kiusaamiskokemus
Kommentit (8)
Mennyt on mennyttä kirjoitti:
Julmin kiusaamiskokemus on se, kun aikuiset jaksaa piinata muita märehtimällä vuosientakaisia lapsuuden/nuoruuden kiusaamiskokemuksiaan.
*Huokaus*. Eli kiusaaminen on siis tahallista ja toistuvaa toimintaa. Voin myös lisätä, että itse en ole aikuinen ja kärsin kiusaamisesta parhaillaan. Kaipaisin vertaistukea, koska jokainen päivä tuntuu helvetin vaikealta enkä tiedä jaksanko enää kauaa oikeasti.
Kamalinta varmaan on ollut se, että kukaan ei puuttunut. Edes omat vanhemmat, kun vihdoin rohkaistui siitä kertomaan.
Kaikki kiusaaminkokemukset oli vain plussaa. Minista tuli niin kova ja määrätietoinen mies, että pitäisi oikeastaan kiittää entisiä kiusaajia. Rautaputkella tietysti. <3
Pahoinpitely. Ylempiluokkainen kaatoi rappusissa alleen ja hakkasi naamani tunnistamattomaksi.
(Eikä saanut asiasta mitään. Minä jouduin puhutteluun provosoinnista...)
Henkinen kuisaaminen alkoi kun tapasin erään ihmisen. Ei olisi pitänyt tutustua, helppo sanoa näin jälkeenpäin. :)
Koko se kokemus, että oma nuoruus menee nyt näin kun muut viettää mukavaa aikaa. Se että ei ole itse oikeutettu hyvään ja turvalliseen elämään. Ja se että sitten lopulta turtuu kaikkeen eikä edes odota mitään, kun ei ole minkään arvoinen. On kuin toisen luokan kansalainen, orja muihin verrattuna. Olen vasta nyt kiipeämässä sieltä kuilusta vihdoin ylös ja toivon, että en putoisi sinne koskaan uudestaan. Mitään apua en koskaan ole saanut keneltäkään eli siinä mielessä vahvuuttakin löytyy. En tiedä mikä olisi halveksuttavampaa kuin kiusaaminen eli väkivalta muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko se kokemus, että oma nuoruus menee nyt näin kun muut viettää mukavaa aikaa. Se että ei ole itse oikeutettu hyvään ja turvalliseen elämään. Ja se että sitten lopulta turtuu kaikkeen eikä edes odota mitään, kun ei ole minkään arvoinen. On kuin toisen luokan kansalainen, orja muihin verrattuna. Olen vasta nyt kiipeämässä sieltä kuilusta vihdoin ylös ja toivon, että en putoisi sinne koskaan uudestaan. Mitään apua en koskaan ole saanut keneltäkään eli siinä mielessä vahvuuttakin löytyy. En tiedä mikä olisi halveksuttavampaa kuin kiusaaminen eli väkivalta muita kohtaan.
Veit kyllä sanat suustani. Allekirjoitan jokaisen lauseen.
Jotain menee ihmisessä pysyvästi rikki. Joku osa vaan kuolee pois. Jää ikuisesti sellainen kyynisyys päälle.
Tai realistisuus. Tai joku sellainen missä ei pysty näkemään ihmisiä sellaisten viattomien ja luottavaisten lasien läpi.
Kaltoinkohteluun en kyllä ole vielä turtunut. Se tuntuu aina pahalta kun kokee vääryyttä ja rajojen rikkomista.
Julmin kiusaamiskokemus on se, kun aikuiset jaksaa piinata muita märehtimällä vuosientakaisia lapsuuden/nuoruuden kiusaamiskokemuksiaan.