Miksi sanotaan, että vauvan äiti on muka hormonihuuruissa? Sehän on pötyä
Yövalvomisia ja kestämistä se vain on, ei mitään hormonihuurua.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Jaahas..biologian oppitunnille mars ap! Katsopas mitä kaikkia hormoneja synnytyksessä erittyy. Sen jälkeen alkaa oksitosiinin tuotanto, että maito nousee rintoihin.
Kyse ei ole biologiasta vaan siitä, että onko ihminen huuruissa. Ei äiti mihinkään tilaan siitä lapsestaan mene. Miksi sitten puhutaan kuin niin olisi? Sehän on silkkaa kestämistä sen lapsen kanssa. Univelkaa ja huolta.
Riippuu ihmisestä. Varmaan ihmiste hormonit toimivat eri lailla. Itse olin aivan huuruissa vauvastani. Mieheen rakastuessa menen myös ihan huuruihin. Ihanaa, mutta myös kamalaa, oikein tuntee että ei ole itse puikoissa vaan rakkaushormonit jyllää. Vauvojen kanssa oksitosiini ja miesten kanssa jotkut seksihormonit siihen päälle. Olen ajatellut että hormonihuuru todella helpottaa siihen vauvaan sitoutumista, jos sitä ei ole niin on kyllä tuskaa varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Varmaan ihmiste hormonit toimivat eri lailla. Itse olin aivan huuruissa vauvastani. Mieheen rakastuessa menen myös ihan huuruihin. Ihanaa, mutta myös kamalaa, oikein tuntee että ei ole itse puikoissa vaan rakkaushormonit jyllää. Vauvojen kanssa oksitosiini ja miesten kanssa jotkut seksihormonit siihen päälle. Olen ajatellut että hormonihuuru todella helpottaa siihen vauvaan sitoutumista, jos sitä ei ole niin on kyllä tuskaa varmaan.
Itseasiassa miehenkin kanssa kyse on pääasiassa oksitosiinista.
Kyllä äidit ovat aika hormonipärinöissä. Sen lisäksi vielä univaje.
Silloin jokunen päivä synnytyksen jälkeen kyllä meni sellaisessa tilassa että en tiedä mitä se sitten oli. Ääretön euforia ja jaksoi valvoa ihan helposti. Eihän sitä ikuisuuksia kestänyt mutta viikon ainakin.
Ei mitään tuollaista kokemusta. Vain uusi vastuu.
No en tiedä missä pöllyissä ne on, mutta se lapsi muuttaa kyllä kaikki ihan ihme mammeleiksi. Henkinen ja fyysinen ikä näyttää päivässä olevan kymmeniä vuosia enemmän - eikä mitenkään hyvässä mielessä.
Onhan se todella surullista, kun ennen niin reippaasta nuoresta naisesta tulee sellainen plösö äiti, joka imettää.
Jaahas..biologian oppitunnille mars ap! Katsopas mitä kaikkia hormoneja synnytyksessä erittyy. Sen jälkeen alkaa oksitosiinin tuotanto, että maito nousee rintoihin.