Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhhuh taas pyöräilijöitä tänään (pyöräilijä itsekin tilittää)

Vierailija
14.09.2017 |

Edessäni oleva tätönen ajoi pyörätietä, yhtäkkiä hän kääntyi suojatien kohdalta vasemmalle, suoraan autojen eteen, näyttämättä mitään kääntymismerkkiä. Autoja tuli molemmista suunnista jonossa. Samoin kun itse ajaa pyörällä, tuntuu siltä, että minä olen ainoa, jolla on väistämisvelvollisuus toisiin pyöräilijöihin nähden. Aamulla vastaan tuli tyttöjoukkio, joka valtasi kyllä liian ison alueen, hekin olisivat voineet väistää. Heitä lähti ohittamaan pyöräilijä just kun olin kohdalla niin että minä jouduin pysähtymään, muuten olisi törmätty. Minä siis olin koko ajan oikealla puolella, eli omalla puolellani ja minä en kyllä ohittele, jos ei ole tilaa ja vastaan tulee joku.

Päivittäin näkee älyttömiä tilanteita. Kun olen ollut autolla, mua vastaan on tultu pyörällä nelikaistaisella vastaantulevien kaistalla. Kerran kun ajoin yhtä matkaa yhden kanssa samaan suuntaan, tämä yksi ajoi muuten oikeaoppisesti liikenteen seassa, mutta aina kun tuli risteys, koukkasi suojatielle ja ei väistänyt ketään, vaikka tuli vasemmalta tai oli kolmio. Sanoin, että sulla on väistämisvelvollisuus ja totesi mulle, että siinä on suojatie, eikä uskonut, kun koetin kertoa, että liikenteen seassa mennään autoliikenteen säännöillä ja suojatiet on vain jalankulkijoille.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chillisti nyt vaan, muutama viikko enää niin helpottaa. Itse pyöräilen läpi vuoden ja talvi on siitäkin syystä ihanaa aikaa kun nollataulut siirtyvät bussimatkustajiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan